Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2007 #1 Skrevet 10. oktober 2007 Jeg har igjen 12 arbeidsdager før permisjonen starter og har jobbet 100% i hele svangerskapet uten noe sykefravær. Er glad jeg har vært så heldig med formen, men merker at konsentrasjonen på jobb av og til ikke er helt på topp. Har en krevende jobb og mye som bør være ferdig før jeg går ut i permisjon, men prøver å ikke la meg stresse.
TrøttSomEiStrømpe- Skrevet 10. oktober 2007 #2 Skrevet 10. oktober 2007 bra! jeg gikk ned til 80% siste ukene, ble helt ødelagt i ryggen da jeg har jobb hvor jeg står og går hele dagen. ellers hadde jeg gjerne jobbet fullt selv. kjenn etter, kroppen sier fra når det er nok. (greit å ha igjen litt krefter i tilfelle baby kommer før termin..) 80% hjelper masse syns jeg (er i perm nå da) jobbet 1 1/2 t mindre pr dag lykke til !
Line_78 Skrevet 10. oktober 2007 #3 Skrevet 10. oktober 2007 Har igjen 3,5 uke til jeg går ut i permisjon. Har jobbet fullt hele veien, og krysser fingrene for at formen holder seg like god :-)
Tulletutta Skrevet 10. oktober 2007 #4 Skrevet 10. oktober 2007 Spørs vel kva type jobb du har, eg jobbet i heimesjukepleien som omsorgsarbeider og sykemld meg tidlig pga kynnere og ei hofte som var vond, men jobbet 50% fram til uke 32 trur eg da var. Men i heimesjukepleien der eg jobbet må ein kunne stille 100% når ein først er på jobb, springer heile tida og er heldig om ein får sine 20 min pause. som me skal være glad for at me får for me har jo betalt pause! gir ikkje mykje rom for å ta seg 5 min om ein trenger det. Men all ære til dei som klarer å jobbe fram til permisjons start eg klarte det dessverre ikkje, men så trur eg det ikkje er så mangen av dei andre gravid i samme jobben som klarte det heller.
skunkenblomst Skrevet 10. oktober 2007 #5 Skrevet 10. oktober 2007 Har en uke igjen å jobbe. Det skal bli deilig å få fri, men har vært glad jeg har vært såpass frisk at jeg kunne jobbe helt til slutt. Har jobbet fullt hele veien, men merker også at konsentrasjonen har sviktet mer enn vanlig.. alle på jobben har vært veldig forståelsesfulle.
MaliMali- Lykkelig 2barnsmamma Skrevet 10. oktober 2007 #6 Skrevet 10. oktober 2007 Jeg har også jobbet fullt, men lurer på om jeg skal vurdere å kutte litt ned de siste 2,5 ukene. Har en ganske anmasende jobb med bl.a. personalansvar. Merker at jeg sliter litt med triste sjebner på jobb osv. Klarer ikke helt å holde en viss profesjonalitet nå. Gråter så lett, og det tar seg ikke alltid like godt ut:-)
majsenna™ Skrevet 10. oktober 2007 #7 Skrevet 10. oktober 2007 Jeg har 6 uker igjen til permisjon og har bestemt meg for å prøve å holde ut. Det som skremmer meg er at jeg har blitt veldig glemsk... må spørre om ting jeg har gjort tusen ganger før osv.. sover lite om natten, så det er sikkert det som gjør meg surrete og ukonsentrert. Jeg syns de som sykemelder seg fordi de er trøtte og slitne er tøffe, jeg! Skulle ønske jeg turte selv, men vil ikke bli "upopulær" på jobben... litt dustete egentlig..
1 Gulljente + gull i magen <3 Skrevet 10. oktober 2007 #8 Skrevet 10. oktober 2007 jeg har 6 uker igjen jeg å til perm begynner..men trur bare jeg skal jobbe en uke til...siden hotellet jeg jobber på stenger da....men får "lønn" fra et annet sted så har ikke noe å si på foreldrepengene, heldigvis.
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2007 #9 Skrevet 12. oktober 2007 Jobbet på sykehus til 13 dager før termin. Har nettopp gått ut i permisjon. Det gikk fint, men litt tungt å ta seg av pasienter på slutten når jeg trengte mer omsorg og hvile selv. Men har vært heldig med formen. Nå kjenner jeg at det er godt å bare kunne ta hensyn til meg selv, og at jeg "holdt meg oppe" på jobben og gjorde meg tøffere enn jeg egentlig var Nyyyyter permisjonen nå og syns den er vel fortjent!! :-)
Gjest Skrevet 12. oktober 2007 #10 Skrevet 12. oktober 2007 Hei! Jeg går ut i permisjon etter endt arbeidsdag 25.10. Det skal bli deilig. Det er godt å rydde i papirer, slik at skrivepulten min blir "tom" etter meg. Jeg jobber på kontor, så jeg har ikke tungt fysisk arbeid. Jeg jobber fremdeles 100%, føler meg i fin form og får mange positive kommentarer fra kollegaer/ledere:-). Jeg synes det er bra at jeg kan jobbe normalt, da blir ikke dagene så alt for lange. Jeg gleder meg til permisjonen, blir godt å kunne slappe av. Lykke til alle sammen!
Gjest Skrevet 12. oktober 2007 #11 Skrevet 12. oktober 2007 Til Anne-mor Vi har termin samme dag. Jeg jobber også på kontor og har jobbet 100% hele veien. Er i god form. Er spent på hvordan det blir å ikke jobbe, har jobbet fulltid i veldig mange år. Men det er sikkert lurt å trappe litt ned fram mot fødselen. Sover ikke så godt om natten lenger.
Gjest Skrevet 12. oktober 2007 #12 Skrevet 12. oktober 2007 Hei liten kuling! Ja, termin samme dag, Spennende. Vi får prøve å følge hverandre, og se om noen av oss treffer den datoen. I og med vi har fått satt inn befruktet egg, vet vi iallfall når det hele skjedde. "Vår" termin er 11.11, så det blir spennende å se om hva som blir mest rett. Fødselen vår skjer på sykehuset i Tønsberg. Hvor skal deres fødsel skje? Ja, det blir litt rart og ikke gå på jobb(iallfall før barnet kommer). Blir vel litt hektisk med lege- og jordmortime®. Jeg sover fremdeles godt om natten. Det er jeg glad for.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå