Gå til innhold

Er jeg urettferdig...?

Anbefalte innlegg

Skrevet

mannen min har barnet sitt på besøk. barnet har ferie, og skal være en uke. og det er jo bare koselig det! men han skjemmer barnet regelrett bort.. de sitter kl halv elleve om kvelden og spiser potetgull, sjokolade og drikker cola mens de spiller tvspill. h*n får mcdonalds til lunsj hver dag, og far er tydeligvis av den oppfatning at h*n skal ha det superdupert hos oss. og det er jo klart.. men det blir ikke akkurat rolige, høflige unger av dette....

og jeg liker ikke bortskjemte fakter på barn....

:-(

og det resulterer i at jeg trekker meg unna, for sier jeg noe, er jeg den store stygge ulven som ikke vil at barnet skal ha det bra. og så er krangelen løs

Videoannonse
Annonse
Skrevet

He he herlighet så mange rare mannfolk det fins. Sånn har det av og til vært her også, og jeg er til tider også den store stygge ulven. Det virket som om mannen min ville ha det slik. Han skulle være så snill hele tiden, men noen måtte jo sette grenser, og det ble jeg. Heldigvis skjønte han etter lang tid at ungen mistet totalt respekten for faren, og hørte ALDRI på han, kun på meg. Jeg brydde meg ikke noe om at det ble krangler av det, for jeg orket ikke bo slik, så jeg pratet med mannen min om det mange ganger til han selv så at ungen ble en regelrett drittunge. Han ble jo frustrert over at ungen ikke hørte på han, og ville at jeg skulle ta over å si nei når han ikke klarte. Men pleide bare å spørre hvem det er som er forelderen her, og til slutt skjønte han jo at det er ikke slik det skal være. Det er ikke ungene som skal bestemme, det er de voksne. Nå er vi mer enige om hvordan vi skal gjøre ting. Jeg har skjerpet meg på noen ting som kanskje var FOR strenge, og mannen min har skjerpet seg og blitt MER streng. Jeg tror bare at når barnet er dratt, må du ta en prat med mannen din og ikke bry deg om at det blir krangel, for i dette tilfellet er det faktisk du som har rett. Kanskje vil han innse det. Spør han om han kjenner andre foreldre som hver dag lar ungene sitte lenge oppe og spise potetgull og drikke cola. Si til han at slike ting er det faktisk folk som melder til barnevernet om. Det er jo nesten vanskjøtsel. Regner med jeg får en del pepper for den uttalelsen, men det får så være. Jeg synes det er det! Vanskjøtsel!

Skrevet

Ikke nok med at stemødre sliter med dette, men det blir like mye mors problem når barnet kommer hjem!

Opplevde å få hjem en overtrøtt gutt som hadde levd en uke på hamburgere, pizza, brus og frie tøyler...Det tok nesten fjorten dager før gutten var "normal" igjen, og da var det bare å grue seg til neste samvær...

Heldigvis kom det en stemor som satt ned foten, noe som både far og barn trengte...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...