Gjest Skrevet 10. oktober 2007 #1 Skrevet 10. oktober 2007 I vår barnehage har jeg ofte registrert en litt "sur stemning" De ansatte snakker både til barna og seg i mellom på en måte jeg ikke synes er bra.. I tillegg er de litt treige med å oppdage når noen foer eksempel trenger å skiftes på. ofte går jenta vår tissevåt når vi henter henne. Jeg har alltid tenkt at så lenge barna trives så trenger jeg ikke bry meg så mye, men i det siste har det vært stor motvilje mot å gå i barnehagen...
Gjest Skrevet 10. oktober 2007 #2 Skrevet 10. oktober 2007 Kan jeg få lov å dytte litt? Svar da noen..
Gjest Skrevet 10. oktober 2007 #3 Skrevet 10. oktober 2007 Jeg er veldig fornøyd med vår barnehage og kan jo sette opp de punktene jeg kommer på nå som gjør at jeg er så fornøyd: *Faste gode rutiner, gjør omtrent det samme hver bestemt ukedag hver uke, f.eks er det alltid tur på torsdager, alltid aldersblandet grupper før lunch på onsdager, alltid gymsal eller bading på tirsdager osv. Dette gjør det greit for både barn og foreldre å forholde seg til hva osm skjer. Men temaet er ulikt fra måned til måned. En måned jobber de f.eks med indianere, en måned med eskiomer osv og hovedtemaet for året er da kultur. *De skriver på en tavle hver dag hva barna har gjort på slik at vi foreldre kan lese det *De ansatte viser tydelig at de trives med barna og virker som de har en god tine seg i mellom, later til å være en harmonisk steming i barnehagen. *De har lister som de krysser av på for ulike ting slik at de alltid har oversikt, f.eks over hvilke barn som er blitt byttet bleie på og ei slik at alle huskes *De har veldig bra pedagogisk opplegg, det jobber mange pedagoger i barnehagen som virkelig går inn for å gi barna et variert og godt tilbud og de stiller opp på natursti, basar, juletrefest osv utenom arbeidstid også (men regner med de tar det igjen en annen dag da med avspasering). *Ungene elsker å være der, de gleder seg til å komme dit og vil ofte ikke gå igjen :-)
Turtle Skrevet 10. oktober 2007 #4 Skrevet 10. oktober 2007 Jjeg jobber i en bhg som jeg syns er god Vi voksne spøker og ler masse og det smitter på barna. Bbarna kjenner alle voksne og spør den som er nærmest om hjelp og ikke bare de som jobber på deres avdeling. Det er stor takhøyde hos oss og er er lov å si til barn og voksne at man har en dårlig dag, noe som gjør det mye lettere å gå på jobb med ett smil selv om hodepinen banker. Dessuten blir ungene gode på å lese kroppsspråk ved at vi voksne er åpne om hvordan vi har det. Man kan si at en god barnehage skal ha sånn og slik pedagogisk innhold, men det hjelper lite om de som jobber der ikke er motiverte.
Gjest Skrevet 10. oktober 2007 #5 Skrevet 10. oktober 2007 Jeg er veldig fornøyd med barnehagen til mini. Er en fam. barnehage dette. Alltid nuss og kos når vi kommer (på mini,da) , setter i gang med lek med en gang. Skifter bleie 3 x om dagen. En etter frokost kl. 10. 1 før de skal sove kl. 12, og en etter lunsj kl. 14 (rett før de blir henta), og ellers hvis det er bæsjebleier. De har en ukesplan på veggen hvor det står hva som skal skje i løpet av uken, + et skriv om hvordan dagen har vært og hvor lenge hvert barn har sovet. Flinke til å møtte i gangen, fortelle hvor mye barnet har spist og ellers annet morsomme ting som barnet event. har gjort. Så er det nuss og kos igjen, før vi går (igjen på barnet.....hehe). De tar bilder som de setter inn i en perm som barnet får med seg når det slutter. Sikkert mye annet som jeg ikke kommer på i farten. Men er i hvert fall superfornøyd, og det viktigste av alt, er at lillegutt elsker barnehagen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå