Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2007 #1 Skrevet 9. oktober 2007 Hun er ikke interessert i noen av de klassiske babylekene (speil etc), men elsker å se på mamma og pappa (smiler masse). Hun er ganske stille av seg og gurgler lite, og vi slet noen uker før vi fikk skikkelig blikkontakt. Hun er ca 3 mnd. Er så paranoid for at hun skal ha noen skjulte sykdommer...
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2007 #2 Skrevet 9. oktober 2007 Mange har slike tanker.. og autisme er vanskelig å si noe om før bare er godt over 1 år. Så beskymre deg mindre nå hvertfall.
Ouagadougou Skrevet 9. oktober 2007 #3 Skrevet 9. oktober 2007 Ingen ingen ingen grunn til bekymring. Hun er jo så liten enda. Tror min lille jente begynte å syntes det var gøy med andre leker når hun var rundt tre mnd (og da var det bare et par hun likte), og det er jo kjempestore variasjoner. Kanskje dere ikke har leker hun synes er gøy eller kanskje hun blir stimulert så mye av dere at hun ikke har behov for leker. Så lenge hun ser på dere og smiler så er det ingen gunn til bekymring. Kos deg med hun i stedet:)
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2007 #4 Skrevet 9. oktober 2007 Du må ikke bekymre deg for det! Tror det er vanskelig å oppdage autisme hos så små barn, synes heller ikke din beskrivelse høres autistisk ut. Jeg har jobbet en del med godtfungerende autistiske barn, foreldrene ble ikke bekymret for dem før de var mellom ett og to år. Interessen for leker kommer nok, alle barn er forskjellige. Tror min datter var over tre måneder når speilet ble ordentlig interesant, lekene som fenger henne er stort sett dem som henger på babygymmen (hun er fire mndr)
Gjest Skrevet 9. oktober 2007 #5 Skrevet 9. oktober 2007 Jeg hadde den samme bekymringen jeg også, men nå har det endra seg ja! Hun er snart 4 mnd, prater høl i huet på oss og noen ganger ser det ut som hun sloss med lekene sine! )
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2007 #6 Skrevet 9. oktober 2007 autister liker å være alene å unngår øyenkontakt...
Gjest Skrevet 9. oktober 2007 #7 Skrevet 9. oktober 2007 Jenta mi er heller ikke det, liker best å være sammen med mamma og pappa:) Nyter det så lenge det varer jeg. Du skal ikke bekymre deg for det, typiske trekk for autistiske barn kan være at de ikke liker blikkontakt eller kroppskontakt og viser ikke gjensynsglede når hun\han ser dere. Man kan jo være litt oppmerksom på dette men ikke gå og bekymre deg, mest sannsynlig er det ikke noe. Alle barn utvikler seg forskjellig og normalen har stort slingringsmonn.
gerd Skrevet 9. oktober 2007 #8 Skrevet 9. oktober 2007 Når hun elsker å se på dere og smiler er hun ikke autist.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå