Gå til innhold

hjelp ang dåpskake ;)


Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei på dere ;) Nå er det igjen på tide med dåp her i huset. Å etter fjor årets fiasko på kakefronten ( vet ikke om dere husker det jeg jenter ) tenkte jeg at jeg rett og slett skulle prøve selv.. Jeg er kjempe glad i å bake, så den biten skulle gå greit tror jeg.. Men har så ille lyst på sånn typisk "bryllups kake glasur" Noen som skjønner hva jeg mener?! Sånn hvit litt hard glatt sak vet dere...

 

Noen som har oppskrift på dette ??

 

 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

kva som var fiasko da?

 

Skrevet

bare dytter litt ;)

Skrevet

vi bestilte marsipankake med bilde av snuppa på . Det skulle vere formet som et hjærte med lyserosa sløyfer og roser rundt ... Og navnet skulle vere skrevet med rosa caligrafi ( det skrives kanskje ikke sånn ?? ) Da vi på lørdags kvelden hentet kaken var den skjev, rund ,en skikkelig markeringspenn rosa bord på enesiden av kaka og en gedigen rose på andre siden i samme farge. Og navnet var skrevet med sjokolade , og skrifta var storebokstaver som lignet på en 1 klassings ...

 

var så skuffet og frustrert at jeg satte meg rett ned og grinte ;) he he , litte bitte granne perfeksjonist kan du si....

 

;)

Skrevet

å nei så typisk.. :( mi dåpskake var feil dato.. hehe. kar du bestilte den? fikk du penga tilbake?

eg fikk 100kr tilbake for det var min feil som ikke dobbeltsjekka det ho dama skreiv på papiret då eg bestilte..

Skrevet

Vi bestilte på folkeshus , sarpsborg. Fikk ikke pengene tilbake nei. Ikke noe avslag heller. Han vi bestilte av er kjempe annerkjent her nede for å lage god mat. Vi har bestilt all bryllupsmaten av han.. Å sattser på at det går bra ( he he ) Han hadde ikke kapasitet til å lage kaka , så han hadde satt det over til rådebakeri... Å a di ikke kan lage ting som er bra er jo en kjent sak her nede da :P

Skrevet

for en dust..

lykke til denne gangen:)

Skrevet

Jeg lage muffins med melis glasur og da bruker jeg eggehvite i glasuren for å få den blank og kritthvit. Men jeg vet jo ikke om dette går med andre glasurer.

Prøv deg frem... lag en ladning med muffins og prøv deg frem på glasuren.

Skrevet

det heter vist sukkerpasta ;)

 

så da skal jeg vel kanskje klare å få det til ;)

Skrevet

Jeg lagde dåpskake for bare noen uker siden og brukte noe som heter mmf. Det blir nesten som marsipan, bare hvitere. Tror kanskje det er dette du mener. Du kan bruke konditorfarge for å lage dekorasjoner, bokstaver etc. av deler av det. Husker ikke akkurat oppskriften, men du trenger marsmellows og melis. Hvis du søker på mmf og kake på google kommer oppskrift og fremgangsmåte opp.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...