Gå til innhold

dere som har litt peil på hus...

Anbefalte innlegg

Skrevet

hvor mye hadde det kosta å få fiksa på dette??

med andre ord: ordne med bad (er visst bare utedo??) + kjøkken - tenker da ikeastil (billig!). også drenering? noen som har peiling på dette? noe annet utover som må fikses på?? noen som bare kan tenke seg sånn ca pris på å fikse på alt dette?

kan noen legge ut på skravle for meg?:)

http://www.finn.no/finn/realestate/object?finnkode=11131468&sid=18rfbTd3TM692784&pos=52

Videoannonse
Annonse
Skrevet

så nå at linken ikke funka.. men gå på finn.no eiendom også avansert søk og skriv 11131468 i fritekst også søk! tittelen er "Hemnes -landlig, enkel og hyggelig eldre enebolig"

Skrevet

oi oi... bør dreneres... Det betyr jo praktisk talt at huset må "bygges på nytt" fra innsiden- dere lar bare skallet stå liksom. Høres veldig ut som vårt byggeprosjekt. Tro meg - det er dyrt!! Kommer selvsagt an på hvor mye dere gjør selv da. Vi gjorde alt selv i vår leilighet på 73 m2 (så altså mye mindre areal enn dette huset). Mannen min har mye erfaring fra tidligere renoveringsarbeid. Vi måtte ny drenering, ha nytt bad, nytt kjøkken - og selvsagt isolasjon, innervegger, gulv osv. Hele prosjektet kostet oss rundt 300,000 - men da med maks rabatt på alle materialer (-40%), gratis utlån av alt verktøy, gratis rådgivning fra byggmestre og fagfolk (familie) og rabatt på det meste av fagarbeidet (rørlegger, murer, støp av betonggulv). Mannen min er elektriker så det var gratis. Da jobbet vi hver dag fra 17 til 22 samt ca. 12 timer hver dag i helgene i ca. ett halvt år (med mye hjelp av venner og familie) Hvis du vil ha et råd: GLEM DET! Ville IKKE gjort noe lignende igjen. Vi hadde ikke barn i den perioden - hadde aldri i verden gjort noe sånt med barn. Har ingen anelse hvor mye det ville kostet oss hvis vi skulle fått alt utført av fagfolk, men det hadde sikkert vært det tredobbelte.

Skrevet

Drenering betyr ikke at du må bygge hele huset på nytt fra innsiden (slik hun over har beskrevet). Å drenere betyr at det er fukt i grunnmuren og at det må graves opp rundt hele huset -og dreneres. Her vi bor koster det ca 50.000 +/-

Kjøkken på ikea til den str dere trenger: ca 50-60.000.

Badet er en større utfording siden det ikke er lagt opp rør i huset til dusj, wc osv. 150.000 kanskje. Men det trengs jo en god del oppussing ellers, så det er et stort prosjekt. Tenk dere godt om...

Skrevet

Dette kan virkelig bli dyrt for deg!Men ikke uoverkommelig hvis du kan litt selv...Mannen min er utdannet tømrer/snekker, og sier følgende:

Her må jo både rørlegger, snekker, elektriker og kanskje en soppspes. inn dersom det er fukt i bjelkelaget blir det en del ekstra arbeid(les:utgifter).

Er det råte og soppdannelser bør nok mye av bjelkelaget skiftes. Gulvet må da rives og bygges på nytt, ikke den største utgiftsposten.

Elekrisk anlegg:Alt må skiftes!

Drenering:fra 150.000-250.000 (han sier han aldri har hørt om drenering til 50.000 i hvertfall!Husk huset står på betongsåle.MYE ekstra arbeid.)

Bad:Fordelen er at du allerede har gravd opp rundt huset til dreneringen.Kloakktilkoblingen ligger på rundt 50.000 +.Kommer litt an på hvor langt unna knutepunktet for kloakkrørene ligger.Badet i seg selv kan du jo prise litt selv, men noen ting er jo nødvendig som feks membran og ny varmtvannsbereder.

Kjøkken: regner med at rørene må tas.Materialvalg på kjøkkeninnredning er jo opp til dere...

Virker som taket må skiftes??Husk da at taktekker også må inn rundt pipa.

Disse prisene er bare ca-priser, men inkluderer IKKE arbeidet av håndverkerne.

I utgangspunktet burde du heller rive huset hvis tomta er fin. Det er vel en grunn til at du vil bo der, men dette huset tror jeg ikke er grunnen. Slike oppussingsobjekt har en tendens til å gå på helsa løs!

Bedre å bygge nytt.Kan ta kortere tid,mye mindre pes, koster litt mer, men gir et mye bedre resultat og da får du det som du vil.

Lykke til med valget;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...