Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2007 #1 Skrevet 9. oktober 2007 når dere blander i pulveret,MÅ det være 50-60 grader når man har i pulveret??jeg har alltid kaldt vann i kjøleskapet (som selvfølgelig er kokt fra før,) men jeg har bare satt flaska med vann i micrøbølgeovnen og varma det opp til kroppstemeratur,også hatt i pulveret etterpå,blir det galt da eller,for kroppstempraturen er jo bare på 37 grader eller nå...må jeg da varme det opp til 50 grader,ha i pulveret også avkjøle det da...da tar jo det sinnsykt lang tid før maten blir klar...mhm....hvordan gjør dere dette??
Sanasol har 2 herlige jenter Skrevet 9. oktober 2007 #2 Skrevet 9. oktober 2007 Det kommer an på hvilket merke du bruker. Jeg bruker Collett, og blander i ca 37 grader. Det går helt fint. Det anbefales å blande i varmere vann dersom babyen får magevondt, da kan det hjelpe. Dersom din baby ikke har vondt så kan du nok trygt fortsette som før.
☆Lille my* Skrevet 10. oktober 2007 #3 Skrevet 10. oktober 2007 Nei det går helt fint=) Vannet skal bare ikke være VARMERE enn 60 grader! for da forsvinner c-vtaminene i melkepulveret! og i over 70 grader forsvinner proteinene.
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2007 #4 Skrevet 21. oktober 2007 gjelder dette NAN (fra apoteket) også? Woooops.. Vi har helt pulveret i kokende vann og så avkjølt flasken under springer etterpå. Blir det galt?
Snussiva Skrevet 21. oktober 2007 #5 Skrevet 21. oktober 2007 Ja det samme gleder på NAN fra apoteket. Pulveret skal ikke blandes i varmere vann enn 60 grader
Anonym bruker Skrevet 2. november 2007 #6 Skrevet 2. november 2007 Gutten vår begynte med mme da han var 3 uker.Vi har hele tiden kokt opp vann, blandet i maltekstraktog avkjølt til mellom 40 og 50 grader. Så har vi hatt i d-dråper og pulveret. Vi har hele tiden gjort klar flasker nok til ett døgn. Så varmer vi de opp igjen, enten i flaskevarmer, vannbad eller mikro. Vi har tre nevøer som det har blitt gjort på samme måte til og ingen av de fire guttene har hatt noe problemer med det :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå