Leirha Skrevet 9. oktober 2007 #1 Skrevet 9. oktober 2007 Har spurt før, men har aldri fått noe svar. Jeg vet ingeting om denne... Utenom at det er en stooooooor undersøkelse med masse spørsmål. Men hvem får den? Alle? Og isåfall når? Jeg har ikke fått noe antydning av lege eller jm eller på ul om dette, er nå i uke 21... Bare lurer her jeg.
Lille`mor & lillebøll Skrevet 9. oktober 2007 #2 Skrevet 9. oktober 2007 Jeg fikk de automatisk i posten...kanskje de ikke spørr alle..ta og spørr legen din neste gang om ho/han hvet hvor duakn få tak i det vis du har lyst å være med:) Jeg fikk de når jg var 3 mnd på vei,altså før første ul!
Leirha Skrevet 9. oktober 2007 Forfatter #3 Skrevet 9. oktober 2007 Takk for svar Jeg har skjønt at mange ikke orker eller vil være med på undersøkelsen, men jeg vil gjerne. Ser nytteverdien i det, syns det er veldig greit med en slik undersøkelse. Tror jeg skal spørre neste gang jeg.
tobarnsmor nå Skrevet 9. oktober 2007 #4 Skrevet 9. oktober 2007 JEg fikk spm om å være med under forrige svangerskap. Da takket jeg nei... synes det ble mye "styr". Men tenkte jeg skulle delta denne gangen! Vet ikke om det er for seint når du er i uke 23. Tror det taes en blodprøve og en urinprøve rundt uke 18 når du er på ultralyd... men jeg er usikker på det altså! Spør lege eller jordmor! Lykke til med både undersøkelsen og svangerskapet!
wennis Skrevet 10. oktober 2007 #5 Skrevet 10. oktober 2007 Lurer på om det kommer an på hvor du skal føde også. Noen sykehus er ikke med på den forskninga tror jeg. Mener å ha hørt det, men ikke sikkert det stemmer. Jeg og sambo er med - synes ikke det var noe jobb i det hele tatt. Du får skjema i posten som du fyller ut - anonymt, og så gir du urinprøve og blodprøve når du er på UL.
GuriMalla - ♀♂♂ Skrevet 10. oktober 2007 #6 Skrevet 10. oktober 2007 Du blir spurt om du vil være med når du er på svangerskapskontroll. Jeg går hos jordmor og fikk spørsmålet om dette da jeg var der første gang. Da var jeg vel ca 16 uker tror jeg. Spør legen din!!
trinemor Skrevet 10. oktober 2007 #7 Skrevet 10. oktober 2007 jeg fikk brev i posten for et par uker siden men har ikke tatt stilling til det ennå. er i uke 18 og skal på ultralyd i uke 20så jeg tenkte jeg skulle bestemme meg før det. har ikke fått spørsmål fra lege eller jordmor om denne undersøkelsen så hvor den kommer fra det aner jeg rett å slett ikke.. men kanskje det er i forbindelse med bestilling av time til ultralyd med henvisning fra legen. Skal til UL på Sandnes hos Braut. har du vært der?
Lille`mor & lillebøll Skrevet 10. oktober 2007 #8 Skrevet 10. oktober 2007 Legen din og jordmoren din har egentligingen ting med den undersøkelsen og gjøre... vis du leser nøye igjennom papirene du har fått,står alt det...hvem so har undersøkelsen,hvorfor og hvor mange i landet som er med p den:) Når du skal på ul skal du ta en urinprøve og blodprøve,thats it.. Undersøkelsen skal du selv sende i posten...sykehusene gidder ikke og ha noe med den og gjøre!
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2007 #9 Skrevet 10. oktober 2007 Det er bare noen sykehus som er med i undersøkelsen, så det kommer an på hvor du bor og hvilkt sykehus du skal til UL på. man får tilsendt brev før man skal til UL. Er med for 3. gang.
Kitty75 Skrevet 10. oktober 2007 #10 Skrevet 10. oktober 2007 Informasjon om undersøkelsen finner du her: http://www.fhi.no/eway/default.aspx?pid=233&trg=MainArea_5661&MainArea_5661=5565:0:15,1216:1:0:0:::0:0 (du må kopiere hele linken) Det er kontaktinformasjon oppe til høyre og du kan helt sikkert ringe og høre om du kan få være med ;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå