Gå til innhold

Gniten samboer...... trenger litt råd her nå.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er han far til de to andre? Uansett om dere er sammen og samboere så er det vel ikke snakk om at han "hjelper deg", men at dere begge skal bidra for å få en ok hverdag!

Og jeg tror at om du flytter så klarer du dge mye bedre en du tror du skal gjøre! Du har vel nok med å passe på to (snart tre) små om du ikke skal måtte passe på en voksen mann i tillegg!

Skrevet

u w. tenk deg nøye for nå hva du gjør. vil du virkelig dele livet med en sånn fyr? hvis han ikke engang vil ta ansvar for forholdet og økonomien så synes jeg det ser heller dårlig ut...

men en løsning da...

hva med å opprette en konto dere overfører en fast sum til hver dere hver måned og handler mat fra den. hadde det vært en løsning da?

Skrevet

Ja, der sier du noe ja... bidra til felles husholdning....han mener at det er JEG som ikke bidrar med nok... han vil nemlig at jeg skal dekke halvparten på husleien på 5700,-

Men da sa jeg nei for det er til husleie på leiligheten som DU eier og da skal jeg og ha del i verdiøkningen på leiligheten.

Så han vil ha i både pose og sekk og det får han ikke.

Skrevet

Å herregud....poenget med den er jo nettopp rettferdighet!!

Og hvis han hadde planer om å leve hele livet sitt med deg, hadde han gitt blanke faen i både fordeler og bakdeler, for det hadde ikke spilt noen rolle!!!

Den nakne sannheten....sorry men du kan ikke godta å ha det sånn som dette. Han terroriserer deg jo!!!

Kom deg vekk, du er ikke tjent med å ha en mann som behandler dritten under skoene bedre enn deg:-(

Skrevet

Ja, det kan du si. for det er jo det jeg gjør her i huset. HAn roter nemlig verre enn ungene gjør og det er hans rot som ligger der jeg nettopp har ryddet for 5 min siden, ikke ungenes...og ja det er hans unger de to yngste.

Føler jeg er mer som moren enn samborern hans ja.

Skrevet

Fy flate så barnslig, ikke snakker til deg på flere uker?

Hva i huleste heiteste tenker han med, lillefingerneglen???

IKKE flytt uten ungene, det har det garantert best hos deg.

Og de har IKKE vondt av å flytte én gang til, for å få et stabilt, trygt og kjærlig hjem med mammaen sin.

Får du lån til leilighet?

Skrevet

Som en annen sier, det virker ikke som han satser på forholdet deres og at han likevel tror att dere kommer til å gå fra hverandre. Veldig synd siden dere har to, snart tre barn sammen. Og det er jo vanskelig å gå fra mannen når man har små barn sammen, ja.

Jeg var en gang sammen med en fyr som skulle dele alt 50/50, selv om jeg hadde lav inntekt, han høyere. Jeg følte hele den økonomiske situasjonen han la opp til var alt for drøy, og heldigvis døde forholdet ut. Mannen jeg er gift og har barn med lar meg styre hele økonomien (jeg styrer fornuftig altså), og hans penger er like mye mine. Ingen økonomiske problemer her.

JEg vet med meg selv att iosolert sett så kunne jeg aldri levd med en slik mann som du beskriver, og synes ingen fortjener det. Men det er jo mange forhold å ta hensyn til, vertfall når man har barn. Da må en gjerne tåle mer..

Jeg vill regnet ut hvor mye dere bruker på mat (etter ditt syn) og satt likt med penger inn på en felleskonto hver, som dere har kort til. Og handlet på det kortet.

Skrevet

L@mel@!!!! Du må bare ta deg et tak i nakken og tenke en gang for alle om det er slik du vil at resten av livet skal være for dge og barna dine.

Nå må du høre litt på alle som sier du må passe på deg selv, for det er det bare du som kan gjøre!

Du kan velge å bli, men da bør du sikre deg bedre så du har noe å falle tilbake på om noe skulle skje!

TENK PÅ DEG SELV, ikke bare alle andres bhehov. Om du tenker på deg selv nå så vil det jo komme deres barn til gode også!

Skrevet

(S)TinkerBelle <3

Ja jeg har tenkt tanken på å reise til mamma noen uker for å vise og da kan han faktisk ikke gå på jobb, for han jobber fra ca kl 5 ene uken og halv syv andre uken, og får da ikke levert ungene i barnehagen føe jobb, den åpner kl 7 og han får ikke hentet dem den annenhver uke for da jobber han til kl 18. og barnehagen stenger kl 17.

Så da hadde han nok merket det ja. Til de grader og.

Og tapt masse penger.

Skrevet

Vet du, jeg synes ideen oppi her om at da får han handle til seg selv og du til dere andre.

Gjett om han blir rar i trynet når du serverer mat til deg og ungene men ikke til ham!

Et sånt liv hadde jeg ikke ville ha om man så hadde kastet det etter meg, skjønner ikke at du orker å ha en sånn EGOIST i hus!

Skrevet

Jeg har noen hundre tusen stående på konto ja etter butikken.

Og jeg ville jo betale dem inn på leiligheten, men den gang ei...

Skrevet

Uff. Jeg blir lei meg av å lese dette...Jeg skjønner veldig godt at du er redd for å bli alene med tre små. Men kanskje det faktisk er bedre enn å leve med denne mannen. Det må jo tære på deg å tilbringe hverdagen med en så egoistisk tulling..er han en flink far ellers da???

Skrevet

Kjøp deg noe eget og flytt!!

Dette fortjener du ikke.

Og han fortjener absolutt ikke deg.

Men før du gjør noe så drastisk, syns jeg ideen om å reise til din mor i et par uker, er helt genial!

Hvis han truer med å ringe barnevernet om du flytter, så kan han ihvertfall ikke klage på at du drar uten ungene. Og mat må de jo ha. I barnehagen må de også.

Kanskje noe sånt må til for at han skal få opp øynene og sette pris på at han har en fantastisk dame?

Skrevet

Hva jeg mner om han som mann og hva du burde gjøre med det forholdet skal jeg ikke si noe om....men skal si hva jeg hadde gjort med matproblemet som jo er det du spør om.

- Felles konto til som begge setter inn et beløp på er smart. Men som ettersom jeg leser nedover her tviler jeg på at han går med på det.

- Handlelisten tror jeg går samme vei. Mulig han handler noe mer, men tviler på at han følger den slavisk.

- Så jeg hadde fortsatt å handle det jeg alltid hadde gjort til meg og barna, delt inn seksjon i skapene som var mine og lagd mat til meg og barna fra det.

Så hadde jeg handlet det han pleier å handle og satt det i hans seksjon og lagd mat til han av det.

Litt tungvindt, men verdt et forsøk. Da ser han tydelig hvor stor forskjell det er. Samt at det ikke fgår ut over deg og barna.

Skrevet

Ja, jeg har skiftjobb selv og er helt avhengig av snille besteforeldre for å levere og hente i barnehagen. Eller snille naboer som også har unger i samme barnehage. Det er HELT umulig uten hjelp. Du burde nesten gjøre det!

Huff. Bra du har litt penger spart opp da. Hadde jeg vært deg så hadde jeg brukt de til innskudd på min egen leilighet og tatt med barna altså. De har ikke vondt av å flytte en gang til. Det er mye værre å vokse opp med en far som behandler moren så dårlig. Gutter lærer at det skal være sånn og jenter lærer at de kan la seg bli behandlet dårlig. Jeg mener ikke være krass her altså, men jeg tror du trenger å høre at det virkelig ikke skal være sånn.

Skrevet

Jaja, nå kommer han fra frisøren.... men frisørsjampo og uten mat....

Jippi...

Nå må jeg på jobb... snakkes i kveld , er ikke hjemme før i ti tiden...

Monajenten... jeg skal sitte i kassen på Meny på Nesttun om du er i nærheten...

Skrevet

Hvem er det som har fortalt deg at barna ikke har godt av å flytte en gang til? Er det barnefaren? Tror du barna har godt av å vokse opp med en undertrykt mor? Jeg kan da vanskelig se for meg at denne mannen kan være en god far og samboer ellers,når han er såpass egoistisk! Du kan vel ikke TVINGE han til å inngå en samboerkontrakt,så tror du at du vil orke å leve år etter år med denne egoisten? Hva tror du det vil gjøre med din selvfølelse? Hvis du skal fortsette å leve med han,vil du nok måtte holde ut den økonomiske skjevheten,for det høres ikke ut som om han her kommer til å gi seg. Hvis du bryter ut av forholdet,hva tror du er verst for barna- at de flytter til et nytt og ukjent sted igjen,eller at mammaen deres blir borte fra hjemmet deres? Er det du som har tatt hovedtyngden av omsorgen for barna,vil jeg tror det siste alternativet vil være mest traumatisk for dem. Jeg er alene med tre barn,og det GÅR! Det er slitsomt,men det går! Og du hadde en eldre datter,var det så? Kanskje du får litt hjelp av henne også? Hvis til og med familieterapeutene har rådet deg til å flytte vekk fra denne mannen (det tror jeg skal mye til før de gjør),tror jeg jeg ville vurdert det seriøst. Men selvsagt,det er ditt valg og ditt liv. Alle må finne ut selv hva de holder ut med. Men jeg ville IKKE funnet meg i det!!!

Skrevet

kjære kjære søte deg..vet du hva?

barna dine har MYE bedre av å flytte en gang til enn å leve i et slikt hjem

barn tar opp følelsene til foreldrene sine, fordi om dere ikke merker dere

de tar opp stemningen i huset og de vet garantert at noe er galt, fordi om de er så små

jeg flytta hele tiden som lita jente, og det har jeg vokst på:)

du kan ikke leve med en slik mann kjære deg, det fortjener du ikke

grrr kjenner jeg blir skikkelig sint på den der mannen din altså

nei ta med deg barna å flytt..tror faktisk det hadde vært det beste. det er ikke ofte jeg sier det til noen som har felles barn, men i dette tilfellet tror jeg at det er for det beste

Skrevet

Tusen takk for mange gode svar i dag jenter.

Jeg ga beskjed før jeg gikk på jobb om at han fikk handle skikkelig.

Og da sa han at da fikk jeg være med å dele på husleien, som da går rett i hans lomme da han er eneeier på leiligheten.

Men jeg sa at jeg nekter å betale på noe som ikke er mitt, og om han ikke har handlet til jeg kommer hjem så flytter jeg ut.

Nå har han nå handlet litt da, men ikke mye.

Og jeg har tenkt og tenkt på jobb i dag.

Kommer nok til å flytte ut ja, men det er mye som må ordnes før det.

Barnehage til ungene, fysioterapi, spesialpedagog og leilighet.... i Haugesund. Jeg har for lite nettverk rundt meg har til at jeg orker å bo alene med 3 små og en av dem attpå til er funksjonshemmet, og trenger mye hjelp.

Jeg går jo med kraftig bekkenløsning allerede nå i uke 18, og får ikke lov å løfter noe, deriblandt ungene, men det må jo gjøres likevel, da jeg er den eneste hjemme med dem da de står opp pga jobb tidene hans.

Skrevet

Klart det blir tungt, men høres ikke ut som at det er spesielt lett nå heller. Derfor jeg hvertfall mener du må kjempe litt for deg selv:)

Lykke til uansett hva som skjer. Du virker som en tøff dame! :)

Skrevet

Jeg foreslår at dere oppretter en mat-konto (evt til andre felles utgifter) der dere setter penger (X% av inntekter) til felles mat og drikke.

Eller at du gir ham handleliste.

Skrevet

Er du fra Haugesund?? Siden du nevner at du kanskje flytter hit?

Skrevet

Selvfølgelig skal du ikke flytte før du har ordnet ting. Men at du har bestemt deg, det er det viktigste. Du kommer til å ha det så mye bedre!!!!!

Lykke til!

Skrevet

Sorry, men jeg skjønner meg bare ikke på mennesker som bor sammen og har barn sammen men separat økonomi?!?!?!?

Man skal liksom dele seng, frokostbord og postkasse, men ikke økonomi?!?! Synes det er så utrolig merkelig... Da er det jo som man sier i klartekst at man ikke mener forholdet er for alltid da..?

Jeg hadde aldri akseptert oppførselen med slike handlerunder... Dere får skrive lister da, eller bestemme en bestemt sum, så hvis han har penger til overs må de brukes på noe felles. Herlighet for en gnien fyr.. Hadde ikke greid å leve med en sånn i utgangspunktet jeg da, men det er fordi jeg synes at det å være gjerrig er en av de dårligste egenskapene som finnes..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...