Gå til innhold

Ammebh-jungelen - noen som kan hjelpe?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er en tur innom fra Barn i magen - tenkte nemlig å kjøpe meg noen ammebh'er, og tok en liten runde i dag. Men oi så mange forskjellige det finnes. Er det noen som har noen å anbefale? Og da holder det ikke å si "Lindex sine" som svigerinna mi anbefalte, for de har jo ørten forskjellige. Er det forresten noen som har prøvd de fra P.O.P? Der hadde de jo faktisk bare en type, og den så ikke så verst ut. Men jeg vet jo ikke hva som er praktisk...

Hvilken størrelse valgte forresten dere i ammebh i forhold til hva dere brukte på slutten av graviditeten? Hun i butikken anbefalte å gå opp en størrelse, og kjøpe en for å se - og heller sende mannen på shopping når melken har kommet og man ser mer hva som trengs. Men jeg vet ikke helt om min mann egner seg til bh-shopping, verken som nybakt far eller ellers. Da må det være med skikkelig spesifisert handleliste i alle fall, he, he.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Det er sikkert lurt å vente med de store innkjøpene til du er litt i gang med amminga, da vet du hva du vil ha. Jeg trodde jeg kom til å trenge bh'er som var mykest og tynnest mulig, men har oppdaget nå at de gir jo ingen støtte i det hele tatt!

Jeg har to forskjellige fra Lindex (Lindex-merke) og de gir lite støtte. Den ene presser faktisk NED puppene mine sånn at jeg får skikkelig hengpupper. Godt gjort, spør du meg :/

Swegmark-bh'ene (også fra Lindex) er supre. Abecita og Anna Cecilia (med glidelås) har også god amme-bh'er. Dyrere, men verdt det!

Du får det du betaler for når det gjelder amme-bh'er, det er min erfaring ihvertfall!

Lykke til!!

Skrevet

Hei, jeg hadde samme problemet som deg, og endte opp med en fra Lindex som for meg var helt gruusom dagen etter fødselen. Den klemte, og sømmene gjorde brystene ømme. Så fikk jeg et tips fra en venninde. På sykehuset her iallefall (SUS) solgte de ammebher på barselavdelingen til 100kr stk, en som er helt sømløs og fantastisk. Jeg har hengepupper, men denne "sport"typen var helt fantastisk og gjør ikke puppene stygge viss du forstår hva jeg mener. Jeg tror den heter noe sånn som "Sleeping bra". Jeg bruker bare disse, både natt og dag. Tåler 60 graders vask og tørketrommel.

Håper du finner noe som passer deg!

Skrevet

Jeg la vekk de jeg haddefraLindex,den ene pustet ikke,og den andre fikk jeg hengpupper av.

Må ha spile,og stor str,jeg endte opp m Triumph sin, m blonder og spile kjøpt på Cubus,faktisk veldig fin også,litt dyr da men.

Skulle bare ha kjøpt den m en gang.

Bruker vanligvis 75 D, kjøpte 80DD eller E,har gitt den bort til ei venninne:)

Lykke til:)

Skrevet

Hei!

Jeg funderte lenge over det samme problemet, og endte med å ta rådet om å kjøpe meg en amme-bh i en cup-størrelse større enn den bh-en jeg brukte rett før fødselen. Den var helt passe. Men har gjort meg en erfaring ang glidelås kontra "hempelås" - hempe er lettere å ta av og på med en hånd (når du må holde babyen i den andre hånda), men glidelås er raskere til å skjule brystet når babyen er ferdig (fordi du bare kan dra tøystykket tilbake over brystet, det ligger ikke i en haug under brystet ditt som med hempelås). Vil ikke anbefale spesielt noen av de jeg bruker, for jeg er ikke helt fornøyd. Men brede stropper er å foretrekke, spesielt hvis du har store/tunge bryst.

Skrevet

kapahl..hmmm...skrives det sånn da?:-) Iallefall har de en som er billig og bra, Med spiler og blonder:-) Svart og hvit 149,-

Skrevet

Jeg må også ha bh med bøyler. Bruker kun kappahl sine:) Veldig fornøyd!:)

Skrevet

Triumph sine har jeg kjøpt meg og er veldig fornøyd, kjøpte 2 før jeg fødte og har kjøpt 2 til etterpå. Kjøpte dem en str større enn jeg har brukt til vanlig før jeg ammet...

Jeg er kjempefornøyd og har kjøpt dem hos Lindex- kostet 299 pr stk.

Skrevet

Jeg har en jeg er veldig fornøyd, merke triumph mamabel soft N. Den er med hekter, kjøpte den på Lindex. Prøvde også mange før jeg ble fornøyd. Kjøpte også en med bøyle, men endte opp med å ta dem ut! Fikk ikke til å sove med den, den gnagde på puppene!

Skrevet

Gulan & Christoffer:

Hvordan i all verden finner du ut av de størrelsene?? Hjelp.. Hva anbefaler du??

Skrevet

NB!!!!! Ikke kjøp alle på en gang! Puppene minsker etterhvert:-)

Kjøp 1 størrelse større enn vanlig til å ha i starten; min melkespreng var i alle fall veldig stor de første 3mnd. Brukte masse penger på dyre BH'er (triumph) for jeg kom ikke inn i C cup - som var det de hadde opp til på Hm og Lindex (en ganske billig en med blonder) - men så ble det bedre og jeg kunne bruke vanlig strl igjen.

Orket ikke spiler- ble for sårt...

Skrevet

Jeg foretrekker en myk og god uten spiler.

Har noen hvite "slaskete" bher fra Triumph som er veldig gode. Tror alle ammebhene fra Triumph heter Mamabel. Kjøpte også en med blonder og spiler, men den er så ubehagelig at den har jeg ikke brukt i det hele tatt, selv om jeg trodde den kom til å bli favoritten.

3-4 dager etter fødselen kommer melkesprengen og puppene blir enorme! Men det går over, så ikke få panikk og kjøp masse bher. :)

4 mnd etter fødsel, og nå bruker jeg mindre str enn jeg brukte før jeg ble gravid.

Skrevet

Ps. Den ubehagelige blonde-bhen var også fra Triumph.

Skrevet

Her var det mange bra tips, tusen takk! Skal ta meg en liten tur rundt og kikke, og kanskje prøve litt.

Skrevet

Triumph!

Uten spiler, myke og behagelige. Har sorte og hvite, i en str. større enn i svangerskapet

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...