Pheona Skrevet 9. oktober 2007 #2 Skrevet 9. oktober 2007 klart jeg har! skal vi se... *løper ut på kjøkkenet*
Pheona Skrevet 9. oktober 2007 #3 Skrevet 9. oktober 2007 Sursild: Til 1 glass (ca. 4 dl) Tilberedningstid: ca 20 minutter. 4 utvannede spekesildfileter (ca 300g) 1 løk Lake: 1 dl eddik (7%) 2 dl vann 1 1/2 dl sukker 1 ts hel pepper , grovknust 1/4 ts allehånde, malt 1 laubærblad bland alle ingredienser til laken og kok opp. Avkjøl laken. Skjær sildefiletene i biter og løken i tynne ringer. Legg sildebiter og løkringer lagvis i et glass. Hell den kalde laken over. Jeg har pleid å bruke sånn sildefilet på enten gul eller blå boks... (husker ikke hva den heter, men 1 boks passer til omtrent to porsjoner)
*sola ღ Skrevet 9. oktober 2007 Forfatter #4 Skrevet 9. oktober 2007 Hmm, ok.. vanner du ut sildefiletene? Hvor lenge? Er sikkert god denne, skal prøvelage før jul, så mannen får være prøvekanin.. :-) Tusen takk forresten!!
Pheona Skrevet 9. oktober 2007 #6 Skrevet 9. oktober 2007 takk for dytten. Nei. Jeg har ikke gjort det. men jeg tror kanskje de er det fra før. de ligger jo i en type lake.
*sola ღ Skrevet 9. oktober 2007 Forfatter #7 Skrevet 9. oktober 2007 Ok! Bare lurte siden du skrev 4 utvannede fileter. Men da har jeg det klart, skal prøves! Takker og bukker!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå