Gå til innhold

Elendig personalpolitikk!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er sykmeldt på sjette uken, og fikk beskjed av min arbeidsgiver idag at han ikke forskutterer lønn, men at jeg fra nå får utbetalinger fra NAV.

Det er lønningsdag imorgen, og jeg fikk beskjed om at jeg kun fikk lønn for fjorten dager. Er ikke det veldig dårlig personalpolitikk? Jeg kan da risikerere å ikke få utbetalt noe fra NAV før 25.11, da de har behandlingstid iflg min arbeidsgiver.

Syns det er en helt hårreisende prosedyre, har jo gått ut ifra at jeg får full lønn imorgen. Jeg mener nå arbeidsgiver burde opplyst om dette litt tidligere enn dagen før jeg skulle fått ubetalt lønn? Man har jo regninger og faste utgifter som skal betales!!!! Møkkamann!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror du har krav på å få vite det i god tid før lønningsdag. Er du organisert? Sjekk tariffen din! Hos oss skal arbeidsgiver forskuttere pengene t.o.m 8 uker, så går man automatisk over på svangerskapspenger. Informer arb.givern din om at som folk flest, har du utgifter som skal betales, og at han bør dekke full lønn siden han ikke gadd å gi beskjed før dagen før! Ring i tillegg NAV i morra og fortell situasjonen din, kanskje de får litt fortgang i papirene. Personlig synes jeg arb.givern din kan dra dit peppern gror! Makan til tulling!!!!!!!

Skrevet

Hei, desverre er arb.giver kun forpliktet til å betale sykepenger til deg de 16 første dagene av smeldingen. Deretter er det opp til arb.giver om han fremdeles vil betale deg penger for så å kreve det tilbake fra trygdekontoret eller om han ber trygdekontoret betale deg direkte.

Min arb.giver valgte det samme som din. Jeg ble veldig skuffa først, men nå er det like greit. Jeg ringte og snakket med trygdekontoret og de var veldig hjelpsomme. Vær hyggelig når du ringer og alt ordner seg. Jeg var som deg redd for at jeg skulle få pengene veldig sent, men de fikset det på kort tid. Bare sørg for at du eller arb.giveren din sender inn krav om sykepenger (grønn del på sykemeldingen) og at trygdekontoret får alle de opplysningene de trenger fra arb.giver. Oppgi kontonummer! Dersom du ikke gjør det får du giro i posten.

Lykke til!

Skrevet

Tusen takk for begge svar! Skal ringe trygdekontoret imrgn. =)

Skrevet

Bare husk på når feriepengene kommer, at dere får mindre feriepengegrunnlag siden arb. giver ikke forskuterer. Dette vil også da gjelde feriepengene året etter der igjen... Dersom arb. giver ikke forskuterer i permisjonsperioden heller...

Skrevet

Du får mindre feriepenger, er kun for 42 dager tror jeg. Men man får mer utbetalt i mnd hvis man har timesats for nav regner alle dagene i en mnd, om de er røde eller sorte.(dette gjelder også for permisjonstiden)

Men det er ikke dårlig personalpolitikk da arbeidsgiver ikke er pliktig til å betale mer enn arb.giver perioden som er 16 virkedager.

Skrevet

Du syns ikke det er dårlig å IKKE informere om at man kun får utbetalt lønn for fjorten dager? Det her er snakk om en liten bedrift, jeg er innom ca en til to ganger i uken, de ringer meg døgnet rundt med spørsmål, og jeg har kontinuerlig samtaler med min sjef. Da syns jeg han veldig godt kunne nevnt hvordan han tenkte løse situasjonen.

Hvis dette er gjengs oppfatning tror jeg det er mye dårlige arbeidsgivere der ute. Alt som er pliktig er vel ikke nødvendigvis god personalpolitikk?

Skrevet

høres ut som noe min sjef ville funnet på... Blir så irritert på sånne folk. Sikkert på man ikke har lov til å gjøre sånt, og uansett så er det jo dårlig å behandle deg sånn.

Min sjef har satt opp et møte på LØRDAG KL 17:00 med møteplikt! kyss meg i .... midt i min 4 dagersfriperiode! hallo! dustefolk!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...