litakine og Theodor Skrevet 10. oktober 2007 #1 Skrevet 10. oktober 2007 lillegutt har begynt å få sår i halsgropen, hva skal jeg gjøre???
litakine og Theodor Skrevet 10. oktober 2007 Forfatter #3 Skrevet 10. oktober 2007 men jg fikk beskjed om å ik bryke d på sykehuset jeg
C.S.I :) Skrevet 10. oktober 2007 #4 Skrevet 10. oktober 2007 Vask med vann og tørk, gjerne lufttørk. Har prøvd med pudder, men det klumper seg litt. Så prøv heller med POTETMEL. Det fungerte veldig bra for oss:-)
snartmammapåny Skrevet 10. oktober 2007 #5 Skrevet 10. oktober 2007 tørker godt og har på talkum. De første gangene jeg brukte talkum så ble småen litt tørr og huden inni folden sprakk litt(ikke mye, bare en bitteliten sprekk), men da smurte jeg bare på litt krem. Byttet så litt på krem og talkum. Etterhvert så hadde jeg bare på talkum for å holdet området tørt, og da ble det ikke sårt lenger. Småen var mye plaget med såre hudfolder, og talkum var det vi fant ut hjalp best på han iallefall.
togoegutter Skrevet 10. oktober 2007 #6 Skrevet 10. oktober 2007 Vi prøvde både talkum og potetmel, men det fungerte ikke på småen. Han var skikkelig sår, og det væsket fra halsgropen, så vi prøvde med brulidine salve fra apoteket, og vips dagen etter var det borte. Helsesøster sa det går helt fint å bruke enten talkum, potetmel eller en form for salve, men aldri begge deler på en gang. Dere får nesten se hva som er best for småen deres
ejiec++ Skrevet 10. oktober 2007 #7 Skrevet 10. oktober 2007 Du får kjøpt en spray fra Aderma på apoteket som er til dette- veldig bra!
litakine og Theodor Skrevet 10. oktober 2007 Forfatter #8 Skrevet 10. oktober 2007 takk for tips alle sammen
Gjest Skrevet 10. oktober 2007 #9 Skrevet 10. oktober 2007 Potetmel eller talkum anbefales fra meg også. Du må få det tørt! Tørr hud blir ikke sår. Det er ikke potetmelet som gjør at huden sprekker, som noen over her sier. Den sprekken var der sannsynligvis fra før, men ble synlig når melet kom på. Pudder eller mel bør ikke brukes sammen med salve, da fungerer ingen av de optimalt. Salven gjør at pudderet ikke får gjort jobben med å tørke, og pudderet tørker ut salven slik at den ikke jo gjort den jobben den skal.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå