Gå til innhold

I hvilken uke ble dere sykemeldt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og hvor elendig var formen da?

Var det legen/jordmor som anbefalte at du ble sykmeldt, eller var det du som helst ville det?

Jeg har egentlig tenkt at jeg er fornøyd om jeg fullfører november uten sykemelding, men det var da jeg var i toppform. Nå begynner jeg å kjenne det i bekkenet og i formen generelt.

Så nå har jeg satt meg et nytt mål: fullføre oktober på jobb. Da er jeg i uke 32 i begynnelsen av november og skal til jordmor. Ser for meg at jeg blir sykemeldt da..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen som er sykemeldt eller?! ; )

Skrevet

Jeg ble 20% sykmeldt i midten av mai, 50% i begynnelsa av juli, og 80% i slutten av august.

Permisjonen startet 28. september.

20% sykemeldinga var for å gå til fysioterapeut.

Så ble bekkenet verre og jeg ba om 50% sykemelding.

Da jeg kom til legen i slutten av august sa han bare at jeg egentlig burde i full sykemelding, men jeg krangla meg til å få jobbe 20%. Da var det bekkenet i kombinasjon med tomt jernlager og lave blodverdier som gjorde at jeg ikke klarte mer.

Skrevet

I uker vil det si ca;

20 % - uke 19

50 % - uke 25 (fikk korrigert terminen inni der)

80 % - uke 30

Sånn ca iallefall

Skrevet

Synes det er litt vanskelig å sammenlikne hverandre når vi blir sykmeldte.

Vi har forskjellige jobber, og forskjellige årsaker til hvorfor vi blir sykmeldte.

Det er jo kjempebra å kunne jobbe så lenge du gjør. I min jobb hadde jeg ikke kunnet det.

Jeg ble 30% sm i uke 16. Skal gradvis øke dette.

Skrevet

Jobbet 100% frem til permisjon. Var borte 1 dag i løpet av svangerskapet ;-) Er nå 5 dager på overtid og fortsatt i fin form, men klar for fødsel!!

Skrevet

Jeg har vært mer eller mindre sykemeldt siden uke 5... Først var det ekstrem kvalme, og etter hvert at jeg var for sliten. Har en jobb der jeg er på beina hele tiden, og det gikk ikke etter en stund. har vært helt sykemeldt nå fra uke 27. Har ikke dårlig samvittighet for det, er en dårlig så er en dårlig.

Skrevet

Ble sykemeldt 100% når jeg var 6 uker på vei. Er fortsatt sykemeldt fram til uke 20.Kommer nok til å prøve å jobbe litt da.

Skrevet

Dette blir så individuelt (avhenger jo av jobben og av om man får plager/komplikasjoner), så du må nesten snakke med jordmoren/legen din.

Selv har jeg nå drøyt 6 uker til termin, jobber fortsatt fullt og har ikke hatt en sykedag hele graviditeten. (Det vil si, har vært hjemme en dag + en ettermiddag da sønnen vår på drøyt halvannet hadde vannkopper). Så nå regner jeg i grunnen med at jeg får jobbet fullt til permisjonen starter. Men kan jo ikke vite.

Så jeg har vært heldig med formen, mens andre kanskje har måttet være fullt sykemeldt det meste av svangerskapet. Veldig individuelt som sagt, og det er vanskelig å spå hvordan formen din vil være om to uker eller fire uker. Lykke til videre med svangerskapet :-)

Ingen vits i å presse seg helseløs for å nå en bestemt dato, ingen vits i å bli sykmeldt dersom det ikke er behov for det :-) Og så må du huske at det er ikke enten/eller. Sist svangerskap var jeg 20% sykemeldt de siste ukene før permisjon, det fungerte veldig greit for meg den gangen.

Skrevet

I første svangerskap jobbet jeg 100% fram til 2 uker før fødsel, fødte 6 uker før termin. Denne gangen ble jeg 50% sm i uke 15 og 100% sm i uke 19. Er nå 21+2 og blir sykemeldt resten av svangerskapet. Har en krevende fysisk jobb og er sykemeldt pga bekkenplager og kynnere. Er også regnet som risikosvangerskap siden jeg fødte prematurt sist.

Kjipt å "gå hjemme" så lenge, men prøver å gjøre det beste ut av det og koser meg med den voksende magen =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...