Gå til innhold

Blæh...jeg har fått brystbetennelse!:-/

Anbefalte innlegg

Gjest Riga + snulla & vesla
Skrevet

Typisk at dette skjer endelig når vi er ferdige med omgangssyken her i huset...virker som det er meninga at minst en av oss skal være syk til enhver tid!:-/

Fikk frostanfall i går kveld, og har feber nå. Har ikke så mye smerter, men venstre pupp er litt tilstoppa. Skal jeg gå til legevakta i kveld, eller legen imorra?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

uff.. så kjipt :(

Jeg ville dratt på legevakta ikveld...

Skrevet

Vil iallefall anbefale deg å pumpe masse for å få ut klumper OG stå i dusjen og massere!

Skrevet

huff! det er ikke godt!

hvis du holder den varm, masserer ut klumpene og får tømt deg kan det gå bra uten å dra til legen, men er det første gang du har fått det bør du ringe legen. men vil annbefale å ringe barselavdelinga istedenfor legevakt.

de har litt mer greie på det.

Skrevet

Er ikke sikkert det er bakteriell betennelse. Jeg hadde det med eldstemann og da var feberen oppe i over 40 og jeg var helt elendig.

Med minstemann har jeg 2 ganger hatt abakteriell brystbetennelse. Det vil si at det blir så stor spreng i brystet at melk siver ut i blodbanen og man får en influensalignende følelse. Da trengte jeg ikke behandling.

Råder deg til å legge barnet til hyppig for å tømme mest mulig. Ta en dusj og masser forsiktig mot brystvorten.

Lykke til og god bedring!

Skrevet

Takk for tips!:-)

Har nettopp amma, og brukte da kustillinga (stå på alle 4) og tvillingstillinga slik at haka var der det tilstoppede er (der smerten er og der det er rødt). På forhånd hadde jeg lagt et varmt omslag på det. Masserte så samtidig som jeg amma. Tror ikke det er så lurt for meg å bruke den dusj-metoden for jeg må dusje i nokså kaldt vann...ellers så får jeg blodtrykksnedfall. Heldigvis suger vesla ofte, så jeg tror dette ordner seg...har mindre vondt i puppen nå etter amminga!

Skrevet

Et lite tips;

tapp i servanten på badet med så varmt vann du orker, og slipp puppene nedi, så er det bare å masere ivei, ser teit ut, men du får løst opp på en effektiv måte =)

Skrevet

Hehe...det hadde sett teit ut, ja!:P I går amma jeg jo i den meget grasiøse kustillinga, så jeg gjorde i alle fall noe som så teit ut. Hadde ikke behov for det med vasken siden vesla sugde bra. I tillegg til kustillinga har jeg også amma i tvillingstillinga siden melkegangene var tette på venstre sida av den venstre puppen. I natt amma jeg liggende, og vips så hadde alt blitt bra i dag!:-)

Men merker at jeg har litt feber i kroppen fremdeles, og jeg er kvalm og alt smaker ekkelt!:-/

Takk for god-bedrings-ønskninger folkens...funka jo det mtp selve betennelsen!:-)

Skrevet

Gå til anskaffelse av varmeflaske ;-)

Jeg har samme problem som deg med blodtrykksfall..

Da jeg hadde brystbetennelse sist kjøpte mannen varmeflasker som jeg la under genseren, samtidig som jeg lå i sengen og drakk masse masse kaldt vann.

Skrevet

Varmeflaske har jeg...brukte den da jeg hadde det frostanfallet. Men syntes ikke den var god å ha da jeg hadde mye feber, så da var det bedre med varme omslag. Men virker som jeg har sluppet billig unna med tanke på lengde og smerte på det her!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...