Gå til innhold

Ang. neglbiting...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min treåring har lagt seg til den vanen å bite negler...isjameg. Jada, jeg vet -det er helt sikkert meg han har lært det av, hehe, men nå har jeg sluttet så da lurer jeg på om noen vet hvordan man kan få denne vesle tassen til å la vær også! Noen som har vært utfor det samme??

Har behov for noen gode råd før han spiser fingerne av seg!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fins det ikke en slags "neglelakk" man kan ta på da som smaker pyton? Husker ikke hva den heter..

Mine foreldre brukte den på meg da jeg var liten (ikke at det hjalp, bet negler likevel :P)

Men det kan jo forsøkes..

Hør på apoteket!

Skrevet

Go-negl har de på apoteket. Skal visstnok funke. Ellers er det jo å prøve å avlede han med noe annet når han begynner å bite.

Skrevet

Er det sånn go'negl du mener? Ja, har vært borti den jeg og, var bare usikker om man kunne bruke den på små barn... mamma duppet fingerne mine i en slags peppe-sennep-blanding og alt må være bedre enn det, hehe. DET heller hjalp jo tydeligvis ikke ;-)

Skrevet

Hehe, har prøvd det, men han gjennomskuer meg og da gjør han det bare mer. Nå ignorerer jeg han bare, for det ble verre etter at vi begynte å fokusere på det :-)

Skrevet

Jeg hadde fortsatt å ignorere han.. Hver gang han biter neglene så ikke se på han engang. Kanskje han gir seg etterhvert. For som du selv skriver, det ble verre når dere begynte å fokusere på det. Så han har jo da lært at ved å bite negler får han oppmerksomhet. Luringen :P

Skrevet

Ikke for å gjøre deg uten håp, men min datter startet å bite i februar-mars, ut av det blå. Nå har hun stabilisert neglene på gomme-nivå og det ser faktisk helt motbydelig ut. Jeg har prøvd alle triks. GO`negl liker hun smaken på og biter enda mer. Jeg har prøvd å bestikke henne med at vi kan kjøpe rosa neglelakk dersom hun klarer å få "kant" på neglene sine, uten hell. Å "ta" henne hver gang eller ignorere henne har omtrent samme funksjon- ingen. Bite gjør hun uansett. Helsesøster sa at det var vanlig i denne alderen å begynne å bite, uten spesiell grunn. Så jeg prøver å leve med gomme-fingrene hennes, med en liten stipe negl med brun jord og sand i rillene. Lekkert på en ellers så vakker liten jente....

Skrevet

min sønn på snart 3 har også blitt en febrilsk neglbiter, huff det ligger kanskje i genene eller, både pappan og jeg er dårlige forbilder der...

Jeg også begynte å bite negler når jeg var liten, men jeg tror ikke jeg var såå liten.

Har prøvd go'negl, men funker dårlig, han klarer å bite forde. Hører han spytter og forbarmer seg innemellom med smaken, men virker ikke som han lar være for det..

Overse det eller fokusere på det, ingenting hjelper...

Så jeg tar også imot råd og tips hvis noen sitter på noe lurt:-)

Skrevet

Hei!

Jeg er en kronisk neglebiter, og kommer aldri til å slutte (kanskje når gebisset kommer :) )

Min mor var innom alle metoder; godnegl, sennep på fingrene, dyppet de i eddik, ignorerte problemet, satte plaster på "godfingrene", men ingen ting hjalp. Så jeg tror ikke det er så mye som hjelper. Tror ungen selv kommer til å slutte (håper det) eller så blir dette en uvane (som for meg) Det eneste som redder meg er 2 uker i syden. Der glemmer jeg det :) og kommer hjem med flotte negler.

Jeg var også så glad i neglebiting da jeg var lita at jeg prøvde å lære opp nabojenta!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...