Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

...noen som har erfaringer med dette?

Hva er egentlig poenget med det? Lindrer vannet smerter? Og i såfall hvordan? Er det at man blir litt vektløs? Har sett bilde av en sånn diger "vann-tank", men har også sett at sykehus har bare et lite badekar, som de knapt fyller med vann (som f.eks. på "helene og atles fødsel" på nrk.no).. kan det hjelpe så mye da da?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Varme lindrer, men du kan ikke få noe smertestillende når du føder i vann. Jeg ville i badekar da jeg skulle ha datteren min, men fikk ikke lov så lenge vannet mitt gikk så tidlig. Hadde varme kluter nedentil under pressriene som hjalp.

Skrevet

ok, så det er varmen som er hele poenget?

Skrevet

ja åsså har man jo hørt om folk som skjærer seg når di bader ute men ikke mærker noen ting før di kommer opp...så det har nok noe med vannet å gjøre også....

Skrevet

Jeg fikk legge meg i badekaret under åpningsfasen. Hadde med meg badesalt til sykehuset som jeg hadde i vannet. Varmen og vektløsheten (samt badesaltet og følesen av ro) gjorde at jeg fikk slappet godt av. Dette til tross for at jeg åpnet meg ytterligere 3 cm på en time! 2 1/2 time etter at jeg sto opp av badekaret, var gutten min ute.

PS: Man får legge seg i badekaret som smertelindring om vannet ikke har gått.

Gjest Riga + snulla & vesla
Skrevet

Varme er dritbra smertelindring! Jeg liker ikke badekar, så jeg hadde varmeflaske under begge fødslene...lindra mye!:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...