Gå til innhold

Vann til havregrøten? 6 mnd

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har gitt maisgrøt + litt MME (samtidig med grøten) fra hun var 4 mnd - morgen og kveld. De andre måltidene har hun kun fått MME. Har ikke begynt med noe middag enda. Hun er nå 6 mnd og jeg forsøker meg derfor på litt havregrøt. Dette er jo en grøt som metter litt mere. Skal jeg da gi vann til grøten - istedet for MME? Hva gjør dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi blander vann i 6 mnd's grøt, står på pakka. Koker opp og har stående, varmer opp før vi blander i grøtpulver. Lykke til :)

Skrevet

tror kanskje hun mente som drikke ved siden av? kan godt bruke vann da, er bra for babyen å bli vant med det :-)

Skrevet

drikker deres mme etter grøten`?? det gjør min lille... hun vil ikke sove før hun har fått ca 1porsjon grøt og 1 stor flaske med mme... hun e ca 6mnd.. (blir på søndag).

gir eg hun bare grøt og vann våkner hun etter 1-2 timer og er mer sulten...

Skrevet

Vi har gitt vann ved siden av helt siden vi begynte med grøt vi..

Skrevet

Ja - jeg mente vann som drikke ved siden av.

:-)

Og ja - hun vil også ha en liten flaske MME etter grøten for å bli ordentlig mett på kveldstid (ikke om morgenen).

Jeg har vært så usikker mht vann. Er så redd for at det skal fylle opp magen og gjøre henne kortsiktig mett - slik at hun våkner lettere på natten. Samme gjelder dagtid - at hun blir mett av vannet - og ikke vil spise.

Men vi voksne blir jo ikke mette av vann selv så hvorfor skulle en baby bli det? Alt har fungert så bra med maten hittil så jeg er redd for å forstyrre rytmen... Men jeg vet jo samtidig at hun blir mer og mer tørst

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...