metteflette Skrevet 9. oktober 2007 #1 Skrevet 9. oktober 2007 Noen andre som vurderer det? Jeg tenker bare på alt dette som skal ut i tillegg til ungen, hinner og morkake.. Kommer det ut i badekaret eller etterpå?
Gjest Skrevet 9. oktober 2007 #2 Skrevet 9. oktober 2007 Jeg hadde tenkt til det, men de har ikke skikkelig basseng, bare badekar, der jeg skal føde, så akkurat under pressingen må jeg opp av vannet. Men du kan jo sikkert få lov å komme opp av bassenget etter du har født barnet, slik at morkaken kan forløses utenfor bassenget...? Har sett et par vannfødsler på tv, og der så det litt blodig ut i vannet etterpå, men det er nok naturlig... Det jeg tenkte mest på var om andre ting (som kommer ut bak ofte) blir liggende og flyte. Jordmoren min sa noe om en håv som de pleide å bruke til det, og at hvis de måtte stå og "fiske" for mye, så vil de helst ha deg opp... Men kommer litt an på klyster og sånn da :-) Har hørt om mange som har gode erfaringer, og helst ville jeg gjort det selv også-uansett!
¤Gullklumpen¤ og ¤Tulla¤ Skrevet 10. oktober 2007 #3 Skrevet 10. oktober 2007 Jeg hadde vannfødsel forrige gang og det syntes jeg var helt supert. Det var i badekar. Jeg måtte få klyster siden jeg skulle føde i vann...og ja...vannet blir jo litt ekkelt, men en dusjer jo seg godt etterpå allikevel. Morkaka ble også forløst i vannet når jeg fødte sist. Har aldri vært i tvil på om jeg skulle gjøre det denne gangen og...så her blir det vannfødsel. Synes det varme vannet lindrer riene så godt...men det er jo selvfølgelig vondt for det... Lykke til med ditt valg!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå