kokosyklus Skrevet 9. oktober 2007 #1 Skrevet 9. oktober 2007 Jeg skal jo amme i harde vinteren, så planlegger noen ammeinlegg av ull... Noen med erfaringer? Synes ammeinleggene med ull/silke ser litt "grove" ut for en sår brystvorte. Hva med ull/fleece? Har noen erfaringer med disse to innleggene?
Gjest Skrevet 9. oktober 2007 #2 Skrevet 9. oktober 2007 Ullinnlegge bruker du uansett utenpå vanlige ammeinnlegg. Jeg brukte Avent ammeinnlegg, da de var definitivt best i 2004/2005 + ullinnleggene utenpå for å unngå brystbetennelse. Hvis du kun bruker ullinnlegg, så vil de fort bli kliss våte og genseren likeså.
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2007 #3 Skrevet 9. oktober 2007 Av det jeg vet bruker de fleste å kjøpe ull-innleggene som de selger på Spar Kjøp. Disse er helt grei! De fleste jeg kjenner legger på vanlige engangs-ammeinnlegg først, og så ull-innlegg, slik at ull-innleggene ikke kommer i direkte kontakt med brystvorten. Selv lekker jeg mye når jeg ammer, og det hadde på ingen måte gått an å bruke bare ull-innlegg for min del i alle fall..... Da hadde det lekket tvers igjennom.... Lykke til :-)
Gjest Skrevet 9. oktober 2007 #4 Skrevet 9. oktober 2007 Jeg brukte ull innerst mot brystvorten, for det holder deg varm uansett om du lekker. Så hadde jeg papir, natusan innlegg utenpå som tok det som lakk. Ble ikke sår heller :-) Skal strikke med garn fra nøstebarn, samme som vi bruker til teppe.Må strikke og legge dobbelt. Eller kjøpe på sparkjøp, eller nøstebarn. Lykke til.
Fruktmos- 2 prinsesser:) Skrevet 9. oktober 2007 #5 Skrevet 9. oktober 2007 Sist brukte jeg ullinnlegg innerst. Må ha noe utenpå der ellers lekker det gjennom. Måtte i perioder gå med vaskeklut utenpå ulla fordi jeg lakk så mye. Hehe Men ulla er god og myk mot huden
kariuss Skrevet 9. oktober 2007 #6 Skrevet 9. oktober 2007 jeg har hørt folk anbefale ull innlegg rett mot brystet for å hindre såre brystvorter..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå