Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2007 #1 Skrevet 10. oktober 2007 Det er jo årstiden for forkjølelser, og jeg har tatt solhatt i noen dager for å prøve å holde meg frisk. Så i dag at man IKKE skal ta det når man er gravid..... Noen som vet om det er farlig? Hva kan skje? Ble litt nervøs jeg nå......
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2007 #2 Skrevet 10. oktober 2007 Det er ofte endel alkohol (etanol) i solhatt-ekstrakt. Ellers står det opplyst følgende for solhattekstrakt som er godkjent av legemiddelverket som naturlegemiddel: Gravide og ammende bør ikke anvende purpursolhatt da det ikke foreligger dokumentasjon på bruk til gravide og ammende kvinner. Finner ikke noe annet i farten.
Erisa* Skrevet 10. oktober 2007 #3 Skrevet 10. oktober 2007 Det går sannsynligvis fint at du har tatt det et par dager, men du kan godt kutte det ut fra nå av. Er jo litt skummelt når man ikke vet noe om evt bivirkninger. nå er det jo sånn at i følge den forskningen jeg har lest, så har ikke rød solhatt noen særlig virkning heller, så da kan det jo hende at det heller ikke er så skadelig (bortsett fra alkoholen).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå