Gå til innhold

SPM ANGÅENDE MME,NOEN SOM KAN SVARE??

Anbefalte innlegg

Skrevet

når dere blander i pulveret,MÅ det være 50-60 grader når man har i pulveret??jeg har alltid kaldt vann i kjøleskapet (som selvfølgelig er kokt fra før,)

men jeg har bare satt flaska med vann i micrøbølgeovnen og varma det opp til kroppstemeratur,også hatt i pulveret etterpå,blir det galt da eller,for kroppstempraturen er jo bare på 37 grader eller nå...må jeg da varme det opp til 50 grader,ha i pulveret også avkjøle det da...da tar jo det sinnsykt lang tid før maten blir klar...mhm....hvordan gjør dere dette??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kommer an på hvilket merke du bruker. Jeg bruker Collett, og blander i ca 37 grader. Det går helt fint. Det anbefales å blande i varmere vann dersom babyen får magevondt, da kan det hjelpe. Dersom din baby ikke har vondt så kan du nok trygt fortsette som før.

Skrevet

Nei det går helt fint=) Vannet skal bare ikke være VARMERE enn 60 grader! for da forsvinner c-vtaminene i melkepulveret! og i over 70 grader forsvinner proteinene.

• 2 uker senere...
Skrevet

gjelder dette NAN (fra apoteket) også? Woooops..

Vi har helt pulveret i kokende vann og så avkjølt flasken under springer etterpå. Blir det galt?

Skrevet

Ja det samme gleder på NAN fra apoteket. Pulveret skal ikke blandes i varmere vann enn 60 grader

• 2 uker senere...
Skrevet

Gutten vår begynte med mme da han var 3 uker.Vi har hele tiden kokt opp vann, blandet i maltekstraktog avkjølt til mellom 40 og 50 grader. Så har vi hatt i d-dråper og pulveret. Vi har hele tiden gjort klar flasker nok til ett døgn. Så varmer vi de opp igjen, enten i flaskevarmer, vannbad eller mikro. Vi har tre nevøer som det har blitt gjort på samme måte til og ingen av de fire guttene har hatt noe problemer med det :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...