Gå til innhold

SMERTER i korsryggen


Cecce84

Anbefalte innlegg

Noen som har vært plaget med smerter i korsryggen tidlig i svanger skapet??

Har så vondt i korsryggen at alt gjør vondt, å stå, å sitte å ligge, og om jeg bytter ligge eller sitte stillinh hjelper det i par min bare, vis jeg går en tur, hjelper det i en kort stund også kommer auauen tilbake!

Er 8 uker på vei!

Noen som har opplevd eller vet noe om dette, hva kan det være??

Vil legge til at jeg hadde noe jeg tror var en fest blødning for par dager siden, blødde micro lite i to dager, kun blod når jeg tisset, brune dråper på bindet i løpet av dagen!

 

Råd eller teorier??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei. Jeg har òg smerter i korsryggen. Har vært gravid to ganger tidligere, men har ikke hatt det da.Er bare 5 uker på vei, men har hatt det ei uke nå. Er vondt å reise seg, bære barn, ja det samme som deg.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg også har. Er 8 uker på vei, men fikk det med EN gang. Er mitt 3.svangerskap, og har vært plaget med det tidligere også. Jordmoren sa at det hørtes ut som svangerskapsisjias.. Skal prøve ut akupunktur etterhvert...

 

Huff, kjennes ut som om jeg har en kniv kjørt opp i korsryggen, inni halebenet, og at den blir vridd fra side til side. helt j...Selv når jeg er heeeelt i ro...Æssjamæi....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går det virkelig ann å få bekkenløsning så tidlig????

Pratet med legen i dag og skal til han i morra, men han syns ut ifra min forklaring det virket sånn!

Mamma hadde det med lillesøstern min, og hun sier det jeg har er helt likt, er det virkelig mulig??

Jeg som synes jeg har fått nok til nå, ømme vonde pupper, hodepine, syyykt trøtt, kvalm og sykt oppblåst mage på kvelden, ser jo høy gravid ut, og nå dette, mitt første svangerskap hadde jeg ingen, kun litt smerter i ryggen de to siste ukene før fødsel!

Nå får jeg tydeligvis alt her :(

 

Hvor tidlig har dere som har korsrygg smerter fått dette, er jo nesten som ett symptom dette =)

 

Huff, er ikke noe godt =(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det går faktisk ann å få bekkenløsning så tidlig. Spurte legen min om dette, fikk plager allerede i uke 5..... Kjedelig, men sant.. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hei! var hos fysioterapeut i går pga problemer med nakken. da jeg sa jeg var gravid, sa hun "da har du vel vondt i korsryggen også" - noe jeg jo har. det får man fordi et hormon slippes ut i kroppen som "løser" opp i musklene, som jo må utvide seg for å få plass til bebisen etterhvert. Det var altså hennes forklaring på ryggvondt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i uke 24 og er også plaget med smerter i korsryggen..Dette pga av et svangerskapshormon som gjør muskler "bløte" og leddbånd i korsryggen blir "slakke"!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres nok ut som bekkenløsning ja...Får det tidlig selv, fra uke 4 denne gangen. Man har rett på fri fysikalsk behandling om en har diagnosen"bekkenløsning med gangvansker"...Jeg får fri behandling, selv om d på min rekvisasjon sto bare bekkenløsning...Men dette er greit å vite om...Jeg måtte si d til legen selv, at jeg har rett på dette...Og fikk d selv om gangvanskene ikke har kommet enda...men vet fra tidligere at det blir værre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er i uke 6 og har innimellom smerter/føles sliten i korsryggen, akkurat som om jeg er støl eller som om jeg trenger å få bedre muskler der....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 11 år senere...

Hei, jeg har hormonspiral, og jeg har helt mistet mensen. Jeg hadde kraftige blødninger over lang tid, kanskje over et halvt år, også plutselig så mistet jeg helt menstruasjonen. Jeg har bare hatt tykk brun utflod, og det kommer bare innimellom, og jeg har kvalme, hver eneste dag, kraftige smerter i korsrygg, også hatt i nedre del av magen, (bekkenet)

jeg har tatt graviditetstester også, men de har vært negativ, men magen min vokser og vokser, og jeg ser ut som jeg er i en uke 12-15 uker, og jeg har veldig hyppig vannlating, forstoppelse, mye matlyst, og blir kjempe fort svett og sliten, behov for mye søvn, men dårlig døgnrytme, og tungt og puste ordentlig inn. Jeg har sånnsett alle symptomene som skulle tilsi at jeg er gravid. Jeg skal bestille time til gynekolog, for kan godt hente spiralen har sklidd ned, eller falt ut uten at jeg har merket det, for jeg kjenner ikke de trådene i skjeden... 

dere som har spiral der ute, kan dere kjenne trådene deres selv i skjeden?...

haster plis svar meg 😩

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Celli99 skrev:

Hei, jeg har hormonspiral, og jeg har helt mistet mensen. Jeg hadde kraftige blødninger over lang tid, kanskje over et halvt år, også plutselig så mistet jeg helt menstruasjonen. Jeg har bare hatt tykk brun utflod, og det kommer bare innimellom, og jeg har kvalme, hver eneste dag, kraftige smerter i korsrygg, også hatt i nedre del av magen, (bekkenet)

jeg har tatt graviditetstester også, men de har vært negativ, men magen min vokser og vokser, og jeg ser ut som jeg er i en uke 12-15 uker, og jeg har veldig hyppig vannlating, forstoppelse, mye matlyst, og blir kjempe fort svett og sliten, behov for mye søvn, men dårlig døgnrytme, og tungt og puste ordentlig inn. Jeg har sånnsett alle symptomene som skulle tilsi at jeg er gravid. Jeg skal bestille time til gynekolog, for kan godt hente spiralen har sklidd ned, eller falt ut uten at jeg har merket det, for jeg kjenner ikke de trådene i skjeden... 

dere som har spiral der ute, kan dere kjenne trådene deres selv i skjeden?...

haster plis svar meg 😩

For det første så hadde jeg bestilt meg time hos fastlegen tvert. Der får du målt hcg hormonet i kroppen i tillegg til å bli henvist til en gynekolog. (Da slipper du ihvertfall unna med en egenandel bare)

Anonymkode: 29cf9...d9e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...