Gå til innhold

Allergisk mot REKELUKT???

Anbefalte innlegg

Skrevet

venninen min er helt hysterisk angående dette. hun nektet faktisk å komme i jentekveld hos oss fordi vi hadde spist reker tidligere på kvelden, og hun var faktisk allergisk mot lukten. SÅ allergisk var hun at hun nektet å komme inn med mindre alt var i oppvaskmaskinen og det luktet rengjøringsmiddel.

Hun er på samme måten med barna. De er såå allergisk mot alt mulig. Og jeg har seriøst gitt de nøtter uten å vite om at de var "allergisk", og de fikk ikke et eneste utslag.

Men altså, kan man være allergisk mot LUKT??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du tror ikke det er reker som hun er alergisk mot, men den sur rekelukta nedi lurven som har utviklet seg i det siste.. Anbefal en vask i ny og ned, så skal du se hun kommer på besøk til deg.

Skrevet

Det man er allergisk mot i en matvare kan jo være i lufta rundt der matvaren har blitt tilberedt. Det finnes de som er så allergiske at de kan bli ordentlig dårlige av at andre spiser f.eks eple, sitrusfrukter eller nøtter i nærheten. Det er jo ikke at det lukter vondt de blir syke av, men allergene stoffer som er i lufta.

(Akkurat som pollenallergikere ikke trenger å spise blomster for å reagere, det er pollenet i lufta de reagerer på. Det betyr ikke at de er allergiske mot blomsterLUKTEN) Kjenner jo ikke venninna di, og aner ikke hvordan det er for henne eller barna. Kanskje er det bare tull og tøys at hun er allergisk, kanskje ikke.

Dersom hun har sagt at barna er allergiske mot nøtter, og du allikevel mater dem med det tar du jo en ganske stor sjanse da.

Kjenner en som har en sønn med eggeallergi. De hadde varslet barnehagen, men flere der var nok litt som deg, og tenkte at dette var litt vel hysteriske foreldre. Helt til en av de ansatte lot ham spise noe det var litt egg i, og det bar rett på akutten (guttungen ble kjempesyk). Deretter respekterte alle i barnehagen at han faktisk VAR allergisk på ordentlig.

Skrevet

Altså jeg har en venninne som ikke kunne spise kinesisk mat 2 dager på rad, pga at aromaen i maten gjorde at hun fikk migrene....

Syntes den var litt drøy jeg....

Skrevet

Hehe, mye morsomme allergier om dagen.

Mange av disse sitter mellom ørene.

Skrevet

Hmm,tror ikke det går ann og få allergisk utslag av lukt men...hehe..

Skrevet

Og gi barn noe foreldrene har sagt at de er allergisk mot er rett og slett forkastelig!!! Vet du at det kan være dødelig??

Kusinen min var allergisk mot nøtter. Hun ble gitt kake med nøtter i da hun var i en barnebursdag (enda hun hadde med seg egen kake og lapp hvor tante igjen gjorde oppmerksom på allergien hennes).

Dessverre gikk det ikke så veldig bra med kusinen min, hun fikk anafylaktisk sjokk og døde.. Og ja, jeg vet at dette er et sjeldent tilfelle, men hvordan kan man vite det på forhånd? Foreldrene kjenner barna best..

Et annet eksempel er fra barnehagen jeg jobbet i før.

En gutt på småbarnsavdelingen var kjempe allergisk mot sitrusfrukter. Dette var de ansatte klar over, og foreldrene fikk også skriv om at sitrus var forbuden frukt på avdelingen.

En dag hadde likevel en annen gutt fått med seg en appelsin. Når ingen andre merket det gikk guttene ut i gangen og fant sekken med appelsinen. Den allergiske gutten reddet livet, men mistet både språk og syn.

Ikke kims av allergier.

Skrevet

Hold your horses og les HI en gang til. Hun ga ungene nøtter uten å vite at de var allergiske (i anførselstegn).

Skrevet

Ups.. My bad!!

Beklager HI.. :)

Skrevet

Kanskje det minner henne om rekelukta i buksene hennes ?

Skrevet

Jeg kjenner en som er "allergisk" mot alle vonde lukter.

Han har blitt en huleboer som aldri beveger seg utendørs for det kan jo hende det lukter fisk eller eksos, og da får han pustevansker i mange uker etterpå.

Jeg kaller han "HYPOKONDER".

Skrevet

Kan jo hende du heller burde prøve å vise litt empati og kalle han psykisk syk??

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...