Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal jo amme i harde vinteren, så planlegger noen ammeinlegg av ull...

Noen med erfaringer?

Synes ammeinleggene med ull/silke ser litt "grove" ut for en sår brystvorte.

Hva med ull/fleece?

Har noen erfaringer med disse to innleggene?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ullinnlegge bruker du uansett utenpå vanlige ammeinnlegg.

Jeg brukte Avent ammeinnlegg, da de var definitivt best i 2004/2005 + ullinnleggene utenpå for å unngå brystbetennelse.

Hvis du kun bruker ullinnlegg, så vil de fort bli kliss våte og genseren likeså.

Skrevet

Av det jeg vet bruker de fleste å kjøpe ull-innleggene som de selger på Spar Kjøp. Disse er helt grei! De fleste jeg kjenner legger på vanlige engangs-ammeinnlegg først, og så ull-innlegg, slik at ull-innleggene ikke kommer i direkte kontakt med brystvorten. Selv lekker jeg mye når jeg ammer, og det hadde på ingen måte gått an å bruke bare ull-innlegg for min del i alle fall..... Da hadde det lekket tvers igjennom....

Lykke til :-)

Skrevet

Jeg brukte ull innerst mot brystvorten, for det holder deg varm uansett om du lekker. Så hadde jeg papir, natusan innlegg utenpå som tok det som lakk. Ble ikke sår heller :-) Skal strikke med garn fra nøstebarn, samme som vi bruker til teppe.Må strikke og legge dobbelt. Eller kjøpe på sparkjøp, eller nøstebarn.

Lykke til.

Skrevet

Sist brukte jeg ullinnlegg innerst. Må ha noe utenpå der ellers lekker det gjennom. Måtte i perioder gå med vaskeklut utenpå ulla fordi jeg lakk så mye. Hehe

Men ulla er god og myk mot huden :)

Skrevet

jeg har hørt folk anbefale ull innlegg rett mot brystet for å hindre såre brystvorter..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...