Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2007 #1 Skrevet 10. oktober 2007 Hvor som regel kjenner dere spark/bevegelser fra babyen? Gjerne beskrevet i forhold til rompa... Min har vært i seteleie, men han turna fælt i går og jeg lurer på om han kanskje har snudd seg. Synes det som før var hodet er "spissere" nå. Litt flaut å ikke kjenne hva som er hva her... derfor anonym (er i uke 37/38)
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2007 #2 Skrevet 10. oktober 2007 Jeg synes ikke det er noe flaut å ikke kjenne hva som er hva. Synes heller ikke det er enkelt. Har foranliggende livmor og det gjør at jeg kjenner litt mindre bevegelser. Er i uke 35 og på ekstra ultralyd for 1 uke siden lå h*n med hodet ned. Kjenner nesten bare begevelser øverst på magen min, like under ribbeina.
Håp & lille Hopp-Overtid Skrevet 10. oktober 2007 #3 Skrevet 10. oktober 2007 min har hodet ned, kjenner bevegelse på høyresiden og oppunder ribbeina, også hikking nede på venstresiden.
polipe Skrevet 10. oktober 2007 #4 Skrevet 10. oktober 2007 har heller ikke hatt anelse om hvordan han har ligget i magen, det er legen som har fortalt at han har ligget med hodet ned på de siste kontrollene. jeg har kjent mest spark i øvre del av magen og i sidene på magen, av og til kilinger/lette spark nedover (sikkert armene som har laget disse da)
TrøttSomEiStrømpe- Skrevet 10. oktober 2007 #5 Skrevet 10. oktober 2007 ikke alltid like lett å kjenne forskjell!! selv legen min var i tvil for et par uker siden, så måtte på ekstra kontroll uka etter. stumpen kjennes nok litt spissere ut enn hodet. jeg kjenner sprark både på høyre og venstre side av magen (hodet er nesten festet sa jm på mandag) jeg kjenner godt hvilken side/vei h*n ligger ut fra stumpen,, kan kjenne nedover ryggen til baby(gjelder ikke alle. jm sa det er lett på meg pga lite underhudsfett), og når h*n hikker kjennes det ganske lagt nede. (lettest å kjenne om morgenenl,da det er lite mat og væske ellers i magen) i går fant vi ut at vi (sambo) kan høre hjertet til nurket også!! han la hodet på magen (langt nede) og hørte hjertet koselig! (er like langt som deg forresten) håper baby'n din har snudd seg!!
Hanne31 Skrevet 10. oktober 2007 #6 Skrevet 10. oktober 2007 Hos meg ligger han med hodet ned og jeg kjenner mest bevegelse opp mot ribbena og noen ganger på sidene(mest høyre). Tror han driver og "snurrer" litt fram og tilbake også for jeg kan kjenne bevegelse ganske godt rundt navlen. Fikk beskjed om a den harde "klumpen" som er øverst på magen, midt i mellom ribbena (litt vanskelig å forklare) er rumpa hans. Er i uke 39 i dag og har kjent masse bevegelse de siste dagene.
Bea har snart 4 barn? Skrevet 10. oktober 2007 #7 Skrevet 10. oktober 2007 Mi har lagt med hodet ned lenge no.... har små nesten forsiktige kilende bevegelser nede i magen over skambeinet omtrent.... det er hendene hennar, av og til stikk ho hendene ned i bekkenet og ... lite godt. og oppe i magen kjenner eg føttene og der er det mykje mer kraft i bevegelsene. slik er det for meg i alle fall
Valentine nr2 Skrevet 10. oktober 2007 #8 Skrevet 10. oktober 2007 Med nr 1 snudde han seg sent, uke 37 og det var litt av en operasjon. Så hvis det har vært uvanlig mye aktivitet og store bevegelser, kan dette vare "snu operasjonen". Nr 2 som vi venter når som helst nå (uke 38 nå), snudde seg litt tidligere, men det var også en uvanlig opplevelse. I ettertid nå så kjenner jeg bena over navelen som sveiper frem og tilbake. Samt kribling nede og til siden når armene veiver. Og noen ganger så driver rompa å dytter utover, som om ungen vil ut den veien i stedet. Da hodet var opp, drev den å stanget oppover, var mer rykking da. Hikking har jeg kjent best oppover, nå også.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå