Gå til innhold

Kanskje dumme spm, men.....

Anbefalte innlegg

Skrevet

* hvor lenge holder sæden seg inne i skjeden? Er det mulig å bli gravid om man får EL dagen etter man har hatt sex?

* Er det vanlig å ha EL uten å merke det i det hele tatt, eller er det alltid litt ekstra utflod denne perioden?

Er så ny i dette gamet, så jeg blir veldig glad for svar :o)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

* ja det er fullt mulig å bli gravid om man får EL dagen etter sex. Det anbefales jo faktisk at man har sex dagen før EL og sammen dag som EL. Sædcellene kan leve opp til 5dager i skjeden!

*De fleste merker ikke at man har EL i det hele tatt. Noen får EL-slim, men det tror jeg er et fåtall..

Håper du ble litt klokere:)

Skrevet

Inne på www.pernille.info finner du masse gode tips og nyttig lesing.

Sæden kan leve inne i skjeden i opptil flere døgn. Det er best å ha sex i forkant av eggløsning for egget lever bare i 24 timer etter at det har blitt sluppet. Men så klart- ha sex på el-dagen og dagen etterpå også!!!!! Hehe...

Noen kan ha litt ekstra slim i de dagene rundt eggløsning (el-slim), men ikke alle har dette og ikke alle har like mye.

De fleste kjenner heller ikke at de har el. Noen kan ha smerter rundt el, men man kan ikke bestemme tidspunkt for når egget slippes bare ut fra smerter

Skrevet

Tusen takk dere. Jeg ble mye klokere :o) Skal lese på pernille i ettermiddag. Akkurat nå "sniker" jeg meg inn her i jobbtiden.. hehe!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...