Xzux Skrevet 9. oktober 2007 #1 Skrevet 9. oktober 2007 Jeg har verdensbeste snilleste fineste baby i hele verden, han er 7 mnd... kunne ikke tenke meg og vært foruten han.. Men jeg føler meg så ensom om dagene.. Vi sitter hjemme og gjør ingenting hele dagen, slik har det vært nå i 7 mnd.. Jeg er 23 år, og kommer ikke fra her jeg bor nå så kjenner ikke så mange her heller. Ikke det at det er så gøy og dra hjem til hjemkomunen min heller, sitter som regel bare hjemme da også..:/ Jeg sitter på datan nesten hele dagen, dib, facebook... er inne 10000 ganger til dagen tror jeg, heelt tragisk.. Venter bare på at sambo skal komme hjem fra jobb. Han har jobbet en del overtid denne uken, og da har det værtfall vært lange dager, i tilegg til at han har vært på jakt mye i det siste... Kjenner to stk med baby her nede, opg har prøvd og fått med dem på ting, men de kan aldri! Barselltreffa på hs har jeg ikke kunnet på.(var kun 3 ganger) Er begrensa hvor gøy det er og gå på trilletur alene, og kan jo ikke akkurat gå på shoppingsenter hver dag heller... Jeg går på trening noen kvelder i uka da, hender jeg besøker en veninne, men ellers er vi bare hjemme... Syns det er koslelig det med bare oss 3, men vi er litt dårlige til og finne på ting.. Vist vi er her i helene, sitter vi bare hjemme, gjør ikke noe... Vet liksom ikke helt hva vi skal finne på heller... uff.. så kjedelig liv... Syns liksom jeg har mistet litt av kontakten med de gamle veninnene mine etter eg ble gravid og ikke har vært så mye hjemme.hjemme.... Hadde vært så koselig og hatt noen veninner med baby som jeg kunne vært med på dagtid... savner litt sosialomgang merker jeg, Vi har heller ikke noe familie her nede så vi får ikke barnevakt til lillegutt så bare jeg og sambo får gjort noe for oss selv..:/ Dette ble mye syt...:/ men hadde en utblåsning til sambo her isted, å han bare "ja men da skal jeg slutte å jobbe da, slutte å jakte...! ahhh jeg vill jo ike krangle heller..............usj..........
Guttemamma til tusen :) Skrevet 9. oktober 2007 #2 Skrevet 9. oktober 2007 hørtes kjipt ut! hvor bor du da? kanskje du kan legge ut en "kontaktannonse" her?)
Xzux Skrevet 9. oktober 2007 Forfatter #3 Skrevet 9. oktober 2007 Jeg bor i en liten liten "by"... Har prøvd og spurt om det var noen her på dib herfra, men det var dårlig med det... vertfall på min alder...:/
våken_om_natta Skrevet 9. oktober 2007 #4 Skrevet 9. oktober 2007 Hva med å dra i svømmehallen? Enten på eget initiativ eller på babysvømming?
Guttemamma til tusen :) Skrevet 9. oktober 2007 #5 Skrevet 9. oktober 2007 hvor i landet? ) lurer jo på om du bor nær meg:o) send meg gjerne en pm:o)
NoDoubt Skrevet 9. oktober 2007 #6 Skrevet 9. oktober 2007 Off det hørtes ikke kjekt ut:-( Er det ikke åpen barnehage du kan gå i? Sette deg på en lekeplass hvor det er andre mødre. Arrangere DiB treff?
Xzux Skrevet 9. oktober 2007 Forfatter #7 Skrevet 9. oktober 2007 Bor i Telemark.... si at du oxo gjør det da!!hehe...
Xzux Skrevet 9. oktober 2007 Forfatter #8 Skrevet 9. oktober 2007 Ja vi har faktisk tenkt litt på babysvømming, men jeg har ikke funnet ut hvor å om det finnes her... hm.. nå er det jo oktober? går det ann og begynne vist de alt har starta da tro? Lekeplass ja, veit ikke om noen lekeplasser her heller igrunn, er ikke så veldig kjent i " sentrum" pleier stort sett bare og være på kjøpesenter...
Mrs. Bouquet Skrevet 9. oktober 2007 #9 Skrevet 9. oktober 2007 Synes dagene går fort og jeg elsker å være hjemme, så lurer lpå om det er du som er dårlig å aktivisere dere eller om det bare er slik at du trenger mer action enn meg. Dagene hos oss består mye av helt vanlig ting som å dusje, spise, sove, rydde, vaske klær osv. Når snuppa har tatt formiddagshvilen sin (ca. i 12-tida) drar vi ut for å handle matvarer eller går en tur med hunden og vogna. Som oftest har vi med bøtte og spade og snuppa får leke i sanden lenge på lekeplassen, hun stortrives i alle fall med det. Noen dager er vi sammen med andre småbarn, men helt ærlig så får vi ikke tid til det mer enn noen ganger i uka. Minst en gang i uka drar vi på shopping, jenta mi koser seg på kjøpesenter, men vi er ikke så lenge om gangen. Er en times kjøring hver vei så da går jo dagen mye i det. Senere på ettermiddagen er det å lage middag (mens snuppa forhåprentligvis sover) og "slappe litt av". Timene før hun skal legges kan kanskje være litt utfordrende å finne på noe, men da tar vi oss som oftest en liten tur ut i hagen, plukker i grusen og føyser. Nå sitter hun og ser på DVD mens jeg dibber, pappan sover. Men i helgene har jeg behov for å finne på noe mer enn det vi gjør de andre dagene, så der har vi også en utfordring med tanke på at mannen helst vil slappe av og gjøre ting i hagen/huset.
Guttemamma til tusen :) Skrevet 9. oktober 2007 #10 Skrevet 9. oktober 2007 hehe..nei, langt ifra:o) du får flytte nedover til sørlandet, så treffes vi da:o)
ape Skrevet 9. oktober 2007 #11 Skrevet 9. oktober 2007 Kan du ikke gå deg turer for å se om det er en lekeplass eller noe da.. Eller se om det er noen aktiviteter dere kan melde dere på? Svømming, sang, lekegrupper osv?? Bedre å ta lit initiativ enn å bare sitte å klage,
meg & to små vampyrer Skrevet 9. oktober 2007 #12 Skrevet 9. oktober 2007 Hei HI. Skjønner hvordan du har det. Har det litt slik selv også av og til. Savner å ha venninner rundt seg og å gjøre noe annet enn babyting, hvertfall aleine. Men jeg tror de har treff der du bor? Har sett at de har hatt det før hvertfall. Klem klem:)
Xzux Skrevet 9. oktober 2007 Forfatter #13 Skrevet 9. oktober 2007 Ja kan godt være jeg er litt dårlig til og aktivisere oss... men gutten min er jo ikke så veeldig stor enda, så er begrensa hva jeg kan gjøre med han ute,utenom å trilletur... åsså her vi leier er det veldig lite også(inne) føler at jeg ikke har stor nokk plass heller..... føler at vist jeg rydder og vasker den ene dagen er det like jævlig dager derpå....:S men ja, det blir jo litt husarbeid også.. men det er jo ikke det gøyeste... tror egentlig ikke jeg må ha så mye action, liker meg egentlig alene også, men nå har det liksom blitt litt veell mye alenetid syns jeg.... Har igrunn ikke tenkt så mye på det før nå, plutselig føler jeg meg litt ensom..
Kanutten & småen + Lucia Skrevet 9. oktober 2007 #14 Skrevet 9. oktober 2007 Kan bare si at du er ikke alene om å føle det sånn. De første rundt 6mnd gikk veldig bra. Jeg var sliten og trengte rolige dager med småen. Men så ble det laaaange dager hjemme syns jeg. Selvfølgelig ville jeg ikke byttet bort den tiden for noe, likevel så kjente jeg at jeg ble rastløs, kjedet meg osv. Hadde enormt behov for voksen-kontakt. Jeg hadde ikke noe familie i nærheten og vennene mine var jo på jobb eller skole. Så om det er noe trøst, tror det er flere som føler det sånn.
Gjest Riga + snulla & vesla Skrevet 9. oktober 2007 #15 Skrevet 9. oktober 2007 Er det du som starta tråden på ung mor bare med et annet nick?
Xzux Skrevet 9. oktober 2007 Forfatter #16 Skrevet 9. oktober 2007 "Godt" vi er flere da.. nei har igrunn ikke plaga meg heller så mye før... syns også det var deilig og bare være hjemme med lillegutt, da syns jeg at det var greiest og bare være vi to, han hadde en del magevondt og slik, og syns det var godt og bare være hjemme. Men nå merker jeg at jeg trenger og komme meg litt mere ut på dagtid... Til Riga, nei det er ikke meg...
Gjest Riga + snulla & vesla Skrevet 9. oktober 2007 #17 Skrevet 9. oktober 2007 Nei, så det nå...hun hadde en sønn på snart 6 mnd, og ikke 7. Selv var hun 22 år og var fra Porsgrunn, og lette etter noen å henge med!:-)
Johanne B Skrevet 9. oktober 2007 #18 Skrevet 9. oktober 2007 hei du!! bor du i porsgrunn? skien her hvertfall..... prøver stadig å få til treff i grenland men mange som har gått ut i jobb av dem som har vært med på treff før... men, jeg jobber 50% så bare send en mld f.eks...
Meg og mini med ny spire :) Skrevet 9. oktober 2007 #19 Skrevet 9. oktober 2007 har det litt på samme måte noen ganger.. har ingen venner igjen her, alle har flyttet for å studere osv.. å alle jeg kjenner med barn har begynnt å jobbe igjen etter perm. men nå har vi begynnt i åpen bhg, jeg har begynnt å ta han med i barnepassen på treningssenteret så nå går dagene mye fortere.. OG jeg har begynnt å jobbe litt kveldstid, da får jeg den voksenkontakten jeg lenge har savnet.. nå er min snart 1 år da, så det er gjerne litt tidlig for deg med disse tingene, men du kan jo undersøke hva som finnes i ditt nærmiljø? jeg elsker åpen bhg, helt genialt.. mini elsker det! men den tiden du er i nå var den "kjedeligste" synes jeg.. da var han så stor at han var mye våken, kom seg ikke rundt sånn som han ville, og krevde myyyyye aktivisering.. så, når han begynnte å krype, reise seg, og nå gå litt, er det så mye mer å gjøre liksom.. leke ute osv, leke "kommer og tar deg" i stua og slike ting.. også kan han leke mye mer alene.. lykke til, vet hvordan du har det:)
børdi Skrevet 9. oktober 2007 #20 Skrevet 9. oktober 2007 var endel sånn jeg og når eldste var baby,, men jeg kledde på meg og gikk tur nesten hver dag,, godt for kg og godt for sjela, å komme litt ut av huset... :-)
Gjest Skrevet 9. oktober 2007 #21 Skrevet 9. oktober 2007 Du kan jo gi de som ikke er på din alder en sjanse. Man trenger ikke være født i samme år for å ha det kjekt sammen.
Xzux Skrevet 9. oktober 2007 Forfatter #22 Skrevet 9. oktober 2007 Nei bor ikke i Porsgrunn.....men ikke så veeeldig langt unda da...
Xzux Skrevet 9. oktober 2007 Forfatter #23 Skrevet 9. oktober 2007 Ja akkurat, han har blitt mye mer krevende... Kommer seg jo ingenvei og vil ha oppmerksomhet myyye.... da kunne det vært greit og ha noe og finne på... slik at det blir litt mer interessant for han også...
_hønemor_til_4_nydelige_ Skrevet 9. oktober 2007 #24 Skrevet 9. oktober 2007 Hei HI.. Jeg er fra Telemark, kjenner meg igjen i det du skriver.... Jeg er fra Porsgrunn men bor i Kragerø... Send en PM så kanskje vi kunne treffes;)
Johanne B Skrevet 9. oktober 2007 #25 Skrevet 9. oktober 2007 har ei jente på snart 1 år.. er 23 selv.. klar for kaffe e.l. en dag jeg:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå