Gjest Skrevet 9. oktober 2007 #1 Skrevet 9. oktober 2007 Har fått time hos ammepoliklinikken på fredag, og HÅPER de kan hjelpe meg litt... men har de lov å skrive ut disse medisinene for utdrivning og melkeproduksjon? fantes det ikke noe medisin man kunne få for å øke melkeproduksjonen? jeg har prøvd ALT av andre tiltak for å øke produksjonen altså, men nå er faktisk all melken borte =( kommer ikke en dråpe engang... hvis jeg får medisin for øking på fredag, er det fremdeles sjans da? har vært heeelt tomt både i går og i dag=( eller i stad fikk jeg ut ca 2 ml...
grå :) Skrevet 9. oktober 2007 #2 Skrevet 9. oktober 2007 det skal ikke være enkelt. vil tro de kan skrive ut medisiner. der vel knytta opp mot sykehusene? men du vet, det er faktisk ikke noe nederlag å gi mme. babyen har mer bruk for en mamma som har det godt med seg selv enn en som sliter seg ut på noe hun ikke kan rå over.
Gjest Skrevet 9. oktober 2007 #3 Skrevet 9. oktober 2007 Joda hun får jo mme, ellers hadde hun jo sulta ihjel... hehe... men jeg har sååå lyst til å få dette til, at hun en gang kan få mat bare fra meg... noen som har hørt noen solskinnshistorier om folk som har mistet melken og så kommer den plutselig tilbake?
trollet¤ Skrevet 9. oktober 2007 #4 Skrevet 9. oktober 2007 Har ikke akkurat hørt om noen solskinnshistorier om dette, men var netopp på kontroll med lillemor til helsesøstra, og da snakka vi om amming, og da snakka hu om noe 'amme-te' som en fikk kjøpt. og dette kom frem da jg søkte etter det. http://home.no.net/urter/html/urte_te.html - Anis, karve og fennikel. Dette er en blanding som kan kjøpes ferdig i helsekostbutikker og kalles amme-te. Når mor drikker teen, forebygger hun kolikk hos barnet og demper besvær med luft i maven. I tillegg skal den øke melkeproduksjonen.
Gjest Skrevet 9. oktober 2007 #5 Skrevet 9. oktober 2007 drikker itervis med ammete jeg =) har ikke hatt noe effekt på meg enda ihvertfall... har drukket et par kopper til dagen i noen uker. men takk for svar=)
Løyyypeeee!! Skrevet 9. oktober 2007 #6 Skrevet 9. oktober 2007 Heisann Ammepoliklinikken må iallefall ha tilgang på en lege som kan skrive ut resept på Afipran / Primperan, som bl.a kan brukes for å øke melkeproduksjonen. Spør etter det, det er iallefall verd et forsøk. Husk at kuren bør trappes ned gradvis, ikke avsluttes plutselig. Jeg har forsøkt dette, men hjalp ikke på min labre produksjon, Her pumpes det fortsatt ca 160 ml/ døgnet 3 mnd, etter fødsel :o/ Godt å høre at vi er flere som ikke er "beste kua på båsen". Vi er nok verd vår slaktevekt likevel ) Ønsker deg lykke, lykke til!
Gjest Skrevet 9. oktober 2007 #7 Skrevet 9. oktober 2007 godt vi er flere! hvor ofte pumper du? ammer du i tillegg? jeg ammer ikke, hun får ikke tak. pumper annenhver time.
Løyyypeeee!! Skrevet 9. oktober 2007 #8 Skrevet 9. oktober 2007 Tuppa her er født 3 måneder før termin og greide ikke å ta brystet. Etter å ha strevd noen uker og vi følte vi kun tappet den lille for energi, ble valget om å starte med flaske tatt, til tross for at man føler seg som en kriminell og en udugelig mor når man velger bort amming, det helligste av det hellige blant helsepersonell. På den tiden hadde jeg vel ca 100ml mm i døgnet og skulle vi strevd for ammingen, måtte vi ha hatt et mye lengre sykehusopphold enn de nesten 2 månedene vi hadde, da vi ikke fikk reise hjem med sonde. Tuppa fikk litt tak med skjold, men hun fikk jo minimalt ut. Jeg må nok innrømme at pumpingen har sklidd litt ut den siste tiden, nå pumper jeg vel 5 ganger i døgnet; pluss, minus. Jeg føler jeg har prøvd det meste; økedøgn (opp i 20 pumpinger / døgn), Afiprankur, oxytocin-spray ( for utdrivningen), amme-te, samtale med ammespesialister under sykehusoppholdet, hvile (i den grad det lar seg gjøre på sykehus :o/), nok drikke etc etc. Fikk høre at ALLE greide å få nok morsmelk, bare de gjorde sånn og sånn... I ettertid har jeg lest at det er langt fra sannheten at ALLE får nok melk til å ernære barnet sitt. En teori er at menneskene opprinnelig er flokkdyr og at flere delte på oppgaven å die barna. Jeg håper du greier å øke produksjonen og at den lille tar brystet etter hvert. Ingenting er jo mer praktisk enn det! Det høres ut som du har viljen til å prøve alt iallefall. Jeg har nok resignert og godtatt at jeg ikke vil greie å amme frøkna. Det beste rådet jeg har, ut fra min uske erfaring, må være å slappe av mens du pumper. For meg var det en liten revolusjon når jeg kom hjem fra sykehuset og f.eks kunne surfe på nett samtidig som jeg pumpet, eller noe annet som fanget oppmerksomheten min. Å sitte på sykehuset, på et pumperom hvor vi satt på rekke og rad og så i veggen, telte dråper og så på klokka, var absolutt ikke spesielt bra for å ha en positiv opplevelse med pumpinga. Jeg skal følge med deg hvordan det går.
Gjest Skrevet 9. oktober 2007 #9 Skrevet 9. oktober 2007 Oj, tøff start for dere ja! ja jeg pleier å se tv eller sitte på nettet nårjeg pumper så jeg har noe annet å følge med på. og blir like skuffa når jeg ser ned på pumpa etter ti minutter og ser det fremdeles er like tomt...hehe... men jeg håper på å få det til. jeg er villig til å prøve ALT for at dette skal gå ihvertfall. men hvis jordmoren på ammepoliklinikken sier det ikke er vits i, så får jeg bare gi opp...
Løyyypeeee!! Skrevet 9. oktober 2007 #10 Skrevet 9. oktober 2007 Men du har hatt mer tidligere? Håper de har noen supereffekrive råd til deg på ammepoliklinikken! Du har iallefall kampvilje! ) Ønsker deg lykke, lykke til!!
Gjest Skrevet 9. oktober 2007 #11 Skrevet 9. oktober 2007 3. dagen fikk jeg ut 80 ml på en pupp faktisk=) men ellers har jeg aldri hatt mer...
Gjest Skrevet 9. oktober 2007 #12 Skrevet 9. oktober 2007 Vet du hva Sauen, jeg har ingen råd, men jeg har virkelig lyst å gi deg en virtuell super klem og si at du burde fått en medalje for innsatsen din! Snakk om å stå på og aldri gi opp! :-) Jeg skjønner deg velidg godt, men husk også at morsmelk ikke er absolutt alt, en opplagt og tilfreds mamma som har funnet roen med å gi mme kan være mer enn like verdifult det også. Uansett, lykke til! :-)
Gjest Skrevet 9. oktober 2007 #13 Skrevet 9. oktober 2007 tusen takk skal du ha=) ja når jeg har prøvd alt kommer jeg til å gi meg med god samvittighet, men medisiner og ammepoliklinikk har jeg enda ikke prøvd så da må jeg gi det en sjans også... men hvis ikke kaster jeg pumpa ut vindut (og jeg bor i trettende etasje altså!) og går over til å bare gi mme=)
Gjest Skrevet 9. oktober 2007 #14 Skrevet 9. oktober 2007 Sauen, et lite råd... når du pumper.... ikke se på flaske, prøve å ikke tenke på det... ikke tenk over hvor mange ml.... Det med stress og mm er skikkelig en ond sirkel...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå