Gå til innhold

Stellebord med eller uten "badekar"?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg lurte på om dere med erfaring kan hjelpe meg med å bestemme meg for om jeg vil ha stellebord med eller uten badekar i?

Jeg har sett tidligere her inne at det er endel som sier det ikke er vits i da babyen vokser så fort ut av den, og går raskt over til balje uansett. Jeg kommer uansett ikke til å kjøpe en slik kommode sak i tre, da jeg tenker at den vill få vannskade etterhvert. Heller en stødig i stål/plast med nok av hylleplass under til å legge ting og tang på.

Noen forslag, argumenter, tips??

Mottas med stoor takk! :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjøpte stellekom me badekar.. men gutten min va stor så han brukte ikke d så lenge.. Så fra 4-5 mnd brukte æ balje..

Søstra mi hadde stellebord me mykt badekar, ho sa d va mye større oxo kunne man bruke d lengre..

Men ulempa me d e jo at du ikke har skuffe på d..

Skrevet

Vi kjøpte stellekommode med badebalje da vi ventet nr 1. Hadde ikke gjort det samme igjen. Badebaljen er ikke noe særlig å bruke - har helt feil fasong og når den stod i øverste skuff slik den skulle ble det alt for lavt (jeg er ikke mer enn ca 162 selv...). Så vi gikk veldig fort over til å bade i badekaret. Faktisk bedre å sitte på kne og vaske den lille. Og det tar ikke mange ukene før den lille kan ligge i badekaret uten at man holder med bare litt vann til å plaske i.

Det er vel bare nr1 hos oss som i det hele tatt brukte den badebaljen noen få ganger. Nr2 tror jeg fikk bruke den til å sitte i oppi badekaret da hun ble så stor at hun satt selv - litt mindre vann i den enn i badekaret.

Så dropp kommode med badebalje!

Skrevet

Takk for svar!

Det var som jeg tenkte..

Er bare 160cm høy selv, så er ikke så vanvittige høyder en må bøye seg ned for å vaske en krabat på gulvet heller. Har ikke badekar da, men tenkte å ha en stor balje i dusjkabinettet så kan han skvette så mye han vil når han blir større også! :-)

Gjest 5 andre
Skrevet

Jeg kjøpte stellebord med balje til festing på badekar. Denne baljen brukte jeg faktisk til pjokken var 6 mnd, før jeg gikk over til større balje i badekaret. Har vært fornøyd med både høyden på stellebordet og bruken av balja i den...

Skrevet

Kjøpte en stellekommode mde uttrekkbar badebalje. Det var veldig kjekt for da har du stellebordet klart når babyen er ferdigbadet:)

Men...Lucas voks ut av det etter ett par måneder....så da tok vi baljen ut og brukte skoffen til klær:)

Så egentlig trenger du ikke det da, de vokser så utrolig fort ut av det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...