Gå til innhold

Noen med erfaring om grå jacko her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har alltid væt glad i fugler, og hatt en del undulater.

Nå har det seg sånn at jeg har mulighet på å få en grå jacko gratis, bare betaler for buret. Han er litt psykisk ute å kjører, napper av seg fjæra for han mistrives der han er nå.

Noen som vet om det er mulig å endre en slik adferd når den først har oppstått?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hei jeg har to og kan svare deg litt på dette her.

så lenge den har begynt å nappe seg og det som du sier fordi han mistrivers, nå vet ikke jeg alderen på denne, men den burde komme til et sted der det er andre jakoer, det er nok den beste løsningen for fuglen, for når de har begynt med denne adferden er det vanskelig å snu den, da skal en ha mye tålmodighet og erfaring med rasen. .vet ikke om du kan mye med denne type fugl??

Skrevet

Veldig lite. Bestemor hadde en, men det er lenge siden.

Jeg vil så gjerne hjelpe han, og han som har den nå har prøvd å få gitt den bort en stund til ingen nytte.

Han vil ikke gi den bort langt unna, for han vil ha mulighet til å hilse på den.

Skrevet

har sendt til deg så legg meg til du:-)

Skrevet

Da jeg var lita fikk vi en gråjaco gratis.

En som mistrivdes og bare "knurret" så snart folk nærmet seg buret.

Etter 1 år var han en helt annen fugl!

Han kunne si 35 forskjellige ord med tiden, og var en flott fugl!

Savner han enda.

Vi delte på han mellom oss og tanta mi i Oslo,da han var rimelig slitsom til tider.

Hadde jeg fått en gråjaco gratis,hadde jeg med en gang tatt den inn,ja.

=o)

I vår familie beit den alle andre enn meg,så jeg vet ikke om de er enmannsfugler. Han kunne si "jaco klø hodet",legge ned hodet foran bursprinklene,sånn at jeg kunne klø han.

Men han gjorde det engang til ei gammel dame som var på besøk, og hun var jo bare sååå imponert,og strakk frem fingrene for å klø .Før jeg rakk stoppe henne,beit han til kjempehardt!

Mamma ble bitt så kraftig at hun fikk blodforgiftning i neglen,og de måtte dra den av på sykehuset.

Artige fugler når de ikke biter =o)

Vi fikk iallefall vår fugl til å stoppe opp knurringa og det å være livredd.Men det tok lang tid.

Jeg tror kanskje den fuglen du snakker om trenger MASSE leker i buret sitt,og en familie som elsker den.

Da trives den også bedre, og det kan være håp for nappinga.

De elsker treleker i buret,som de kan leke med. Sånne fargerike saker som henger. Det kan man lage selv også.

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...