Gå til innhold

Ang "epiduralstikket" etter fødsel

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, jeg fikk epidural under fødselen, men nå hele 7 uker etter fødselen har jeg ennda "vont" der den ble satt. Jeg kjenner det veldig

godt og det føles ut som om det sitter noe igjen der inne liksom. jeg var på kontroll i dag og spurte legen, men hun hadde aldri hørt om noe sånnt før.. Hun kunne se stikkstedet ennda. Er det noen der ute som har opplevd noe lignende, det er ikke betent eller noe altså..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg merket ingeting til stikket. Hvis legen de sa at hun ikke hadde hørt om noe sånn før, burde det vel sjekkes nærmere. Kan jo ha blitt betent eller noe ? Lykke til iallefall.

Skrevet

jeg kjente det til ca 5 uker etter fødsel men da gikk det over. så det kan hende at det er litt betent. går det ikke over så vil jeg anbefale å be legen se på det en gang til.

God bedring. Håper det går over snart :)

Skrevet

Jeg var plaget med smerter der epiduralen ble satt i lang tid etter fødselen. Tror det tok ca 5-6 mnd før jeg ble bedre. Fortsatt kan jeg ha smerter innimellom.

Skrevet

helt normalt. Jeg hadde skikeklig vondt i stikkområdet et par måneder godt og vel- Nå 4,5 mnd etter fødsel kan jeg fremdeles sette fingeren rett på der stikket ble gjort. Det er ømt ennå, men ikke sånn vondt som det var de første par månedene. Legen min også syntes det var litt rart at jeg kunne sette fingeren rett på stikkområdet så lenge etterpå, men hun var overhodet ikke bekymret:) Det blir bedre etterhvert:)

Skrevet

jeg har kjent det nå i 5 år.. ikke hele tiden,men det kommer og går.. kjenner det spesielt når det er kaldt ute.. da ''iler'' det liksom gjennom ryggen der epiduralen ble satt.. ikke noen behagelig følelse..

Skrevet

Jeg fikk epidural for snart 18 år siden, og er plaget med stikkstedet i perioder ennå. Kanskje fordi anestesilegen måtte ha 9 forsøk før han traff men (det var noe som var skjevt der inne, har aldri fått epidural etterpå pga dette) Får en liten slags betennelse av og til. Blir ikke mere enn en kvise liksom, også kommer det litt puss i den. Kan være borte lenge, opptil 6-7 mnd, også kommer det tilbake.

Vet det var vondt lenge etter fødselen også.

Kanskje det er værre om du har en skjevhet i ryggen? Det bør i så fall stå i journalen din om det er tilfelle med deg.

Skrevet

Hei! Tusen takk for svar, ble litt mer beroliget nå! :-) Ha en fin dag!

HI

Gjest Ut på tur
Skrevet

Jeg er heldig, kjenner ikke noe... men syns dette er en bivirkning vi burde bli informert om...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...