Elipepsi Skrevet 9. oktober 2007 #1 Skrevet 9. oktober 2007 Nå har jeg gått i flere dager og ventet på mensen. Faderrullan, at det går an. Det passer ikke med flere barn enda egentlig. Jeg har ikke rukket å begynt på andreåret på sykepleien en gang enda. *denge seg selv for unøyaktighet med p-pillene* Har ikke testet enda altså, er bare fryktelig redd for at jeg er gravid igjen. SHITT!! Måtte bare dele det med noen, for jeg har ikke delt mine tanker med noen enda..
Mamma'n til A&L&J! :) Skrevet 9. oktober 2007 #2 Skrevet 9. oktober 2007 Skjønner at du er redd for dette... Men en mager trøst: I januar tar jeg min 2.permisjon i løpet av min sykepleieutdannelse!! Hehe, det går bra det også! Se på det som å bli en erfaring rikere, du får jo et helt nytt perspektiv på ting! :-) Og kanskje er mensen bare sen fordi du er stressa?
Elipepsi Skrevet 9. oktober 2007 Forfatter #3 Skrevet 9. oktober 2007 Oi, var litt godt å høre at det faktisk går an.. Men hvordan blir økonomien da? Jeg bekymrer meg så fælt for at vi skal få skikkelig dårlig økonomi jeg. På sett og vis er ungen ønsket (hvis jeg er gravid) - for vi har snakket om at vi vil ha en til mens jeg utdanner meg, men ikke helt enda. Hvor langt har du kommet i utdanningen da AurorasMamma? Funker det greit med praksisperiodene og sånt? Får du lagt til rette pga ungene? Skal ut i første praksis neste uke jeg, så jeg er litt spent Håper nesten mensen uteblir pga stress ja
Mamma'n til A&L&J! :) Skrevet 9. oktober 2007 #4 Skrevet 9. oktober 2007 Økonomisk sett er det ok... Du får engangsstønaden fra NAV (kr. 33500,-), og så får du fødselsstipend fra lånekassen i ett år (eller 42 uker, eller noe sånt). Dette tilsvarer det man normalt får i maks støtte (lån og stipend = 80.000,- pr år)!, og ut fra hva din sambo tjener kan du kanskje få mer støtte (se på lånekassen sine nettsider). Jeg har nå begynt på mitt 3.år. Praksisene har gått kjempe fint, skolen min er flink til å legge til rette slik at jeg får praksisplasser som er lette å kombinere med barn. Synes det var kjempe flott å ha mulighet til å ta ett års permisjon fra studiene, det første året er jo så verdifullt!! :-) (Du må bare spørre mer om du lurer, jeg svarer gjerne!!) :-)
Elipepsi Skrevet 9. oktober 2007 Forfatter #5 Skrevet 9. oktober 2007 Greia er at jeg går deltidsstudier, dvs 75% for å kunne være en del hjemme med det barnet jeg allerede har. Nå har mannen min sagt at han kan være hjemme med permisjon neste gang, og dvs at jeg kan fortsette å studere. Da vil jeg kunne lese en del, samtidig som jeg kan være hjemme med ungene. Studerer mest over internett, og treffer de andre i gruppa en gang i uka, så jeg blir jo mest hjemme. Uff, er så usikker på dette. Handler jo alt om hvilken type unge man får også. Tror jeg må ta den testen som ligger på nattbordet mitt snart jeg.. Mulig jeg kommer til å spørre deg mer ja, dersom frykten min er realitet
Mamma'n til A&L&J! :) Skrevet 9. oktober 2007 #6 Skrevet 9. oktober 2007 Oj, men om du går deltid kan det jo gå kjempe flott!! :-) Skal ikke se negativt på dette (om det nå skulle slå til)! Sjekk studieløpet ditt, se hvordan planen er for utdanningen din 9 måneder fra nå og en tid framover! Kan jo være at de kan legge til rette om det krasjer med praksis eller noe! :-) Men om du ønsker å ta permisjon, har du samme krav på det som om du gikk fulltid... Lykke til, og hold meg gjerne oppdatert om hvordan testen gikk! :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå