Gå til innhold

Hvor mye melk trenger vi om dagen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og fra når må man begynne å drikke det?

Jeg er ikke flink til å få i meg nok melk. Er i uke 17. Hvor mye ca er dagsbehovet?

Når er det viktig at vi begynner å drikke regelmessig?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Eeeeh??

Må vi drikke melk?

Jeg har bare en skvett i kaffen. Den eneste melka jeg drikker, er når samboer er grei og kjøper sjokomelk på butikken til meg<3.

Trodde voksne fikk kalsiumbehovet sit dekt så lenge man spiser ost og andre meieriprodukter. Men nå får jeg kanskje kjeft?

Skrevet

Det var jo godt å høre:-)

Men likevel lurer jeg på hva og mengder for at fosteret skal få nok kalsium.

Spiser litt ost av og til, ikke noe fast hver dag

Skrevet

Jeg fikk høre at det beste er et sunt og variert kosthold. Da får kroppen det den trenger. Jeg drikker melk til frokost avogtil. Ellers går det endel i yoghurt og sånt. Det samme gjorde jeg med forrige mann, og det gikk fint.

Skrevet

Et par glass om dagen ifølge jordmor, men er ikke så flink til å følge opp.Blir mest på frokostblanding av og til, spiser en del ost og drikker latte nå og da. Er kalsium i vitaminene jeg tar som vistnok skal dekke behovet, så det går nok bra.

Skrevet

Holder meg unna melk (melk er for kalver =) men blir litt yoghurt, ost etc her også. Til frokostblandingen bruker jeg soyamelk m kalsium, synes den er så god. Barnet tar jo det det trenger, hvis noen får kalk-mangel så er det vel moren?

Skrevet

Det er vel ikke så mange voksne som drikker melk nå for tiden? Men en latte, litt morgenflinger, O´boy osv så får du fort i dig masse kalcium. Litt ost, grønnsaker og saus så er du i mål.

Skrevet

Jeg drikker 1 liter om dagen... Namnam!!! Er jo så godt. Og sunt!

Skrevet

Bare tull at melk er så forbanna sunt... Det er fullt av fett og det er fullt av melkesukker... Voksne folk trenger ikke å drikke melk! Melk er til for kalver og babyer. Går an å kjøpe kalsium-tabl. evt. spise ost/yogurt!

Skrevet

Er jo ikke av det usunne fettet da... Du kan jo kjøpe ekstra lett! Det er nok bedre og drikke melk til frokosten enn juice ;) Juice tærer på tennene.

Og ja, for de som ikke liker melk kan de erstatte de med kalsium tabl.

Skrevet

Greit å høre at noen sliter med dårlig samvittighet for å drikke for lite melk, selv er jeg nesten redd det blir litt mye... Alltid vært glad i melk, men ikke sånn som nå.. Lite som slår et glass deilig kald melk utpå kvelden. Og det med fett er bare tull, veldig lite hvis man drikker skummet eller ekstra lett. Og apropos kalktabletter, så velger jeg å tro at det alltid er bedre å få i seg næringsstoffene i naturlig form, og heller ta piller dersom man absolutt må.

Skrevet

tror ikke bare det er melk det er snakk om,det er melkeprdukter generelt som man må få i seg litt hver dag. Det gjør man hvis man som mange ved yoghurt, ost, osv.. Det viktigste er å variere kosten:)

gulrot kutta i strimler m. yoghurt som dipp er snadder:):):)

Skrevet

I mitt første svangerskap drakk jeg ikke melk i det hele tatt, fikk beskjed av legen å kjøpe kalsiumtbl., siden det er viktig for oppbyggning av fosterets skjelett.

Skrevet

1/2 liter per dag, fikk jeg beskjed om.. :)

Skrevet

Melk? Hva er det? Har skikkelig dilla på Villa Farris... namnam. Ikke så sunt men, blir gal hvis jeg ikke får det hver dag.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...