Gå til innhold

Liker ikke barnehagen vår

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta mi har bare gått i barnehagen i 1 mnd, men jeg liker ikke måten de gjør ting på der! I begynnelsen gikk det veldig fint, men så var det en dag der hun skrek mer eller mindre konstant i 5 timer uten at de ringte oss å ba oss hente henne, selv om jeg har sagt ifra at det er bare å ringe så kommer noen å henter henne! Etter det har det vært problematisk å levere henne. Så når jeg skulle levere henne i dag begynte hun å gråte igjen, men hu som møtte oss bare tok henne med seg og gikk, hun sa ingenting til meg eller til jenta mi. Ikke fikk jeg hade kos eller noe, hun så bare kjempeoppgitt og grinete ut. Gikk derfra med verdens største klump i halsen! Har mest lyst til å si opp plassen vår og heller prøve igjen til neste år, men er det bare jeg som overreagerer? Hva hadde dere gjort?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Uff! Skjønner godt hvorfor du reagerer. Jeg er så heldig at minstemann trives kjempe godt i barnehagen. Og jeg er kjempe fornøyd. De pleier også av og til å ta han i armene og gå. Til leke rom osv. For å roe han ned hvis han vil være med mamman sin. De sier han roer seg nesten med engang jeg har dratt, og det vet jeg også. kanskje det er derfor de gikk sånn uten videre? For å ikke gjøre det verre for henne at du drar mener jeg..?

Hm..

Men hva var grunnen til at hun skrek 5 timer i strekk??

Jobber du? eller er du hjemmeværende?

Skrevet

syns ikke du overreagere på noen måter her. Sønnen min fikk også en vanskelig innkjøring. Vi brukte 1 mnd på det, fordi sønnen min fikk ikke ro på seg. Vi var veldig nøye på at jeg skulle bruke tid til å si "hadet", og en god kos før dem tok han, og fikk han inn i aktiviteten. Fikk masse gode råd av bhg hvordan vi skulle fikse det, og kanskje dere kan sitte ned sammen og prate om dette?

Skrevet

tips fra meg:

1. snakk med de som jobber i bhg, hvordan vil du ha avskjeden/leveringen

2. ring bhg hvis du går med en vond følelse i magen etter levering.

3. Gjør en kort og grei avskjed, kle av, snakk med barnet, gi kos, si hadet... Vær tydelig ovenfor barnet og personalet, så vil jeg tro dere får en bra hverdag på sikt begge to:)

Ønsker dere lykke til :) og håper dere får et bedre "bhginntrykk".

jeg vil verken si noe negativt til deg eller personalet i bhg, men bare gi deg noen tips jeg ville gidd til foreldre i bhg der jeg jobber...

Skrevet

Synes ikke du overreagerer, ikke i det hele tatt. Det er ikke slik man skal ta i mot barn om morgenen. Personalet skal si hei til både deg og barnet og de skulle ha snakket med deg om det som hadde skjedd og prøvd og finne en god løsning. Det er ikke alltid kort og effektiv levering er det beste heller. De skulle også sagt at du kunne ringe etter stund for å høre hvordan det gikk, i det hele tatt. Fikk du vite hvorfor hun skrek så lenge?

Skrevet

Ikke tvil på følelsene dine. Du føler det du føler. Det er ikke å overreagere. Hvis du føler at det ikke er riktig å levere ungen i barnehagen, eller at ting ikke fungerer som de skal i forhold til bhg, så ta deg selv på alvor. Er det riktig for deg og barnet avslutter du prosjekt barnehage. Barnehagen er et tilbud som du kan benytte dersom du av økonomiske eller andre grunner må ha barnefri på dagtid. Hvis ikke, så kan du foreta et annet valg. Eller du kan tenke litt med på hvordan du synes ting skal være, diskutere det med barnehagen og stille krav, som du selv følger opp.

Ikke tvil på deg selv. Du er mor, og vet best for ditt barn.

Skrevet

Synes ikke du overreagerer! Jeg så det samme med en gutt når vi hadde innkjøring med jenta vår. Jeg syntes de skulle ha ringt. Han var så fortvilet. Nå gikk innkjøringen veldig bra med vår jente, men når hun er forkjøla, men ikke så syk at hun må være hjemme så presiserer vi at de skal ringe hvis hun gråter uten å bli blid i f.eks. mer enn en halvtime. Hvis jeg føler meg usikker på om de likevel ikke ringer tinger jeg bhg. og spør hvordan har hun det akkurat nå. Hvis det er en trøst, så har jeg ikke sett gutten som gråt så sårt og mye i starten gråte nå, så det går seg ofte til, men det er jo ikke likt for alle. Jeg ville ha gitt bhg. en sjanse i 2-3 uker til, snakke med personalet om hvor viktig det er at de ringer og evt. la jenta ha korte dager (men det virker det som om dere allerede har). Det kan hende det er tenner eller noe som plager jenta deres som er grunnen til at hun gråter (men jeg synes bhg. bør ringe for det og si fra slik at dere får vurdert situasjonen).

Skrevet

Hei

Skjønner at dette ikke er greit for deg. Jeg har barn i barnehage selv og har også jobbet i bhg og opplevd lignende ting. Min gutt gråt de første seks ukene, var helt pyton for oss, men de som jobber i bhg ( 2voksne, lfamiliebhg.) tok veldig godt vare på sønnen vår og gav oss info. hver dag om hvordan dagen hadde vært.Vi snakket underveis om hvordan det utviklet seg og de visste de kunne ringe oss og si ifra dersom han godt kunne få en litt kortere dag. Høres ut som du er åpen , så de burde kanskje gi deg mye mer info. samt prate med dere om deres erfaringer fra andre barn som helt sikkert har hatt det likt. For det er mange barn som har en slik start.

Be om en samtale, fortell at dette er vanskelig for dere, bli enige om hvordan leveringen best gjennomføres for deres barn. De fleste bhg.ansatte har forståelse for at dette er vanskelig for foreldre.

Min gutt fikk sitte MYE på fanget til hun han knyttet seg mest til i starten, dette var hans trøst når mamma ``gikk`` fra han. De lot han få kose mye på fanget til han etterhvert ble tryggere og ting gikk seg til.

Etter årets sommerferie ble det ett par vanskelige uker igjen, men de var tålmodige og han fikk sitte mye på fanget igjen til han følte tryggheten. Etter det har det gått fint igjen. Vår gutt er nok litt forsiktigere og sårere enn mange andre, men med flinke, tålmodige ansatte har det gått bra.

Ønsker dere lykke til og håper det ordner seg for den lille !

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...