Gå til innhold

Trassen 3åring! Trenger sårt råd!

Anbefalte innlegg

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Nå er jeg så sliten og lei av hele tiden og få "nei nei nei", og "vil ikke, gidder ikke", og skrik og skrål!!!

All ære til de foreldrene som til enhver tid klarer og beholde roen, men her smeller det fra tid til annen. Jeg er hjemme med lillebror på 5 uker, og snuppa på 3 har nå nådd nye høyder av trassen sin.

Jeg har forsøkt og vie henne all oppmerksomhet på ettermiddagen (så hun ikke skal føle seg til overs), vi har "Jentekvelder" med popcorn og film når sambo er og trener, da er det liksom bare oss 2 (lillebror sover som regel).

Vi drar avgårde bare vi 2, og jeg prøver med på denne "nå kan vi dra og kose oss, så må babyen være hjemme og kjede seg"..

Men alt er galt, absolutt alt!!! Jeg prøver og si at dersom hun ikke gjør sånn som hun får beskjed om, så får hun ikke lov til ditt eller datt.

Så snur hun helt om, og sier "jeg er snill nå, jeg hører på deg nå mamma".

I går prøvde jeg og sette med ned med henne og forklare henne at vi ble lei oss når hun ikke hørte, samme som hun blir lei seg når vi ikke hører på henne. Hun forstår det jo ikke!

Jeg tok et eksempel, og spurte om det var lov og slå mamma "ja" fikk jeg til svar da!! Hun ble lugget i bhg her om dagen, så spurte jeg om hun syns det var snilt av den jenta som gjorde det, og da sa hun, "nei, henne lugga meg og da ble jeg lei meg".. og prøvde og bygge videre på det, men det virka ikke som om ho skjønte det?!?

Gjør ho seg bare litt dum, eller skjønner ho det virkelig ikke??

Jeg blir så sliten, hver morgen er det skrik og skrål, løper på rommet og skriker, legger seg i senga, vil ikke opp, osv osv. Det har vært sånn på morningene lenge før lillebror kom, så tror ikke det ar noe med det og gjøre...

Til nå har sambo levert henne før jobb, men siden han egentlig begynner kl 7, og jobber 7 mil unna, så sier det seg jo selv at jeg må ta over det snart... Med en baby som skal ha mat, og en trassen 3åring....HJELP!

Råd mottas med STOR takk!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det skal sies at jeg selv er kjempesliten fra en 2 1/2årig jente som trasser som fy for tiden...

Men jeg så noe sted at det som de med baby i tillegg til trassungen kaller sjalusi kaller foreldrene til enebarna bare trass. Det er stort sett samme ting og har lite med babyen å gjøre (bortsett for at du er ekstra sliten, da!). Hvordan er det for deg å bare se på det som "slik er hun akkurat nå, og dette går over når hun "finner seg selv"? Så er det bare å minimere skaden så lenge. Og syte og klage her, haha.

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Hehe, joda. jeg tenkt som så at det er sikkert noen som har det værre, og at det går over... får håpe hun ikke bruker så lang tid på og finne seg selv da ;o)

Skrevet

Det er vel nesten ferdig nå vel, for deg? Tenker på gru på at jeg har så lang tid igjen... Det er så teit å gremmes hver dag...

Gjest Sekretøsa
Skrevet

For meg ja, for nå ;) Tenker det at når hun har roa seg, så er lillebror igang ;o) hihi! :) Gremmes?? Gremmes du? *trøtt*

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Ah, nå henta jeg meg inn igjen! :o)

Japp, det kan jeg skjønne! heldigivs, så tar vi ikke buss... men vi har tatt tog en gang, bare for gøy... ALDRI mer!!! Folk må tro jeg er gal :(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...