Gå til innhold

Dere som har vært i syden med en 2åring

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan var det?

Avslappende?stressende?

hva gjorde dere? måtte dere være på hotellet hele kvelden?

fortell om din sydenferie..?=)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Var når snupp var 21 mnd gammel, det var egentlig ganske stressende. Spesielt når vi var ute på resturant, trass og hyling ved bordet, gris og søl. Og hun nektet å sove i vogna, var vel for varmt, så vi byttet på å sitte inne med henne ett par timer på formiddagen når hun skulle sove. Hun spiste nesten ingenting på hele ferien, stressende det også. Var stort sett på hotellet kl 21 hver kveld, noen ganger før og noen ganger litt senere. Flyturen orker jeg ikke snakke om engang, men hun hadde ikke eget sete og det hadde nok mye å si.

God ferie! ;o)

Skrevet

Takk.. da er det som jeg trodde.. måtte bare bekrefte det for sambo... vi planlegger bryllupsreise,og har vurdert å ta med småen å være der i 2-3 uker,men vi reiser heller alene og er der i 1 uke:)

Skrevet

vi var da tulla var 1,5 år.det var ikke stress i det hele.

Vi var på hotellet før 2100 hver kveld, men hadde god utsikt fra terassen, og der satt vi med et lite glass rødvin hver på kveldene etter at hun hadde lagt seg.

Vi koste oss. vår eneste bekymring var at hun fikk ørebetennelse og av pencilinen så fikk hun diare. Men det var et par dager så var alt bra igjen.

det var en deilig ferie. Flyturen var stress siden hun ikke ville sove da.

men nå når tulla er 2,5 år, så tror jeg turen ville blitt mer stress. Nå trasser hun og skal klare alt selv. Nekter å sitte i vogn......så vi utsetter årets tur til neste år tror vi

Skrevet

ikke mer stress enn det enn gjør det til!!!

jeg har siden sønnen min fylte 2 vært 3 uker på ferie ALENE med ham til syden. 2 uker tenerife og 1 uke kypros.

er godt reise vandt, både ham og jeg, så flyturene går ok. men selvfølgelig ikke gøy. han har nå flydd 21 gr....hver gang har det bare vært oss to.

leide vogn der nede som kunne legges helt ned i ryggen, så noen kvelder lot jeg han sove der noen timer på kvelden., fra 21 til 24.

eneste som var litt kjipt var morgene, litt å gjøre på et hotell rom eller leilighet klokken 6 om morgene.

som sagt jeg reiste alene, traff venner som bor der men hadde all ansvar selv og synes det deillig å reise på tur!

i februar drar vi 3 uker til thailand!

Skrevet

Vi var i syden da gutten vår var 10 mnd. og da han var 25 mnd.

1. gangen bodde vi 100% tilrettelagt for barn. Sunving Resort. Avslappende og deilig. Var på terrassen om kveldene og bare slappet av med et glass vin, spill, bok og herlig utsikt. Sovnet tidlig etter en lang dag i solen.

2. gangen bodde vi noe mindte tilrettelagt for barn, men alikevel herlig og avslappende i sol og varme. Terrassen om kvelden som på tur 1. Tidlig i seng etter en lang dag i solen. Og tidlig opp.....

Skrevet

Spørs vel kanskje hvilken type barnet ditt er..

Vi reiste da sønnen vår var 21 månder, flyturen gikk veldig greit, var ca 2 timer og hadde med endel leker osv..

På dagtid lekte han fint i barnebassenget, var stort grunt basseng han koste seg skikkelig og da kunne vi også slappe av, sitte ved siden av han i vannet osv..

Vi la han på hotellerommet på dagen sammen med en av oss, måtte tidlig opp så var deilig og få en lur på dagen, men den andre kunne ligge på bassenget alene..

det som var kjedelig var og gå ut og spise, han hadde ikke ro på seg mer enn 2 min så da ble det mye løping så vi tok med endel mat på hotellet, hadde stor terasse vi satt på kvelden når han sov, var veldig koselig det..

Men det er ikke som og dra voksne på tur og det kommer an på hva slags ferie dere er ute etter, vi er ikke så strandmennesker egentlig, liker mer og farte rundt og oppleve ting og det er ikke så lett med små barn..

Skrevet

Vi reiste da jenta vår var litt over 2 år. Det gikk kjempefint. Vi hadde henne med oss ut for å spise på kveldene, så satt hun i vogna eller gikk rundt med oss litt etterpå. Normalt legger hun seg kl.syv, men der nede snudde vi døgnet hennes litt slik at hun la seg i elleve-halvtolv-tiden. Dermed sov hun også til ti, og det var jo deilig. Gikk bra med varmen om dagene også. Hadde ingen problemer med å reise med henne, men det er jo ikke sikkert at det er like lett for alle å snu døgnet på den måten.

Skrevet

VI var på Kypros i våres. Da var største gutten drøye 2 år og minste var 3 mnd.

Det var ikke stress med 2 unger en gang syns jeg da.

Hadde det bare vært han eldste så hadde det hvertfall ikke vært noe stress.

Flyturen tok drøye 5 timer. Han hadde eget sete, men det brukte stort sett minsten for der lå han i mykbaggen sin. Storebror var høyt og lavt inni det flyet og sovna etterhvert på fanget...

Han stoorkoste seg i bassenget og på stranda og det gikk en del is i løpet av turen ja.Spiste godt gjorde han også... På kveldene hadde vi han med ut og spiste. Da bada vi og ordna begge guttene før vi gikk ut, Lillebror la vi til å sove i vogna og det gikk supert. 2 åringen var med og spiste , lekte og hadde stor glede av underholdningen på resaurantene på kvelden.... Var på rommet mellom 22 og 23...........

I romjula drar vi på tur igjen. Da er de nesten 3 år og mini er 10 mnd. Det blir kanskje mer slitsomt med 2unger som kommer seg rundt for egen maskin ; )

Skrevet

Her må jeg henge meg på! Vi kom hjem i kveld fra Hurghada, med vår toåring. Over fem timer med fly, og vi måtte vente sju timer på Gardermoen i tillegg, Gutten vår syns dette var et stort eventyr, han koste seg på flyplassen hvor det var fint lekehjørne for de små, og flyet var kjempegøy til han ble trøtt og sovnet.

Hurghada passer ikke best for barn, syns jeg. Pga det er vannsport som er tingen der, og en av oss måtte jo hele tiden passe ham slik at vi fikk aldri dykket samtidig. Men han koste seg veldig på hele turen, fikk masse oppmerksomhet pga sine lyyseblå øyne og hvite hår. Han var aldri sur, og selv fem timer på buss til Luxor, påfølgende ørten ut-og se- på-attraksjon stopper gikk utmerket. De fem timene på bussen tilbake også.

kort sagt: toåringen hadde en fantastisk ferie, deilig å være tett sammen med begge foreldrene sine hele dagen, bæres rundt, bli behandlet som en popstjerne av de "innfødte" og til og med sove sammen med oss. Masse bading hver dag, og nok sand!!! Han oppfører seg eksemplarisk på restauranter, vi er heldige der.

Vi voksne har hatt en litt slitsom ferie, en av oss har hele tiden hatt fokus på ham. Tidlig opp og tidlig i seng, hvilket er greit for man blir sliten av sol og varme og vann.

Vi kjøpte med snacks og et par øl til å ha på rommet når han hadde sovnet, men vi sovnet tidlig selv også! Vi slappet av og så litt på tv mens han herjet og hoppet i senga og lekte med oss.

Mitt tips vil være å ha med en ekstra voksen, eller reise sammen med flere slik at man kan avlaste hverandre litt og bytte på å være barnevakt slik at man får litt mer voksen-innhold i ferien også.

Må nok si at det er litt deilig å komme tilbake til hverdagen. Selv om gutten hadde det supert så ble flyturen slitsom for oss voksne som måtte underholde fjerten konstant.

Skrevet

Vi hadde med to 2-åringer å jeg må si at det var egentlig en bortkastet tur. Makan til stress og mas har jeg aldri opplevd. Unger som bæsjer rett før vi skal inn på flyet, på flyet og gjerne mens vi står i kø på flyplassen..hehe..mye styr der gitt...

Vi var ute hele dagen å ungene ble slitne og varme så å dra de ut på kvelden var uaktuelt. Så det var å sitte på verandaen hver kveld i 2 uker.

Dessuten likte jeg ikke opplegget med taxi der nede. Fra flyplassen måtte vi ta taxi, å barneseter fantes ikke. Ikke gadd sjåførene å vente med å kjøre til vi fikk fastspent barna skikkelig heller. Nei off..neste gang barna skal med til syden så er de skolebarn, det er sikkert og visst. De koste seg jo også men de merka ikke forskjell på at vi var i Spania eller i Norge så sånn sett så kunne vi droppa det.

Så neste sommer så tar vi de med til dyreparken i Kristiansand en helg å kaster smokker å så tar vi oss en ferietur alene, å slapper av!! hehe..så blir det heller en ny sydentur på de om noen år.

Skrevet

Må bare legge til at vesla mi ikke hadde matlyst der nede så når vi satte oss ned for å spise ett sted tok det ca 2 minutter fra hun satte seg til hun ville opp. Mens samboers barn brukte rundt 1,5 -2 timer på å spise en posjon..hehe.. så du kan tenke deg hvor mange måltider jeg fikk spist :) Så jeg måtte gå rundt med vesla i gatene, mens samboer satt å ventet på at datteren hans skulle bli ferdig med å spise.

Å flyturen vil jeg ikke begynne med en gang..hehe..vesla hadde ikke fyllt 2 år da vi reiste(hun var da 22mnd) å måtte sitte på mitt fang under flyreisa, å vesla til samboer nekta å ha henne ved siden av seg i stolen så da måtte hun bare sitte på mitt fang å det ble jo et leven uten like.

Nei offffffff..neste år skal vi ta oss en ukes ferie, for er maaaange år siden jeg var på ferie så det skal bli digg :)

Skrevet

Ta med tegnesaker eller puslespill på restaurant.

Skrevet

Og ta med litt leker på flyet...

Gutten vår hadde en egen mini koffert med leker og det var jo bare så stas ; )

Skrevet

Hei!

Var 1 uke på mallorca da han nesten var 2, i slutten av juli. svært varmt.

Han sov i reiseseng på rommet, nettene gikk veldig bra. Dagene også, men det ble lite ferie på oss. Han LØP ut i bassenget og forventet å bli plukket opp derfra også. Kan han svømme? Nei. Gikk han rett til bunns hvis vi ikke var der? Ja.

han sov i en trille 1 time på formiddagen, åt masse is og koste seg. Middager om kvelden var ikke noe særlig. Da var han trøtt og grinete, så vi åt (var sammen med hele familien til mannen min) og så gikk jeg tilbake til hotellet med han i vogn. han sovnet på veien og jeg la han deretter i sengen sin. Da de andre var ferdige å spise kom de tilbake til hotellet. Da hadde jeg fått litt tid for meg selv og vi satt på terrassen vår og drakk og koste oss mens han sov godt inne.

Hadde med dvdspiller og 5 elias-dvd'er. Fullstendig verdt det. Han brukte endel til på å se på dem. Flyturen og sånn var ikke helt toppers, men det gikk greit. Igjen, dvd.

han ble lei etter 5 dager. da var han mettet og ville helst sitte på rommet og se på film. Der var det kaldt og deilig.

Vi gjør det nok igjen, men ikke til neste år. og bryllupsreisen tok vi alene.

Skrevet

Hei!

Vi har vært flere ganger i syden med barn. Vi pleier å reise til Blue Star Viva Blue på Mallorca som er et kjempeflott hotell tilrettelagt for småbarnsfamilier!

Vi har reist når minsten var 10 mnd, noe som var helt perfekt alder!

Han fikk pupp og sov i skyggen i vogna og var en ganske så avslappende ferie selv med dei andre barna som da var mellom mellom 5 og 8 år!

Da vi reiste med barn på ca 2 år var det nok mye mer stressende når vi spiste måltid på restauranter, for da ville han ikke sitte rolig så det vart litt urolig, men ellers på stranden gikk det kjempebra!

Vi har reist bare en gang til syden alene uten barn, og det var på bryllupsreise da var bare dei 2 eldste født!

Så vi koser oss i syden med mange barn, men det er fordi vi legger opp ferien slik at det går mye på barnas premisser og vi har ALDRI gått fra barna våres noe sted i syden hverken natt eller dag men hatt dem under oppsikt hele tiden!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...