Gå til innhold

PÅ blodfortynnende sprøyter hver dag

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg er i uke 22 nå, og måtte begynne med blodfortynnende sprøyter i uke 13. Har hatt en blodpropp for ca to år siden pga p-pillen.

Selv om jeg vet jeg burde være trygg med disse sprøytene, uroer jeg meg hver dag , redd for babyen,om den tar skade av dette. Og hver gang jeg får vondt i beinet er jeg redd det er blodpropp på vei!!

Er det noen fler der ute som går på disse sprøytene i svangerskapet og som vet litt mer om disse sprøytene?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg bruker fragmin sprøyter daglig , har brukt det siden possitiv graviditetstest. ( ca dag 27 )

Skal bruke dette til ca 3 uker etter fødsel. Babyen tar IKKE skade av dette snarere tvert imot. Jeg har mistet 6-7 ganger tidligere , men denne gangen begynte jeg tidlig på blodfortynnende. Er inne og smugtitter på denne siden , er 11+6 i dag og denne gangen ser det ut som at spiren sitter :-) Jeg har fått påvist apc-resistanse og protein-s mangel som er to forskjellige koagulasjons feil i blodet som gjør at blodet lett kan bli for tykt og det kan dannes blodpropper............... De mener at det antageligvis har dannet seg blodpropper i morkaka tidligere og at det er derfor jeg har mistet så mange ganger. Fragmin sprøytene minsker rissikoen for blodpropp og dette er jo til det beste for barnet , om du virkelig er urolig for barnet kan du ta dette opp med fødsels lege eller noen på føde avd på sykehuset de kan dette og kan berolige deg :-) Lykke til videre.

Skrevet

Er det fragmin eller klexane du bruker? Begge er helt trygge under svangerskap.

Skrevet

Tusen takk for svar:)

Ble litt beroliget av å høre dette:) Jeg har ikke fått så mye informasjon om dette og har litt vansker med å stole på legemiddler.Siden jeg har vært uheldig flere ganger med div legemidler. Skal bestille time hos fødeklinikken straks;)

Tusen takk! Og lykke til selv:)

Skrevet

Hei:)Jeg bruker fragmin 5000IE

Skrevet

Hei igjen:-) Jeg bruker også 5000IE fragmin.Tror nok at de har satt deg på dette for å sikkre fosteret best mulig :-) Har du fått en utredning på blodet etter at du hadde blodpropp etter bruk av p-piller? Rissikoen øker jo ved p-pille bruk og protein-s mangel og eller apc-resistanse (leiden v mutasjonen)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...