Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2007 #1 Skrevet 10. oktober 2007 Hei, Noen som kan fortelle meg hvordan det var å føde en stor baby 4,6 +++? Hvordan var forresten SF-målet deres på slutten, og hadde dere diger mager? Ha en finfin dag da :-))))
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2007 #2 Skrevet 10. oktober 2007 Hei. jeg fikk en gutt på 5 kg. har født før og hun var bare 2900g og jeg synes det gjorde enda vondere med første enn med pluggen jeg fikk. jeg var diger på slutten. sf målene mine 2 dager før han ble født var på 37,5. fødselen min gikk kjempe fint. fødte på en time fra start til slutt. vi viste ikke at han var såååå stor men stor. tror ikke det er så annerledes å føde stor eller liten baby jeg. det er hodet som avgjør det meste har jeg hørt da.
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2007 #3 Skrevet 10. oktober 2007 Takk for svar.. SF målet mitt var på 37 da jeg var 5dager på overtid og har ikke målt siden. Er 10dager over i dag. Føler meg diger, og at jeg har stoooor mage, men det er jo litt vanskelig å bedømme selv.. Strekkmerkene popper ut som aldri før og jeg føler babyen bare vokser og vokser.. Jaja, så lenge den har det bra så er vel det OK: Hvis man tar UL of finner ut at man venter stor baby, er det sjanse for KS da tror dere? (4,8kg +++?) Håper noen gidder å svar.. Takker!!
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2007 #4 Skrevet 10. oktober 2007 Passer størrelse 56 til en baby på over 5kilo? Tenker på hva jeg skal ha med til babyen på sykehuset..
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2007 #5 Skrevet 10. oktober 2007 Jeg fødte ei jente på 4610 gram for en uke siden, og det gikk kjempefint! Hun er mitt andre barn, og første fødsel var MYE vanskeligere. Han var også stor, 4350 gram. SF-målet ble ikke tatt mot helt mot slutten av graviditeten, men det var 36 cm i uke 38. Jeg gikk en uke over tiden.
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2007 #6 Skrevet 10. oktober 2007 Grattis Følte du at babyen var stor i magen eller?
smågodt prinsessa Skrevet 10. oktober 2007 #7 Skrevet 10. oktober 2007 jeg fødte en gutt på 4960g 52cm og 38 hodeomkrets. magen var svæææær.. sf-målet var skyhøyt.. fødselen vond..
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2007 #8 Skrevet 10. oktober 2007 Jeg har tre barn, fra 4100g til 4900g... Den minste hadde størst hodeomkrets og ble tatt med sugekopp, de to andre var 3 og 4 cm mindre rundt hodet og kom fortere ut. Stort barn trenger ikke bety værre fødsel, kan jo ende med sugekopp eller keisersnitt når ungen veier 3kg også... Siden du er på overtid passer de jo litt ekstra godt på dere, det gåt nok kjempefint, masse lykke til!
Gjest Skrevet 10. oktober 2007 #9 Skrevet 10. oktober 2007 Har du fått målt babyen da? Nå husker jeg ikke tallet SF-målene mine har vært, men med alle tre barna mine har jeg lagt 1-4 ruter over hele det grønne på kjemaet, antagelig godt over 37 på slutten, jeg hoppet i hvertfall ut av hele skjemaet til slutt med alle tre, hehe... Var svær ja! Fikk ofte spørsmål om jeg ventet tvillinger og med mini trodde mange jg var høygravid fra 5 måned av. Ungene mine var 3900g, 4070g og 4440g ved fødsel, så de var store, men ikke enorme.
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2007 #10 Skrevet 10. oktober 2007 Hei igjen... Jeg var på vekst estimering i uke 35 og da sa de at babyen var 3000. Og at hvis jeg fødte til termin så ville det ende på 3900g ca.. Men nå er jeg jo snart 2uker over og jeg føler magen har eksplodert på en måte de siste ukene, strekkmerkene bare popper ut:) Jeg føler også babyen er stor i magen også hvis dere skjønner hjva jeg mener... Men men, jeg skal prøve å slutte å bekymre meg, skal snart på overtids kontroll på sykehuset og skal BE for å bli satt i gang Tuuusen takk for svar alle sammen. Super søte babyer dere har forresten, tittet på profilen :-)
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2007 #11 Skrevet 10. oktober 2007 Jeg hadde så liten mage at legen sa jeg kom til å få en liten gutt..men når han kom ut lett som bare d 5 dager før termin var han 4174gram.. så om magen er stor eller liten trenger ikke ha noe å si om hvor stor babyen er.. har en veninne som fikk beskjed om stoor baby, men fikk en gutt på 2900gram
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2007 #13 Skrevet 10. oktober 2007 jeg fikk ei stor jente, 4250 g og 53cm lang brukte ikke str 50 , men 56 littegrann før jeg begynte på 62 . klærene krymper som regel litt iv ask også så jeg hadde kjøpt mest i 62
Gjest Skrevet 10. oktober 2007 #14 Skrevet 10. oktober 2007 En ting jeg fikk erfare i dette svangerskapet er at man ikke skal høre på estimering og hvor store jordmødre sier at babyen kommer til å være... Jeg var på var og tok ultralyd 4 uker før termin og fikk da høre at han var rundt 3 kg, og to uker før han kom var jeg på sykehuset med falske rier og da fikk jeg beskjed om at han ihvertfall var 3,5 kg. Hun tippet at han kom til å være rundt 4 kg når han ble født. Ihvertfall ikke mindre. Fikk litt panikk jeg da, selv om det ikke er sånn kjempe stort. To uker etterpå kom det ut en pjokk på 3340 g, så de tok ganske feil!!
Gjest Riga + snulla & vesla Skrevet 10. oktober 2007 #15 Skrevet 10. oktober 2007 Fødte for ca 3 uker siden...ei jente på 4614 gram med HO 37 cm. Hadde stor mage og høyt sf-mål (helt på toppen av det grønne feltet), og hadde UL ei uke før fødsel. Da blei vekta estimert til 4,4++, så den var nokså nøyaktig for de legger på vanligvis på seg 200 gr de siste ukene før termin. Fødselen gikk strålende!:-)
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2007 #16 Skrevet 11. oktober 2007 Tuusen takk for svar alle sammen. Litt beroliget nå :-)
Gjest Skrevet 11. oktober 2007 #17 Skrevet 11. oktober 2007 Fødte en på over fem kilo. Det var mitt første barn. Fødselen tok 27 timer og var helt grei! Fin fødselsopplevelse! Fikk nr. 2 for snart 3 mnd siden, han veide 3800. Den fødselen tok bare 3 timer. Men smertene var lik den forrige fødselen. Følte meg i mye bedre form etter denne fødselen sammenligna med nr.1. I toppform faktisk! Men det tror jeg like gjerne kom av at dette var fødsel nummer to, og at jeg hadde spist bringebærkapsler i sv.skapet denne gangen. Det var bare en halv cm forskjell i hodeomkrets på de to barna mine. Tror hodeomkretsen har mer å si enn vekta egentlig...
Brokade Skrevet 11. oktober 2007 #18 Skrevet 11. oktober 2007 Hei vil bare si at jeg tror ikke størrelsen har så mye å si for smertene.. Det er jo under åpningsfasen riene er vonde.. og da har jo ikke størrelsen på babyen noe å si. Det er bare når babyen skal presses ut at størrelsen "teller" og da er jo de verste smertene over... såfremt ikke babyen setter seg fast pga. lite bekken ol. men det er jo svært sjeldent..
MyB@by <3 Skrevet 11. oktober 2007 #19 Skrevet 11. oktober 2007 jeg hadde skyhøye SF mål gjennom hele svangerskapet, så fikk noen ULer for de trodde jeg var lenger på vei, eller at babyen var veldig stor. Hadde en gedigen mage og alle var sikre på at jeg fikk en stor baby. i uke 38 fikk jeg høyt blodtrykk, og jeg ble derfor sendt til UL for å sjekke om alt var bra. Da ble babyen estimert til 3500 gr, så de regnet med han ville være rundt 4 kg ved fødselen. 2 dager senere fødte jeg en liten gutt på 2900g og 47 cm.... så stor mage store SF mål betyr ikke stor baby.
JuleMette-OverBekkenEtterGrøt Skrevet 11. oktober 2007 #20 Skrevet 11. oktober 2007 Babyen min ble estimert til å være ca like stor som din i uke 35, men jeg hadde høyt sf-mål, er ganske lav og magen så helt enormt svær ut så alle jordmødrene på sjukehuset fnøs av meg da jeg sa ungen skulle være rundt 3,5 kilo, den var MINST 4,5 sa de. Da hun kom et par dager etter at jeg hadde fått beskjed om at jeg kom til å få en stor unge var hun 3940, altså ikke en så stor baby som jeg så ut som at jeg kom til å få SF-målet har ikke så mye å si på størrelsen på ungen, men vekt-estimering på ultralyd skal du heller ikke stole 100 prosent på. Lykke til med fødselen. Stor eller liten baby, så kommer det nok til ¨gå veldig bra uansett:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå