rampejenta - ny spire Skrevet 9. oktober 2007 #1 Skrevet 9. oktober 2007 er så drit lei.. no har det starta igjen.. får det flere ganger hver vinter selv om jeg tar alle forbehold... noen med gode tips mot dette??
veldigveldigspent Skrevet 9. oktober 2007 #2 Skrevet 9. oktober 2007 Heihei! Hmm.. du tar alle forbehold sier du, men hvilke er disse? Man har jo de generelle tranebær-kapslene som kan virke mot kronisk uvi. Videre finnes det ulike preparater du kan få kjøpt via apoteket og noen av de må du få fra lege. Ellers så er de tipsene jeg kjenner til å aldri sette seg ned på kaldt underlag, bruke bomullstruser og vaske disse på 90 grader for å drepe alt som er av bakterier og snuskens mellom hver bruk, skifte undertøy med én gang det blir litt fuktig (f.eks. ved mye utflod), ikke nødvendigvis vaske med såpe (ihvertfall ikke sterk) nedentil hver dag da dette kan ødelegge den beskyttende bakteriefloraen, osv.. Har du tatt problemet ordentlig opp med fastlegen din og vurdert alternativer?
Gjest Skrevet 9. oktober 2007 #3 Skrevet 9. oktober 2007 jeg får det i hytt og pine dessverre...har vært til full utredning, og er visst bare å leve med det. Ta tranebær, drikk tranebær juice, varme drikker, masse vann, aldri "hold deg", tiss raskt etter samleie, varmeteppe i en kald seng er til god hjelp... du kan få langtidsbehandlinger hos legen med evt. Furadantin/Bactrim hvis du er veldig plaget.
lana<3 Skrevet 9. oktober 2007 #4 Skrevet 9. oktober 2007 så rart denne tråden kom opp idag...har fått tilbake uvien min idag til tross for at jeg går på Hiprex som er forebyggende.... Akkurat ferdig med furadantin faktisk...visste ikke at den bruktes mot langtidsbehandlinger...hmmmm..vil det si at den er bedre enn de andre da til å ha over lengre tid??
2prinsesserogbim Skrevet 9. oktober 2007 #5 Skrevet 9. oktober 2007 Jeg er ferdig med penicilin kur nå i dag... tranebær funker bra;o) jeg har vært masse plaget med uvi helt siden jeg var lita jente, men dette er første gang siden før jeg ble gravid at jeg har det..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå