mammaen til Luca Skrevet 9. oktober 2007 #1 Skrevet 9. oktober 2007 Trenger litt hjelp til å bestemme meg for jentenavn. Liker spesielle navn, og er kommet frem til følgende forslag: Bronja Saga Lava Noen som har noen meninger? :=)
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2007 #2 Skrevet 9. oktober 2007 Hva med Borghild Jorfid begge er gamle navn brukt i norge
Beama Skrevet 9. oktober 2007 #3 Skrevet 9. oktober 2007 Syntes Saga var fint=) Men de andre er jeg ikke helt sikker på, Lava minner om vulkanutbrudd;) Og Bronja.. der er det en B for mye i mine ører=)
♥Tullerusk♥ Skrevet 9. oktober 2007 #4 Skrevet 9. oktober 2007 Likte Saga veldig godt... Hehe..Minner meg om Sagan om isfolket...hihi...=o) De andre likte jeg ikke...Men det er smak og behag=o)
mammaen til Luca Skrevet 9. oktober 2007 Forfatter #5 Skrevet 9. oktober 2007 Takk for svar. Kan ikke ha gamle norske navn, da faren til barnet mitt er engelsk, og i tillegg har mange engelske i familien. Vil at navnet skal uttales noenlunde likt på begge språk. Men trenger flere synspunkt.
Gjest Skrevet 9. oktober 2007 #6 Skrevet 9. oktober 2007 Saga er et nydelig navn. Forelsket meg i det for noen år siden, men har funnet et nytt navn den siste tiden som vi skal ha på datter. Bronja, synes jeg ikke var like fint som Ronja eller Ranja. Lava likte jeg ikke. Hva med Freja, Eira, Eirin, Fryd, Gyrid...
mammaen til Luca Skrevet 9. oktober 2007 Forfatter #7 Skrevet 9. oktober 2007 Hmm, ikke dumme forslag, Lompa75. Det var noen ok navn der. Har vært innom Freya, og eira var heller ikke dumt. Takker for det
Gjest Skrevet 9. oktober 2007 #8 Skrevet 9. oktober 2007 Genialt å bruke nordiske navn som kan uttales på engelsk. Det er det som gjør folk unik, ikke forsvinne i mengden med alle andre. Sjekk navneguiden her inne, for den er kjempebra. Der kan det finnes mange skatter som du kan bruke )
Mammaliten 78 *sprekkeferdig* Skrevet 9. oktober 2007 #9 Skrevet 9. oktober 2007 Likte Saga, men ikke de andre. Ikke for å være stugg, men Bronja, da ser jeg sor meg ei diger rødhåra vikingkjerring. Enja Carol (les: Karol rett ut) Lisa Elvira er jo noen forslag.
Mammaliten 78 *sprekkeferdig* Skrevet 10. oktober 2007 #10 Skrevet 10. oktober 2007 Ai ai ai. Der ble det mange trykkleif. #rødmer#
mammaen til Luca Skrevet 10. oktober 2007 Forfatter #11 Skrevet 10. oktober 2007 hehe, når jeg hører Bronja, så ser jeg for meg ei litt sånn Ronja røverdatter-aktig jente. Navnet er fra Sagaen om Isfolket, og synes det er kult for har aldri hørt det før. Men etter at jeg ble gravid, har jeg prøvd å finne andre like kule navn som jeg slipper å forklare.. hvis du skjønner. Har falt mer og mer for Saga, som jo også er et uvanlig navn, men ble litt lei meg da en tidligere kollega har kalt sin datter det, født tidliger i år. Vi er ikke omgangsvenner, men bor i samme by, som er bitteliten. Burde ikke tenke sånn, men gjør nå det da.
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2007 #12 Skrevet 10. oktober 2007 Hehe unnskyld men måtte le litt da jeg leste Bronja og Lava:) Men smaken er som baken;) Saga er fint!...et sterkt navn syns jeg!
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2007 #13 Skrevet 10. oktober 2007 Likte ingen av dem...men hva med: Luna Ava Ameli Runa Bare noen ideer:)
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2007 #15 Skrevet 10. oktober 2007 hvis jeg får en datter skal hun hete Nora.....det er jo lett å uttale både på norsk og engelsk....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå