ragna Skrevet 9. oktober 2007 #1 Skrevet 9. oktober 2007 jeg trenger din ekspertise har en liten jente (på 5 år) som er utrolig plaget med atopisk eksem nå i høst-halvåret. har så lite lyst å smøre henne inn med kortison-salver i hytt og pine. bruker weleda-krem og locobase for å forebygge, men salvene holder ikke under de verste utbruddene. bruker ikke skyllemiddel, og kùn nøytralt vaskemiddel. får i henne masse vann, og holder henne unna de verste allergi-fremkallende matvarene (i hennes tilfelle; melk, nøtter, vanilje, citrus-frukter, jordbær osv) har du peiling på hva jeg gjør galt siden vi ikke får bukt med eksemen denne gangen? hun klør seg til blods, våkner på natta pga ekstrem kløing osv. utrolig vondt og se på ;(
@--->---- Skrevet 9. oktober 2007 #3 Skrevet 9. oktober 2007 Sliter med samme problemet med snuppa mi. høst / vinter er noe skit for eksem barn. ikke mye nattesøvn her for tiden. til tross for smørring og oljebad.
lilja70 Skrevet 9. oktober 2007 #4 Skrevet 9. oktober 2007 Kjenner ikke så godt weleda, men jeg bruker decubal "under" locobase, den store tuben, den trekker bedre inn i huden, jeg føler locobase blir liggende mer utenpå. Bruker dessuten hvetekimolje, av og til nattlysblomstolje fra tid til annen. I tillegg til det du selv skriver om vaske- og skyllemidler, er jeg nøye på å kun bruke 100% bommull mot huden, og sengetøy som har vært vaska veldig mye, så det blir mykt og litt tynt, ikke hardt, og ikke loete. Veksling mellom kaldt og varmt er ille, air-condition gjør huden og slimhinnene tørrere og virker irriterende...
ragna Skrevet 9. oktober 2007 Forfatter #5 Skrevet 9. oktober 2007 decubal..er det en rød tube? eller forveksler jeg med apobase? en litt olje-aktig krem? bruker også locobase fordi den gir en beskyttende hinne utenpå huden, slik at klærne ikke skal få gnisse seg mer enn nødvendig inn i huden hennes. føler også at hun ikke "riper" opp huden like fælt når hun bruker denne. men som sagt, under dette utbruddet hjelper ingenting, og hun ser ut som ett svært sår på utvalgte hudområder;( har aldri kunnet bruke noe annet enn 100 % rent bomull på henne, så det er ikke der problemet ligger heller. takk for tips forresten!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå