Gå til innhold

Minsten er 4 måneder og jeg er blitt gravid!:'(

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg ble gravid på p-piller på denne tiden i fjor. gutten min er nå 4 måneder og jeg er sammen med barnefar. vi skal gifte oss til neste år forresten!

jeg var hos legen på 6-ukerskontrollen og forklarte da at jeg hadde blitt gravid på trionetta tidligere. men jeg ble for det gitt cerazette. og nå er jeg GRAVID! tok testen tidligere i dag etter å ha følt meg veldig kvalm den siste uka. vi ville jo ha to tette, men tenkte vel at vi skulle ha ca. 2 år i mellom da. aner ikke hva jeg skal gjøre. vet at jeg ikke klarer å ta abort. men jeg fikk kun engangsstønaden denne gangen og hadde planer om å gå ut i jobb før nestemann slik at jeg i det minste fikk opparbeidet meg retten til fødselspenger. hva gjør jeg nå da?? minsten er jo bare 4 mnd... :'( klarer ikke helt glede meg.. uff:(( har ikke råd til å gå flere år uten inntekten min... sitter her og bare griner..

kan noen legge denne ut på skravlesiden for meg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ingen som har noen forslag til hva jeg kan gjøre??

Skrevet

jeg ville tatt godt vare på den lille i magen jeg..gratulerer..(kanskje du ikke ville høre det) hmm..

skjønner dilemma ditt da..

Skrevet

Var/ er i samme situasjon. Fikk kun engangsstønad. Alt går hvis man vil. Sønnen min er 8,5 måneder og jeg er 28 uker på vei:-) Kjempeslitsomt foreløpig, men vi gleder oss masse. Gratulerer så mye:-)

Skrevet

hei. jeg har selv to veldig tette, skiller bare 12 mnd. og jeg synes det går kjempeflott. skjønner godt at du kunne tenke deg å ut i jobb før neste kommer, men bortsett fra det burde du bare glede deg til den neste. :-) jeg har kun positive ting å si om å ha de to så tette!!

Skrevet

Stem KRF... da blir i alle fall engangsstønaden hevet til 120 000 fra 33 000:)

Skrevet

Rent praktisk, har du sjekket om du kan få rett til mer om du melder deg opp som student???

Skrevet

jeg vet ikke så mye om dette, men du får vel kontantstøtte når den første blir et år, så det hjelper vel litt, + barnetrygd for to små. Det er ihvertfall noe. Engangsstøtten er noe forferdelige greier, håper de får endra det og satt summen opp. Norges land tjener jo på at vi lager barn så det burde ikke vært så urettferdig. Hva med andre type trygdepenger, er det ikke noe mer du kan få? Huff, utrolig kjip situasjon pengemessig!! Men bortsett fra det må du bare glede deg over graviditeten og glede deg over at du får to små nussebarn som vil få masse glede av hverandre. Gratulerer!

Skrevet

Først og fremst vil jeg si gratulerer!! Tenk, du er fruktbar og kan gi liv til et nytt menneske=) Ikke alle som er så heldig! Så vil jeg råde deg til å snakke med noen som har greie på økonomiske støtteordninger.. Sikre dere ALLE goder! og husk å nyte tilværelsen som gravid og som mamma, for tiden går så altfor fort. Klem til deg!

Skrevet

Noen ganger må man bare finne noen smutthull i det systemet vi tross alt betaler skatt til gjennom et langt arbeidsliv... Kanskje du kjenner noen som kan hjelpe deg å "navigere" gjennom trygdereglene... Første som falt meg inn var at du kanskje kan melde deg arbeidsledig, også bli sykemeldt. Eller melde deg på et kurs og ta max studielån og stipend, får du ikke ettergitt endel studielån når du får barn, og uansett forsørgertillegg på stipendet, du må bare sjekke opp mulighetene. Alt går når en må veit...

Masse lykke til, det blir nok litt slitsomt, men helt sikkert kjempefint. Søsknene får masse glede av hverandre, nesten som tvillinger :)

Men kom deg til lege, to så tette svangerskap sees på som risikosvangerskap så du får noen ekstra kontroller!

Skrevet

Ja, det blir jo tett to barn, men det ordner seg helt sikkert :o)

Gratulerer så mye!!

Skrevet

Gratulerer, selv om jeg skjønner godt at alt er kaotisk nå. Gi det litt tid, så begynner du sikkert å glede deg.

Jeg må bare kommentere den anonyme som foreslår at man kan finne noen "smutthull". Å ha en falsk sykemelding er ikke "smutthull", det er trygdemisbruk og straffbart. Anbefaler IKKE det.

Lykke til (ikke minst med å løse dette på en lovlig måte)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...