Gå til innhold

Har dere mye alenetid?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg merker at jeg er klar for litt mer tid alene, litt mer barnefri enn jeg har hatt før. Siden fødselen har jeg vært veldig bundet siden jeg har ammet og han aldri har tatt flaske eller kopp. De siste7 månedene har jeg vært borte max et par timer for å handle en dag i ny og ne. Nå har jeg plutselig fått mer behov for å bruke litt tid for meg selv, gå ut en tur med venninner eller holde på med en hobby. Hvor mye slik alenetid har dere andre?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Synes du er heldig som får handle alene jeg. Jeg har enda ikke hatt alenetid og han er 9 mnd.

Skrevet

Jeg var veldig deppa fordi det gikk ikke med amming.Men babyen min er 4 uker nå og finner noe posivt i det :))))

1.I helgene kan jeg sove helt alene uten å vokne pga det er mannen min som passer på ungen :)

2.Hvert søndag går mannen min med babyen på besøk til bestemor og da kan jeg stelle huset.

3.Av og til kan jeg gå til frisør eller på shoppetur helt alene!!!!!

Skrevet

Veldig lite de siste 3 mnd. Er også bundet av amming. Pappan tar baby i en time i ny og ne, men jeg føler ikke det store behovet enda. Blir vel mer behov om noen måneder, sånn som deg ja.

Skrevet

Er aldri alene - men så er ikke Milla mer enn 10 uker da. Hun tar ikke flaske, så det blir vel heller lite av det fremover. Hadde ikke mye alene-tid da Tobias var så liten heller. Han tok ikke flaske før han var 8 mnd. Har vært til frisøren en gang mens mamma trillet henne så hun sov. Er ikke noe stort problem for meg egentlig - vet at det blir "bedre" etterhvert:o)

Skrevet

Du, Anonym, bare lurer på hva som er årsaken til at du ikke kan handle alene engang Er du alenemor? Ingen familie eller venner som kan passe? Ikke kritikk, bare lurer.

Jeg selv syntes det er godt med alene-tid innimellom, og har hatt det hele veien. Nå tar lillegutt flaske da, så litt lettere sånn sett. Men pappan, venninner, og familie har passet han.

Har t.o.m vært en langhelg på jentetur uten barn - noe som var utrolig deilig. Og selvfølgelig godt å komme hjem igjen etterpå :-) Han er 6 mnd. nå.

Skrevet

Jenta vaar er snart 3 mnd, og helt fra 2 uker har jeg hatt bittelitt alenetid. Bor naerme Stavanger sentrum, saa lett for meg og amme, dra ned til sentrum mens pappaen tar seg av snusken, og dra tilbake foer neste amming. Har gjort det en del, og har blitt veldig flink til aa turbo-shoppe... Ille for lommeboken, men bra for sjelen.. Har ogsaa hatt to stk to-glass-vin-paa byen kveld med venninner, mens hun fikk flaske. Uten noen timer for meg selv naa og da hadde jeg vaert veldig sliten.

Skrevet

Jeg har da fått handle alene innimellom og gått på kafe et par timer i ny og ne, og det til tross for at jeg har fullammet begge to i 8 mnd ingen av de har tatt flaske heller.

Ammet før jeg gikk og med en gang jeg kom hjem, synes det er en menneskerett at mammaen kan få noen få timer alene innimellom.

Har to tette i tillegg, så jeg har nytt disse timene.

Stå på H.I. unn deg litt alenetid nå.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...