Gå til innhold

Sliter med å bestemme meg for jentenavn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Trenger litt hjelp til å bestemme meg for jentenavn.

Liker spesielle navn, og er kommet frem til følgende forslag:

Bronja

Saga

Lava

Noen som har noen meninger? :=)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva med

Borghild

Jorfid

begge er gamle navn brukt i norge

Skrevet

Syntes Saga var fint=)

Men de andre er jeg ikke helt sikker på, Lava minner om vulkanutbrudd;) Og Bronja.. der er det en B for mye i mine ører=)

Skrevet

Likte Saga veldig godt...

Hehe..Minner meg om Sagan om isfolket...hihi...=o)

De andre likte jeg ikke...Men det er smak og behag=o)

Skrevet

Takk for svar. Kan ikke ha gamle norske navn, da faren til barnet mitt er engelsk, og i tillegg har mange engelske i familien. Vil at navnet skal uttales noenlunde likt på begge språk. Men trenger flere synspunkt.

Skrevet

Saga er et nydelig navn. Forelsket meg i det for noen år siden,

men har funnet et nytt navn den siste tiden som vi skal ha på datter.

Bronja, synes jeg ikke var like fint som Ronja eller Ranja.

Lava likte jeg ikke.

Hva med Freja, Eira, Eirin, Fryd, Gyrid...

Skrevet

Hmm, ikke dumme forslag, Lompa75. Det var noen ok navn der. Har vært innom Freya, og eira var heller ikke dumt. Takker for det

Skrevet

Genialt å bruke nordiske navn som kan uttales på engelsk. Det er det som gjør folk unik, ikke forsvinne i mengden med alle andre.

Sjekk navneguiden her inne, for den er kjempebra. Der kan det finnes mange skatter som du kan bruke :o)

Skrevet

Likte Saga, men ikke de andre. Ikke for å være stugg, men Bronja, da ser jeg sor meg ei diger rødhåra vikingkjerring.

Enja

Carol (les: Karol rett ut)

Lisa

Elvira

er jo noen forslag.

Skrevet

Ai ai ai. Der ble det mange trykkleif. #rødmer#

Skrevet

hehe, når jeg hører Bronja, så ser jeg for meg ei litt sånn Ronja røverdatter-aktig jente. Navnet er fra Sagaen om Isfolket, og synes det er kult for har aldri hørt det før. Men etter at jeg ble gravid, har jeg prøvd å finne andre like kule navn som jeg slipper å forklare.. hvis du skjønner. Har falt mer og mer for Saga, som jo også er et uvanlig navn, men ble litt lei meg da en tidligere kollega har kalt sin datter det, født tidliger i år. Vi er ikke omgangsvenner, men bor i samme by, som er bitteliten. Burde ikke tenke sånn, men gjør nå det da.

Skrevet

Hehe unnskyld men måtte le litt da jeg leste Bronja og Lava:) Men smaken er som baken;)

Saga er fint!...et sterkt navn syns jeg!

Skrevet

Likte ingen av dem...men hva med:

Luna

Ava

Ameli

Runa

Bare noen ideer:)

Skrevet

hvis jeg får en datter skal hun hete Nora.....det er jo lett å uttale både på norsk og engelsk....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...