Gjest irismor Skrevet 10. oktober 2007 #1 Skrevet 10. oktober 2007 Fult mulig at jeg er sær eller urimelig men jeg blir bare litt grinete. Jobben til samboeren har alltid julebord/jobbreiser 2 eller 3 helgen i desember. Det passer jo litt dårlig spør dere meg. Da reiser de som regel på torsdag og kommer tilbake på lørdag. Ikke alltid i like fin form så da er som regel hele helgen ruinert. Og som regel er det jo alltid litt å ordne så nærme før jul. Og i dag så reiser han med jobben og blir borte til fredag. Greit nok det, men det kræsjet så klart med min turnus og en veldig etterlengtet jentetur. Og barnevaktsituasjonen var litt problematisk denne gangen. Synes det er litt dumt av jobben hans og legge jobbreiser så tett oppunder jul. Men det er vist slik mange andre steder også, nettopp fordi firmaene sparer mye penger når det er så nærme jul. =( Måtte bare få ut litt frustrasjon.
Monajenten Skrevet 10. oktober 2007 #2 Skrevet 10. oktober 2007 Er dette en obligatorisk tur da? Hvis du skulle på en veldig etterlengtet jentetur, og det i tillegg passet dårlig med din jobb, syns jeg det er utrolig dårlig gjort at det er du som må vike, og ordne opp med jobbsituasjon/barnevakt osv.
tresøtesmå-torødogenblå Skrevet 10. oktober 2007 #3 Skrevet 10. oktober 2007 Sorry meg, men nå synes jeg du tar i litt. Det er ikke tett oppunder jul nå. Ellers er jeg full av forståelse for at det er kjipt når noe man har gledet seg til går i vasken pga jobben til mannen...
Fantasiløs m/ 2 vakre gutter Skrevet 10. oktober 2007 #4 Skrevet 10. oktober 2007 Skjønner ikke helt problemstillingen din ved at det er tett oppunder jul akkurat..
Tibra Skrevet 10. oktober 2007 #5 Skrevet 10. oktober 2007 Det var vel det med 2. eller 3. helgen i desember hun mente......
Gjest irismor Skrevet 10. oktober 2007 #6 Skrevet 10. oktober 2007 Han har en tur nå og en tur den 13 desember. Alle turer er obligatoriske. Blir man ikke med blir man uglesett og forbigått ved en annen anledning.
*2 LyKkEtRoLL* Skrevet 10. oktober 2007 #7 Skrevet 10. oktober 2007 Er det jul nå snart? Hmmm... greit nok at tida går fort altså, men det får da være grenser for hvor fort den skal gå.. Men hvis det ikke er en tur som han MÅ reise på, at det er kurs eller noe, så syns jeg det var dårlig av mannen din å ikke tilby seg å være hjemme, slik at du heller kunne reist på jenteturen din.
Fantasiløs m/ 2 vakre gutter Skrevet 10. oktober 2007 #8 Skrevet 10. oktober 2007 Synes ikke 13 desember er så tett oppunder jul at jeg hadde "irritert" meg over slike turer.. Er jo ikke mange dagene det er snakk om..
tresøtesmå-torødogenblå Skrevet 10. oktober 2007 #9 Skrevet 10. oktober 2007 Da er det vel bare å bite i det sure eplet, ta på smilet og takle det. Har han bare disse to turene i løpet av et år synes jeg vel egentlig ikke du har noe å klage på. Mange som har det værre! (Er ikke det en flott trøst?)
Gjest irismor Skrevet 10. oktober 2007 #10 Skrevet 10. oktober 2007 10 turer i løpet av året. Alltid jeg som må ordne barnevakt. For det er jo ikke hans problem at jeg jobber turnus og at barnehagen ikke har kveldsåpent.
Lystpåentiljeg Skrevet 10. oktober 2007 #11 Skrevet 10. oktober 2007 Skjønner deg godt jeg. Har en samboer og vi (eh jeg) har akkurat det samme problemet. Det er stadig turer, og i slutten av november - desember så begynner "festlighetene". Invitasjoner til 5-6 julebord, hvorav ett går til Danmark. Det er ikke såå fantastisk morsomt å sitte hjemme med hus og barn, og jobb - når han er avgårde. Turene er ikke obligatoriske, men nesten. Er som du sier, en blir uglesett, og det er gjerne frua hjemme som går for å være "vanskelig". Denne gangen synes jeg så absolutt at din mann burde gi seg. Du har jobb som hans tur kræsjer med, samt andre planer som var lagt i forveien. Da hadde jeg ikke akspetert at hans tur måtte gå foran. Noen ganger må også mannfolka vike!
*2 LyKkEtRoLL* Skrevet 10. oktober 2007 #12 Skrevet 10. oktober 2007 Syns faktisk ikke du har noe å klage over selv om det er noen turer i løpet av året jeg. Jeg er alene med 2 barn totalt sett nesten halve året jeg, og det er jeg som må ordne alt av barnevakter osv. Gubben jobber borte i 2 uker (men er hjemme i 3 uker også da). Jeg skal også jobbe turnus når jeg er ferdig i permisjonen nå, og da er jo det mitt problem å få tak i barnevakt da.. Ikke hans, som er borte. Og er det obligatoriske turer, så er det ikke noe du kan gjøre med det, hjelper ihvertfall fint lite å være sur. Tviler på at jobben hans slutter med det pga ett surt kvinnfolk hjemme hos ene arbeidstakeren. Du får be gubben din finne seg en annen jobb da vettu:-)
___ Skrevet 10. oktober 2007 #13 Skrevet 10. oktober 2007 Jeg synes ikke jobben hans er urimlig. Derimot synes jeg han er ganske urimlig hvis han forventer at det å ordne barnevakt bestandig er din oppgave. Ettersom dere begge to har jobber der dere jobber til vekslende tider må dere jo kunne hjelpe hverandre med hvordan barna skal passes. Noen ganger må kansje du forsøke å bytte vakter, noen ganger må kansje han forsøke å flytte tidspunktet for jobbreiser.
bambi på isen Skrevet 10. oktober 2007 #14 Skrevet 10. oktober 2007 signerer denne jeg!!! forstår deg kjempegodt:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå