☆:*´¨`**´¨`*:☆ Skrevet 9. oktober 2007 #1 Skrevet 9. oktober 2007 Hvilken og hvorfor? Hva er forskjellen?
KristineH79 Skrevet 9. oktober 2007 #2 Skrevet 9. oktober 2007 Jg skal ha lammeskinnspose etter søstra mi i vinter (23 år gammel men skal renses)! Ellers skal jg ønske en sånn sovepose greie(husker ik hva den heter) For den har hull til seler som er i vogna vi har...
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2007 #3 Skrevet 9. oktober 2007 har ullpose eg.. det regulerer best varmen.. det kan barnet lige i åre rundt
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2007 #4 Skrevet 9. oktober 2007 Ingen av de... Gå heller for Odenwalder babynest dunpose, evnt med skinn i...mye bedre
petrus Skrevet 10. oktober 2007 #6 Skrevet 10. oktober 2007 Her bruker vi skinnposen som er snart 34 år gammel som jeg og min bror har brukt samt våre 4 gutter...Så den skal jeg bruke på nestemann også... Har også kjøpt voxipose til sønnen min på 2 år, han sover enda på dagen og skinnposen er for liten... Har ingen erfaring med voxi, men jeg hører masse positivt om den da..
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2007 #7 Skrevet 10. oktober 2007 Her blir det dunpose! Ikke så stor og klumpete. Bløt og deilig! Mye enklere å få plass til i vogna. Ha heller lammeskinn i bunnen hvis ikke du går for lammyposen til Odenwälder.
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2007 #8 Skrevet 10. oktober 2007 Vi har Voksipose. Det er jo ulldyne i den også, så jeg tror ikke det utgjør noe kjempeforskjell fra vanlig ullposer.... Varm og god!
Valentine nr2 Skrevet 10. oktober 2007 #9 Skrevet 10. oktober 2007 Vi har en skinn/ullpose + 20 år og har lånt en voksi pose. Vi har brukt ullposen mest, voksi kun i enkelte tilfeller ved ocernatting som underlag og dyne i reisesengen. Vi syntes voksi var mer tungvindt å bruke, samt at den er veldig varm. Når vi har vært på tur ute kan ungen ligge i bare innetøy med en lue og ha det varmt og godt, men hvis du må ta ungen ut mens du er ute, blir det fort kaldt. Med skinn/ull posen har vi brukt en fleece dress og da er ungen også kledd for kulden utenfor i korte perioder. Voksi er også ull inni, så du får ull uansett hva du velger. Kanskje du skal dra i butikken å få demontrert begge i en vogn? Skulle jeg ha kjøpt nytt, ville jeg valgt en skinnpose med glidelås eller en dunpose.
Happy_girl med MiniMonster! Skrevet 10. oktober 2007 #10 Skrevet 10. oktober 2007 Jeg har en "teddypose", altså fake ullpose som jeg skal ha til og begynne med. Har fått låne den av ei vennine brukte den på dattera si, samt at hu brukte den når hu var lita selv. Jeg har også vannvikposen jeg skal bruke etter behov og når lillejenta blir større.
Trixie skal ha nr. 2 Skrevet 10. oktober 2007 #11 Skrevet 10. oktober 2007 Vi kjøpte Voksipose igår, av helt enkle grunner. Voksiposen er med ull, den er likevel lett og gir super beskyttelse for babyen, kan brukes helt ned mot - 25 grader. Men det viktigste er jo nettopp Voksi-funksjonen, vi kan bruke denne posen helt til barnet er tre år. Jeg har flere venninner som har opplevd at både lammeskinn og dunposer har babyen vokst fra før de begynner i barnehagen og for de fleste må man da kjøpe èn pose til, noe som blir både dyrt og upraktisk. De aller fleste sover jo ute i barnehagen den første tiden de er der. Voksiposen kan også enkelt tas med bort og brukes som sovepose inne isteden for å ta med dyne o.l. Vi kjøpte Voksi aktiv 0-3, som er kjempeenkel å justere og er en lett og god pose som passet perfekt i vogna...
Mamma'n til 2 Skrevet 10. oktober 2007 #12 Skrevet 10. oktober 2007 Vi har brukt lammsekinn pose (en med glidelås, festehull til fempunktselen) frem til ungen var ca 1 1/2 år. Nå har han begynt i ny barnehage der de sover ute og lammeskinnsposen er ikke lenger stor nok. Dette løste vi med å kjøpe en sovepose for barn som passer nå (100cm lang) og har forlengelse slik at han kan benytte denne opp til en høyde på 140 cm (ca 10 år). Soveposen er foresten fra Ajunglak og anbefalt bl.a. til bruk i pulk for de små, og til teltturer m.m. for de større.
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2007 #13 Skrevet 10. oktober 2007 vi skal kjøpe voksi pose. den er av ull, og den er større enn lammullsposen. voksi posen kan barnet ha til det har blitt over 2 år. Tviler sterkt på at man får plass til en 2 åring i en lammullspose? Med voksi posen kan du også bytte ut vinterdynen som er inni, men sommerdyne når det er behov for det.
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2007 #14 Skrevet 10. oktober 2007 igjen...er superfornøyd med odenwalder...den er er ikke så ruvende som voksi..,men like varm og stor
ruffen Skrevet 10. oktober 2007 #15 Skrevet 10. oktober 2007 Ticket to heaven dunpose er helt super. Ikke så dyr heller...under 1000-lappen, og såpass stor at den passer lenge. Har en til storebror på 18 mnd, men den sover han i i barnehagen, så derfor måtte vi ha en til. Ligner på Odenwälder-posen, men har flisstoff inni, kan snøres sammen slik at babyen ligger tett og godt. Er også såpass smal at den passer i de fleste vogner. Vi bor et sted det ikke er så kaldt om vinteren og fikk faktisk anbefalt å ikke ha voksipose pga at det fort kan bli litt for varmt for babyen. Men denne er mer enn varm nok. Nok å ha ullbody/strømpebukse og kanskje en strikkejakke/genser under. Helt topp pose og kan absolutt anbefales!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå