spent08 Skrevet 9. oktober 2007 #1 Skrevet 9. oktober 2007 Imorgen skal jeg til jordmor:)Men hva er det egentlig som gjøres hos jordmor første gangen?? Og, er det bare ordinær UL i uke 17-19 det er normalt å gå på?
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2007 #3 Skrevet 9. oktober 2007 Har lege fylt ut graviditetspapirene dine? Hvis ikke gjør jordmor det. Jordmor tar det jeg kaller en "sticks"-prøve. For å se om det er blant annet bakterier eller eggehvite i urinen. Så du må ha med en urinprøve. Så måler hun blodtrykket ditt, og tar en blodprøve (sånn stikk i fingeren) slik at hun får målt blodprosenten din. Antageligvis tar hun også et symfyse-fundus-mål også. Da måler hun fra symfysen og opp på magen så langt livmoren rekker. (Livmoren min lå så langt bakover første gangen at hun hadde litt problemer med å få et mål i det hele). Er du 12 uker eller mer kan det hende hun kan klare å finne hjertelyd også. Det kan være svært vanskelig så tidlig, men noen ganger går det. Ellers får du sikkert anledning til å snakke litt om hvordan du føler deg, og spør om ting du eventuelt lurer på. Da tror jeg ikke jeg kommer på mer. Slik er det i alle fall her i kommunen. Noen som har opplevd annet kanskje?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå