Gå til innhold

Skummelt besøk fra Helsestasjonen??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg sitter og venter på hjemmebesøk kl 14...

MEN hadde en ekkel drøm i natt om at de var missfornøyde og tok med seg Mathias. Fordi jeg ikke var en god nok mor...

Har gjordt mitt beste for å rydde litt rundt, støvsuget osv, når jeg har hatt tid, men det ser jo fortsatt ikke superryddig ut...

Jeg har jo tross alt en som sitter fast i puppen store deler av dagen og han tar mye av tiden min... (håper å rekke å spise litt nå, før han våkner igjen)

Men hva er det de gjør på sånt hjemmebesøk?? De kan vel ikke ta fra meg ungen fordi det ikke er helt ryddig overalt? Sålenge hygienen er god, huset varmt og trygt og han spiser, trives og vokser?? Jeg merker at jeg har fått en veldig angst for å miste han...

Noen som kan fortelle litt om sitt hjemmebesøk?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Slapp av! Jeg hadde et koselig hjemmebesøk for tre år siden. skal love deg at det var kaos, med en kollikkunge som hylte 20timer i døgnet, ryddet jeg IKKE bare for at det skulle komme en fremmed dame på besøk.

Hun er ute for å se og snakke med deg om alt går bra, og høre om det er noe du lurer på. Hun er absolutt ikke ute etter å ta fra deg ungen din! Det er jo ikke inspeksjon fra barnevernet som kommer ;-)

Kos deg med Mathias du! Hjemmebesøket får deg nok til å føle deg som verdens beste mamma, skal du se!

Skrevet

Jeg var hos søsteren min da hun hadde sitt hjemmebesøk for 3 år siden, har jo ikke fått min egen enda, så har ikke helt egne erfaringer, men iallefall;

Husker ikke helt hva som skjedde, men husker at søsteren min var litt nervøs før hun kom, men at når hun hadde kommet så var det ikke noe "farlig" lenger.

De snakket litt generelt om tida som hadde gått, litt praktisk om barnestell osv.

Er nok normalt å være litt nervøs, man føler jo at alt bør være "perfekt" når hun kommer. Men jeg regner med alle helsesøstre skjønner at det er andre ting som er viktigere når man har blitt mamma enn at det er prikkfritt overalt :)

Går nok kjempebra :)

Skrevet

hehe forstår hva du mener, men det ikke noe å grue seg til. Vi hadde en kjempe fin og rolig helsesøster på besøk som svarte på det man lurte på osv.. ikke noe å grue seg til

Skrevet

Er det Merete som kommer til deg?

Da hun var her, snakka vi masse, hun lurte på hvordan det gikk med mat og soving, om vi kom oss ut på tur og om vi kosa oss..

Ellers ville hun være med og "se på" et bleieskift, sjekke navel og hofter/rygg tror jeg det var :o)

Ingen fare, snille alle damene våre, bare veldig forskjellige.. hehe

Skrevet

Takk for fine og betryggende svar...

Merker at jeg er litt hormonell om dagen... tårene renner for ingenting, og det viktigste i verden er en liten pjokk, som ikke passer i klærne sine engang.

Vi var jo nødt til å ta farvel med den ene hunden vår to dager etter at Mathias og jeg kom hjem fra sykehuset. Mulig det er der angsten min for å miste "han også" kommer fra.

Skrevet

Tror du har lov til å "nekte", men det virker vel rarere enn å la dem komme inn, for å si det sånn..

Skrevet

Ja, er Merete det står på lappen min...

det var godt å høre... jeg er nok bare blitt en litt småhysterisk mamma...

Skrevet

Det er det jeg har tenkt også... litt rart å sette seg på bakbena nå.

Jeg får bare krysse fingrene og håpe at alt går bra.

Skrevet

Det går så bra så :o)

Her takket hun ja til et glass pepsi max og et par kjeks.. Veldig rolig og behagelig dame, altså.. Ingenting å grue seg for

-men jeg husker jeg vrei en del på persiennene, for vinduene mine var ikke heeelt reine :P (så jeg kjenner meg igjen...)

Skrevet

Ikke noe å grue seg til! : ) Men jeg husker at jeg rydda veldig mye, og var ganske stressa..... Følte at det var så veldig viktig å gi inntrykk av at alt gikk kjempebra. Kanskje er det bra for deg og fortelle akkurat hvordan du føler det...? Jeg fortalte etter 3-4 måneder at ting ikke var så lett...(fødselsdepresjon). Forstod jo ikke dette selv i begynnelsen. Men kanskje hadde ting blitt lettere hvis jeg bare hadde pratet litt om alt som bekymret meg. Tror disse helsesøstrene stort sett er veldig forståelsesfulle fine personer som bare vil at vi skal ha det bra. De er ikke ute etter å "ta deg " for noe

Vet ikke om du leser dette før du får besøk da men.... Du kan jo fortelle oss hvordan det gikk : )

Skrevet

Det gikk greit.. Var ikke Merete, men en annen...

Snakket litt, hun så på Mathias, så gikk hun. Sa ingenting om kaoset rundt her.

Hun sa at han var fin, hadde tegn på at han var for tidlig født, men så fin ut. Så det var bra...

Skrevet

Hmm.. Håper det var Hilde da, og ikke Anne.. Anne er den særeste av dem :|

-men nå er du i alle fall ferdig med det, og den nydelige gutten din er hos deg fortsatt :o)

Skrevet

Ja, var Hilde - står jo på den boka jeg fikk.

hehe, ja - han er fortsatt her sammen med meg, ingen som har tatt han. Min lille engel...

Helt utrolig hvor bekymret jeg var... er vel noe morsinstinkt, tenker jeg.

Skrevet

Hvorfor kommer de egentlig på hjemmebesøk? Jeg hadde følt meg på samme måte, og hadde følt det ubehagelig at noen kom for å "sjekke" meg. Men nå er jeg helt nygravid og har ikke peiling på hvordan ting foregår.

Skrevet

Hei. Jeg hadde ikke hjemmebesøk med min første. Jeg følte meg så selvsikker og trygg på meg selv og den nye at jeg trengte ikke noe hjemmebesøk. helsesøster spurte om hun skulle kom hjem til oss eller om vi ville komme dit. Jeg sa at vi kom til henne jeg. Tror ikke hun syntes dette var så merkelig. De kommer jo ikke for å "sjekke" at du gjør allt riktig men for å høre med deg om det er noe du lurer.på:) Dere kan velge selv hva dere føler for,ingen som vil se rart på dere om dere takker nei:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...