Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2007 #1 Skrevet 10. oktober 2007 Gutten min på 4 mnd gulper hele tiden,har gjort det siden han ble født.Trodde kanskje det skulle bli bedre snart men det ser ikke sånn ut.prøver å ta det rolig etter måltider men han gulper like mye 3-4 timer etter at han har spist.han legger fint på seg så de sa på helsestasjonen at noen bare var gulpebarn. Men er det noen som har noen gode råd mot gulping?
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2007 #2 Skrevet 10. oktober 2007 dytter denne jeg... Har og en gutt på 4 mnd som gulper MASSE!! Har ikke så mange råd å gi egentlig.. Hvis du gir fra flaske så kan det kanskje hjelpe å ha i litt tykningsmiddel.. Det hjelper for noen. (ikke min baby..) Avbryt måltidet hans og få han til å rape før du mater han videre..Ellers; kjøp masse gulpekluter!! he he..
lita_36 Skrevet 10. oktober 2007 #3 Skrevet 10. oktober 2007 Ikke så mye råd her heller. Sønnen min var også slik, hadde store visjoner om at det ble bedre da han begynte med grøt, men den gang ei. Men det positive har vært at han aldri har hatt vondt i magen!!!! Nå har lille-søstra begynt å gulpe kraftig også, så det er dette jeg trøster meg med...
lille N Skrevet 10. oktober 2007 #4 Skrevet 10. oktober 2007 Har dessverre ingen gode råd, annet enn å ha en million gulpekluter... Det går over, her gulpa gutten i ni måneder, men da tok det slutt. Så får man bare finne seg i at alt lukter surt noen måneder...
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2007 #5 Skrevet 10. oktober 2007 hei! Jeg vil anbefale å dra te en manuell terapaut. Hadde også en skikkelig gulpegutt... Dro så til manuell terapaut pga noe annet, (han har kiss syndromet og gulping er en av kjennetegnene der). Etter den ene timen så har vi nesten ikke gulping her i huset... DEILIG!!! Hun vi var hos sa at hu ikke behandlet gulping men nakken, og at gulpingen som oftes ga seg var en hyggelig "bivirkning"
Mamsen og lillegutt Skrevet 10. oktober 2007 #6 Skrevet 10. oktober 2007 hva er tykningsmiddel??? hvor får man det???
Trouble Skrevet 10. oktober 2007 #8 Skrevet 10. oktober 2007 Det er noe du får på apoteket til å ha i melken for å få den tykkere og da forhåpentligvis holder seg i magen
ღDidrikmamsenღ Skrevet 10. oktober 2007 #9 Skrevet 10. oktober 2007 Vi har også en supergulper. Kjøpte dette tykkningsmiddelet, men funket ikke her i gården nei. Koster vel rundt 100 kr for en boks, men den har du leeeenge da. Men som sagt, funket ikke her
bobleplast og Amélie Amelusk Skrevet 10. oktober 2007 #10 Skrevet 10. oktober 2007 Her hjelper det å ta en 15 min pause midt i måltidet, la han rape godt og så få resten. Det har iallefall hjulpet for oss, og jenta vår er en refluxbaby, og gulper ennå. (sju mnd)
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2007 #11 Skrevet 10. oktober 2007 vi har vært hos en fotsoneterapaut ,er det det samme som manuell terapaut? fotsone hjalp ikke... han får pupp så tykkningsmiddel får jeg vel ikke til og det virker jo ikke som det har virket så bra på deres unger.kan jo prøve å gi han en pause under måltidet. Det ser vel ut som vi bare må kjøpe flere gulpekluter ja, og vaske "ørti" vask om dagen. Ja ,ja det kunne vært værre ting. Takk for alle svarene og det virker jo som om det er en del andre gulpere der ute også så dette er vel ganske normalt da..
lita_36 Skrevet 10. oktober 2007 #12 Skrevet 10. oktober 2007 Jeg har vært på helsestasjonen og spurte helsesøsteren som jobber der. Hun anbefalte Enfamil som man får på apoteket. Dette er MME som er tynn og drikke, men som blir tjukk i magen (ris). Gikk rett hjem og lagde en flase, gikk iallefall rett hjem hos prinsessa mi og ikke har jeg sett noe gulp etterpå :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå