Gå til innhold

NOEN FLASKEMAMMAER,OG COLLET MME BRUKERE HER?

Anbefalte innlegg

Skrevet

kan dere fortelle hvordan dere tilbreder et måltid med collet?

og kan man koke opp vann,sette det i kjøleskapet,for å så varme det opp til kroppstempratur i microbølge ovenen,og så ha i pulveret etterpå,eller må vannet være kokende varmt når man skal ha i pulveret?

på pakken står det at man kan tilbrede det max en time før et måltid...betyr det at man kan lage måltidet og varme opp når knøttet skal ha mat,eller hva?

har dere noen andre kjekke råd,så bare sleng de ut...

ahh...mange dumme spm her...vært så mye lettere om man kunne amme...

hilsen en fersk flaskemamma...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei:) Vi bruker collett. Jeg pleier å koke opp vann og helle det på flaskene og la de stå på benken å kjøle ned litt. så setter jeg de i kjøleskapet og når det er tid for mat putter jeg flaska i mikroen og varmer opp vannet og har i malt og melkepulveret når vannet er varmt.

Jeg syns dette er bedre enn å lage hele måltidet med vann og pulver og ha dette i kjøleskapet.. man skal vel ikke det heller tror jeg..

Håper jeg var til hjelp=)

Skrevet

jg ammer selv men gir et måltid om kvelden md rød collet. lager jo bare et måltid md mme da, koker opp vann har pulveret oppi rister godt og avkjøler på benken. har en sønn også på 5 år han ga jg bare erstatning da jg ikke fikk til denne ammingen. der lagde jg 4-5 flasker av gangen.men da hurtig avkjølte jg det i kaldt vann bad og rett i kjøleskapet med de. varmet de opp igjen i vannbad,men brukte microen hvis jg hadde dårlig tid! delte meninger med å lage flere måltider på en gang men min erfaring går dette helt bra. på hs sa de at det var helt greit å gjøre dette!

Skrevet

jeg har brukt collet, men har nå gått over til nan.

jeg pleier å lage ett måltid om gangen. men til koker opp vann å hiver det i kjøleskape, som jeg varmer i microen til natt måltidene.

vannet skal ikke være kokende når pulveret blandes i. det skal kjøles av litt.

Skrevet

hvorfor skal ikke vannet være kokende? bare lurer

Skrevet

leste ett sted at man mister viktige vitaminer å mineraler hvis melken er for varm...

Skrevet

okey...mange fine svar her,takktakk:)

men dere som varmer opp flaska i microen,må vannet være 50-60 grader når man har i pulveret eller varmer dere det opp slik at det bare blir kroppstemeratur??

Skrevet

bare kjekt å kunne hjelpe ;-)

jeg vet at på collet står det bare at vannet skal kjøles av noen minutter, men på nan for eks. står det at vannet skal være 40-45 grader.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...