Mamma til M07 & M09 Skrevet 9. oktober 2007 #1 Skrevet 9. oktober 2007 Litt forskjellig måte andre lager til mme. Noen lager til for et døgn, andre koker vann hver gang, noen koker vann og har i kjøleskapet.. Jeg har prøvd med å koke vann en gang i døgnet, og ha på termos. Er dette en dum ide (tenker i forhold til bakterier ol.) eller er det ingen problem å gjøre det på denne måten? Er i alle fall lettvindt, for vannet har akkurat passe temperatur om natten..
Alvepike Skrevet 9. oktober 2007 #2 Skrevet 9. oktober 2007 Jeg tror det er lurer å ta det kokte vannet direkte i flaskene jeg..Så avkjøler du det på benken også setter de i kjøleskapet. Så kan du jo bare varme vannet i microen også ta i pulver, vips ferdig.. Men om natten burde du vel kunne det kanskje, hvis termosen er ren... Er bare hva jeg tenker om saken da, har selv flaskebarn...
Ladybug~N&E Skrevet 9. oktober 2007 #3 Skrevet 9. oktober 2007 jeg koker vann og fyller opp på beholdere som jeg setter i kjøleskapet. så tar jeg bare å varmer passende mengde vann når jeg trenger det. syns det er veldig lettvint. tar jo bare 20sek i mikroen. men tror ikke det gjør noe å ha det på termos? den er sikkert godt rengjort og vannet som kommer på er jo kokt. men ville nok ha kokt nytt hver morgen om det skulle være noe igjen på den fra dagen før for å si det sånn.
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2007 #4 Skrevet 9. oktober 2007 Jeg gjør det sånn som deg med varmt vann i passe temp på termos både om natten og når jeg er på tur, og det er fryktelig praktisk, for maten blir ferdig på et blunk og man er helt uavhengig av å få varmet den andre steder. Hjemme resten av dagen bruker jeg kaldt vann som jeg varmer i mikro. Jeg er ikke så bekymret for det med bakteriene i termosen. Jeg heller kokende vann i termosen med jevne mellomrom for å drepe bakterier som måtte være der, og det er uansett ikke mange bakterier i kokt vann som man oppbevarer der og bruker til mme. Jeg har derimot fortsatt å bruke kokt vann så lenge jeg har holdt på med termosvann, for ukokt vann inneholder en del bakterier, og jeg har vil helst ikke oppbevare dette rundt 40 grader over lang tid. Jeg har gjort dette til begge barna mine, og de har ikke fått noe magevondt av dette.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå