Hanne31 Skrevet 9. oktober 2007 #1 Skrevet 9. oktober 2007 angående bringebærkapslene eller bringbærbladkapsler? Er litt skeptisk til å prøve. Har 17 dager til termin og skal ikke til jordmor før neste onsdag, så jeg tenkte kanskje noen her hadde snakket med sin jordmor om det.
Mamma'n til 2 Skrevet 9. oktober 2007 #2 Skrevet 9. oktober 2007 Min jordmor hadde ingen motforestilling mot det. For sikkerhets skyld letet jeg gjennom nettet til jeg fant en objektiv omtale om det også, link: http://www.rolv.no/urtemedisin/medisinplanter/rubu_ida.htm Vet at helsekosten anbefaler at man starter 2/3 mnd før med kapsler, men her råder uenighet - så jeg startet med kapsler 4 uker før. Te derimot er anbefalt 2/3 mnd før. I tillegg er dette anbefalt etter fødselen. Lykke til.
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2007 #3 Skrevet 9. oktober 2007 Hei! Spurte jordmor om bringebærbladkapslene og bringebærblad te'n og ho sa at det kun jeg bare bruke. Det var et gammelt kjærringråd. Og det var ikke farlig å bruke. Det eneste jeg har hørt fra andre er at du kan få litt mere kynnere.Det sies at man kan skal begynne me det ca 4 uker før termin... men jeg har allerede startet med dem.. har 6 uker igjen. Håper dette var til hjelp!
Hanne31 Skrevet 9. oktober 2007 Forfatter #4 Skrevet 9. oktober 2007 Ok. Får kjøpe meg tidlig i morgen å begynne med en gang jeg da. Bedre sent enn aldri. Takk for svar!
Miss RM Skrevet 10. oktober 2007 #5 Skrevet 10. oktober 2007 Spute min jordmor om det, og jeg ble anbefalt å ikke bruke det.. Du kan ikke ta en telefon til jordmren din og spørre? Det kan være grunner til at du ikke bør ta det, så det er jo greit å sjekke :-)
Hanne31 Skrevet 10. oktober 2007 Forfatter #6 Skrevet 10. oktober 2007 Jordmor er dessverre syk så da tror jeg at jeg står over allikevel. Har liksom hørt begge deler. Ingen som har et klart svar på dette så da lar jeg naturen gå sin gang. Får bruke den fødselsforberedende oljen iallefall. Takk for alle svar!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå